• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 22.10.2021Meniny má Sergej
12°Bratislava

10 malých zmien, ktoré zabránia priberaniu. Urobiť ich môžete už dnes

  • 7:26 08.10.2021
  • Loughborough
10 malých zmien, ktoré zabránia priberaniu. Urobiť ich môžete už dnes

Malé krôčiky vám pomôžu dospieť k veľkým cieľom. Aplikujte týchto 10 drobností do svojho každodenného života, a vyhnite sa tak nadváhe či obezite.

Vo veku 20 až 55 rokov väčšina dospelých priberie v priemere 0,5 až 1 kilogram za rok, čo u mnohých po čase vedie k nadváhe až obezite. K priberaniu u väčšiny z nás nedochádza v dôsledku nadmerného prejedania sa, ale z pridávania dodatočných 100 až 200 kalórií ku každému jedlu.

Dobrou správou je, že priberanie dokážeme zastaviť ešte predtým, ako naplno prepukne, a netreba k tomu viac ako pár malých zmien životného štýlu. Z dlhodobého hľadiska sa treba vyhnúť najmä spomínaným 100 až 200 kalóriám, či už prostredníctvom stravovania alebo ich odbúraním pomocou pohybu.

10 malých zmien, ktoré zabránia priberaniu, vytýčili odborníčky na šport, cvičenie a zdravie Claire Madiganová a Henrietta Grahamová z Loughboroughskej univerzity vo Veľkej Británii. Hodnotili pritom výsledky viacerých menších štúdií s celkovo 3000 účastníkmi, ktorí spolupracovali na pláne prevencie pred priberaním.

Z 3000 ľudí vo veku 18 až 60 rokov všetci tí, ktorí sa chránili pred priberaním pomocou malých zmien životného štýlu, počas trvania štúdií pribrali o jedno kilo menej v porovnaní s tými, ktorí v snahe zabrániť priberaniu pristúpili k drastickejším zmenám.

Postup, pri ktorom pomocou malých zmien zabraňujeme priberaniu, teda môžeme označiť za efektívny z hľadiska prevencie, ale nie za účinný pri chudnutí.

10 malých zmien na ochranu pred pribratím:

1. Vystúpte z MHD o jednu zastávku skôr a zvyšnú vzdialenosť odkráčajte. 10 až 15 minút chôdze navyše vám pomôže spáliť okolo 60 kalórií.

2. Vynechajte hranolčeky v prílohe. Aj v malej porcii vyprážaných hranolčekov sa skrývajú stovky kalórií. Ak sa im vyhnete, alebo si namiesto nich zadovážite šalát alebo zeleninu, vyhnete sa asi 200 kalóriám navyše.

3. Voľte diétne nápoje. Ak si namiesto klasickej limonády v obchode kúpite diétnu, ušetríte tým až 145 kalórií. Aj diétne sódy ale obsahujú sladidlá, ktoré navyše zvyšujú chuť do jedla, takže optimálne riešenie je piť len čistú vodu.

4. Namiesto latte si dajte turka. Ani vy si na benzínke nikdy nezabudnete kúpiť kávu v plechovke? V takom prípade myslite na to, že len samotné mlieko v nej môže obsahovať až 186 kalórií. Tých sa zbavíte jednoduchou výmenou sa štandardnú kávu s cukrom a bez mlieka.

5. Pri varení uberte z oleja. Jedna polievková lyžica olivového oleja obsahuje niečo vyše 100 kalórií. Ak preto varíte väčšie jedlo, skúste sa s olejom uskromniť.

6. Chcete si dať niečo sladké? Polku z toho odložte na zajtra. Ak si namiesto celej tyčinky doprajete len polovicu, ušetríte tým okolo 100 kalórií, ktoré sa vám hodia zase v iný deň.

7. Pri pečených zemiakoch voľte menšie množstvo. Jeden priemerne veľký pečený zemiak telu dodá asi 200 kalórií, takže pri úprave porcií sa držte na uzde.

8. Pri telefonáte sa prechádzajte. Jeden 30-minútový telefonát s prechádzkou vám uberie približne 100 kalórií. Namiesto sedenia sa preto radšej prejdite.

9. Nekupujte sladkosti. Ak dáte zbohom sladkostiam, koláčom a sušienkam, prilepšíte si o 100 až 200 kalórií, v závislosti od veľkosti porcie a druhu jedla.

10. Venčite o 30 minút dlhšie. Ocení to váš pes, a vy prídete o zhruba 150 kalórií.

Existuje hneď niekoľko dôvodov, prečo by ste mali meniť svoj život pomaly. Hneď na začiatok je nutné zdôrazniť, že malé zmeny sa ľahšie začleňujú do harmonogramu. Okrem toho sme ochotnejší ich dlhodobo dodržiavať, lebo nepredstavujú až takú mentálnu aj fyzickú záťaž. Malé zmeny tiež po čase vedú k výrazným výsledkom.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, theconversation.com, iflscience.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Lekár vysvetlil, prečo by ste nikdy nemali zadržiavať vetry

Lekár vysvetlil, prečo by ste nikdy nemali zadržiavať vetry

VČERA - 10:50Zdravie

Doktor priblížil, čo sa stane, keď plyny nevypustíte von.

6 typov bolestí brucha, ktoré nesmiete ignorovať

6 typov bolestí brucha, ktoré nesmiete ignorovať

8:41 19.10.2021Zdravie

Zistite, prečo vás bolí brucho a či nejde o symptóm vážnejšieho problému.

Nepomáha len pri chudnutí. Takéto následky má prerušovaný pôst na dĺžku života

Nepomáha len pri chudnutí. Takéto následky má prerušovaný pôst na dĺžku života

6:37 19.10.2021Zdravie

Myši, ktoré v rámci vedeckej štúdie dostávali potravu len raz denne, žili dlhšie ako myši, ktoré skonzumovali rovnaký počet kalórií rozložených do viacerých kŕmení.

Tieto dve osobnostné črty zdvojnásobujú riziko Alzheimerovej choroby

Tieto dve osobnostné črty zdvojnásobujú riziko Alzheimerovej choroby

20:40 17.10.2021Zdravie

Keďže na Alzheimerovu chorobu dosiaľ neexistuje liek, najväčšiu nádej na zvládnutie ochorenia poskytuje skorá diagnostika. O predispozícii pritom môže rozhodovať aj povaha.

Stalo sa vám toto pri užívaní aspirínu? Príznak, ktorý naznačuje smrteľné nebezpečenstvo

Stalo sa vám toto pri užívaní aspirínu? Príznak, ktorý naznačuje smrteľné nebezpečenstvo

20:10 17.10.2021Zdravie

Užívanie aspirínu je prospešné najmä pri ľahších infekciách či bolestiach chrbta. Ak sa však dostaví tento príznak, s jeho užívaním je ihneď potrebné prestať.