• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 17.10.2021Meniny má Hedviga
Bratislava

Ako prirodzene zvýšiť tvorbu materského mlieka: 6 potravín, ktoré vám pomôžu

  • 7:17 22.09.2021
  • Bratislava
Ako prirodzene zvýšiť tvorbu materského mlieka: 6 potravín, ktoré vám pomôžu

Stravujte sa počas dojčenia tak, aby ste zaistili čo najviac zdravia sebe aj svojmu bábätku. Tieto potraviny vám s tým určite pomôžu.

Ako nadchádzajúcu mamičku vás pravdepodobne zožierajú desiatky otázok aj o výžive bábätka, a ako mu dožičiť všetky potrebné vitamíny a minerály, bez ktorých sa nezaobíde. Pomaly začínate rozmýšľať aj nad tým, čo by ste mali jesť a čomu sa vyhnúť, aby malo dieťatko k dispozícii vždy dostatok materského mlieka v tej najlepšej kvalite.

Obdobie dojčenia je jedno z najdôležitejších z hľadiska vývoja dieťaťa, a pre zabezpečenie dostatku mlieka je potrebné dôsledne sa starať aj o vlastné zdravie a potreby. Nové mamičky by preto mali zaradiť do jedálnička niekoľko potravín, ktoré podporia tvorbu a kvalitu mlieka.

  • Losos

Losos obsahuje množstvo mastných kyselín, z ktorých vynikajú omega-3 mastné kyseliny so schopnosťou podporiť produkciu aj kvalitu materského mlieka. Lososa môžete pripraviť dusením, grilovaním alebo pečením.

  • Ovsené vločky

Ovsené vločky majú vďaka vysokému obsahu železa schopnosť podporiť laktáciu. Vločky poskytujú aj množstvo ďalších benefitov, pričom asi ten najvýraznejší je zrýchlenie trávenia, a tak sa nemusíte báť, ak si ich doprajete každé ráno na raňajky.

  • Senovka grécka

Semienka senovky sa často odporúčajú dojčiacim ženám, pretože je o nich známe, že podporujú tvorbu materského mlieka. Semiačka môžete požuť surové a zapiť mliekom, čo zároveň pomôže tráveniu, alebo ich môžete pridať do rôznych receptov.

  • Špenát

Problémy s nedostatkom materského mlieka často súvisia s nízkou hladinou železa v krvi. Nielen ovsené vločky, ale aj tmavá listová zelenina, ako je špenát, dokáže tento problém napraviť.

  • Bazalka

Listy bazalky sú skvelou voľbou pri dojčení, pretože majú upokojujúci efekt. Antioxidanty v bazalke okrem toho posilňujú imunitný systém, vďaka čomu bábätku dožičíte vždy kvalitné mlieko, a ani sa pri tom neunavíte.

  • Špargľa

Špargľa obsahuje množstvo vlákniny a vitamínu A a K. táto zelenina stimuluje produkciu hormónov, ktoré sa priamo spájajú s laktáciou v čase dojčenia, čo je rozhodne prospešné. Špargľu nemusíte jesť len v rámci receptov. Ak chcete, pripravte si z nej výťažok tak, že ju umyjete, nakrájate na menšie kúsky a povaríte v mlieku. Toto potom vypite.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, healthdigezt.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Toto jedlo prispeje k rapídnemu zhoršeniu mozgovej funkcie už v priebehu 4 týždňov

Toto jedlo prispeje k rapídnemu zhoršeniu mozgovej funkcie už v priebehu 4 týždňov

VČERA - 19:36Zdravie

Následkom pôsobenia tohto jedla na mozog sa dá vyhnúť pomocou správne zvolených doplnkov. Najúčinnejšou prevenciou je však zdravá strava.

Tento typ introvertov má vyššie riziko depresie

Tento typ introvertov má vyššie riziko depresie

VČERA - 9:10Zdravie

Depresia je viac než len prežívanie negatívnych emócií, ako je smútok a úzkosť.

Prečo sa budíme o tretej ráno a premýšľame nad najväčšími obavami?

Prečo sa budíme o tretej ráno a premýšľame nad najväčšími obavami?

VČERA - 7:31Zdravie

Spánok bežného človeka je pomerne často prerušovaný, no len niektorí na tieto rušivé momenty reagujú vedome. Prečo sa prebúdzame najmä o tretej nadránom a zamestnávame myseľ svojimi najväčšími obavami?

Dva jednoduché spôsoby, ako znížiť riziko COVID-19 o polovicu

Dva jednoduché spôsoby, ako znížiť riziko COVID-19 o polovicu

19:41 14.10.2021Zdravie

Tieto dva rizikové faktory viete mať pod kontrolou.

Smrteľný príznak perimenopauzy, s ktorým sa stretáva každá 10. žena

Smrteľný príznak perimenopauzy, s ktorým sa stretáva každá 10. žena

7:20 12.10.2021Zdravie

Mnohé z nich trpia v tichosti. Tento príznak perimenopauzy predstavuje smrteľné nebezpečenstvo.