Defender odíde do dôchodku po 67 rokoch

Land Rover v roku 2015 ukončí výrobu legendárneho off-roadu Defender po neuveriteľných 67 rokoch! Správa od hovorcu automobilky tvrdí, že Defender zabili nové právne regulácie.
Zatiaľ nie je jasné, kedy Land Rover na trh uvedie nástupcu.
Niektoré zdroje uvádzajú koniec roka 2016, 2017 alebo dokonca až rok 2019. Isté však je, že novinka už nebude tak extrémna ako Defender. Nový off-road pravdepodobne pojme viac luxusu. Tým by mal prilákať nových zákazníkov. Automobilka v roku 2011 predstavila koncept DC 100, je to očakávaný nástupca Defendera. Z toho jasne vyplýva, že pôvodná brutálnosť a neotesanosť, akou sa pýšil Defender, už nie je v móde.
Land Rover Defender vo formáte, ako ho poznáme dnes, prišiel na trh v roku 1983. Technicky však vychádza z pôvodného Land Roveru, ktorý existuje od roku 1948! Samozrejme, názov Defender vznikol neskôr, až v roku 1990.
Land Rovery s rokom výroby od 1948 do roku 1985 poznáme pod označeniami Series I, II a III. Následne sa od roku 1983 do roku 1990 používali mená Land Rover Ninety, One Ten, 127 a 130. Defender prešiel počas svojej existencie mnohými úpravami, vylepšeniami a špeciálnymi edíciami.
Autor : topspeed.sk

Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa v októbri zlepšila
Nálada v nemeckom automobilovom priemysle sa výrazne zlepšila. Index podnikateľskej klímy v odvetví sa v októbri zvýšil o 8,4 bodu na -12,9 bodu, oznámil v stredu ekonomický inštitút Ifo.

Škoda Auto zvýšila predaj za deväť mesiacov roka o viac než 14 %
Predaj áut českej spoločnosti Škoda Auto vzrástol za tri kvartály o vyše 14 %. S ním sa zvýšili aj tržby a zisk spoločnosti, pričom v prípade tržieb rast predstavoval takmer 10 %. Informoval o tom server novinky.cz.

SEVA: Elektrická flotila na Slovensku rastie najmä vďaka firmám
Na slovenských cestách jazdí už viac ako 21.833 osobných batériových elektromobilov.

Na autách sa bude môcť využívať predné brzdové svetlo
Na autách sa od roku 2029 bude môcť využívať predné brzdové svetlo. Daný prvok sa do legislatívy zakotví ako dobrovoľné vybavenie motorových vozidiel kategórie M a N.

Európa je pri prijatí elektromobility silne rozdelená
Ambiciózne plány na elektrifikáciu európskych ciest počas nasledujúceho desaťročia začínajú mať reálne trhliny.
















