Asistent u lekára: Tieto chyby pri preventívnej prehliadke viac neopakujte!
- 7:59 17.12.2021
- Svet
Pacienti sa na pravidelnej preventívnej prehliadke u všeobecného lekára neraz dopúšťajú viacerých chýb. Bývalý sekretár radí, ktorým sa treba čím skôr vyhnúť.
Pandémia nového koronavírusu poriadne skomplikovala obyčajné preventívne prehliadky u lekárov. Mnohí z profesionálov dnes pri menej vážnych prípadoch ordinujú cez telefón, čo pre klienta neraz predstavuje nemalú prekážku. Na zákroky a vyšetrenia sa okrem toho čaká dlhšie ako inokedy.
Väčšina z nás pri oslovení všeobecného lekára prichádza najprv do kontaktu so sekretariátom alebo sestričkami. Komunikácia s nimi pritom veľakrát neprebieha práve podľa predstáv.
Bývalý sekretár u všeobecného lekára teraz poskytol bližší pohľad na to, čo všetko musel v práci absolvovať, a prečo nie je také ľahké rozprávať sa s pacientmi. K nedorozumeniam podľa neho často dochádza kvôli samotným pacientom, ktorí sa nevyhnú chybám pri návšteve lekára.
Richard Kellow, ktorý sa v súčasnosti živí ako psychoterapeut, spomína na svoju prax sekretára všeobecného lekára s dávkou nechuti. Podľa neho je to zamestnanie, ktoré si vyžaduje neustále nasadenie, a vôbec pritom nejde len o zdvíhanie telefónu.
„Odkedy sme ráno pripojili telefóny, slúžili sme nonstop,“ hovorí Kellow. „Objednávali sme vyšetrenia, písali odporúčania lekárov špecialistom a vykonávali ďalšie formality, na ktoré lekári nemajú čas,“ spomína sekretár na svoju prácu.
Sekretári a ošetrovatelia okrem toho každý deň komunikujú s prepravcami, ktorí zabezpečujú prevoz vzoriek krvi a moču medzi ambulanciou a laboratóriom. Takisto spracovávajú predpisy liekov a upratujú čakáreň.
Úlohou pomocníkov v ordinácii je aj poradiť si s pacientmi, ktorí sa silou-mocou snažia čím skôr dostať k lekárovi. Často si myslia, že sestričky a sekretári sa im v tom snažia zabrániť, akoby z toho mali úžitok.
„Niekedy sa ľuďom zdalo, že sme proste nechceli, aby šli za lekárom – akoby sme my rozhodovali o tom, kedy môžu vojsť, alebo akoby sme to robili zo srandy,“ spomína Richard. „V skutočnosti by sa nám žilo oveľa ľahšie, keby sme každého mohli vybaviť rýchlo a plynule.“
Za najťažšiu časť svojej práce Kellow označil komunikáciu s pacientmi, ktorí boli nezdvorilí. Keď sú ľudia vystresovaní, často odmietajú počúvať logické a rozumné argumenty.
Ľudia, ktorých ovládne stres, často slovne útočia na sekretárov a ošetrovateľov. Nadávajú im napríklad pre ich vzhľad, objednávajú sa na vyšetrenie, na ktoré sa potom nedostavia, alebo si nárokujú na stretnutie s lekárom.
Jedna z ďalších chýb, ktorých sa pacienti pri návšteve lekára dopúšťajú, je to, že predpokladajú, že recepcia je tam len na to, aby im strpčovala život. „Pamätajte si, že sú tam na to, aby vám pomohli, a nie aby vás zdržali,“ podotýka Kellow.
Na čo sú dobré nálepky na ovocí a zelenine? Toto ste o nich nevedeli
S nálepkami na ovocí a zelenine sa stretol už každý z nás, ale málokto pozná ich význam a aj využitie.
Video: Táto rybka robí neskutočný hluk. Zvuky jednej z najmenších rýb vedcov prekvapili
Drobná rybka dokáže vyprodukovať zvuk o hlasitosti až 140 decibelov.
Teraz je ten správny čas na vysievanie reďkoviek
Zdravú, chutnú a obľúbenú zeleninu si viete dopestovať rýchlo a jednoducho.
5 záhradných rastlín, ktoré najviac škodia alergikom
Nezhoršujte príznaky alergie vlastnou chybou pri záhradkárčení. Týchto 5 rastlín vám môže uškodiť.
Ako odšťaviť citrón bez krájania? Postačí pár sekúnd
Ak chcete využiť len šťavu z citróna, nemusíte ho vôbec krájať. Takto si uľahčíte prácu už za niekoľko sekúnd.