• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 13.5.2021Meniny má Servác
12°Bratislava

3 najefektívnejšie cviky na brucho, ktoré zvládnete robiť aj doma

  • 20:35 25.04.2021
  • Svet
3 najefektívnejšie cviky na brucho, ktoré zvládnete robiť aj doma

Tehličky na bruchu vždy pôsobia impozantne. Ak viete, ako na to, prepracovať sa k nim môžete aj domácimi cvikmi.

Na ceste k plochému a vyrysovanému bruchu musíte počítať s dvomi kľúčovými zmenami: stravy a pohybu. V prvom rade je potrebné orientovať sa na jedlá s vysokým obsahom bielkovín, ktoré vám dodajú silu a prispejú k tvorbe svalov. Dnes si však povieme viac o cvičení.

Americká rada pre cvičenie (ACE) zverejnila tri cviky na brucho, ktoré sú podľa expertov najefektívnejšie pre získanie silných a vyrysovaných brušných svalov. K výsledkom sa prepracovali pomocou analýzy trinástich obľúbených cvikov, z ktorých niektoré vyžadujú použitie pomôcok, a niektoré nie.

Cviky boli hodnotené v závislosti od intenzity stimulácie priameho brušného svalu a vonkajších šikmých svalov.

1. Bicyklovanie a cyklistické sed-ľahy

Tento cvik je podľa expertov ten najefektívnejší. Ľahnite si na chrbát a kolená si pritisnite k hrudníku. Dlane uložte za temeno a zdvihnite trup tak, aby ste sa lakťami dotýkali kolien. Postupne vystrite najprv ľavú nohu a potom pravú, akoby ste bicyklovali vo vzduchu.

Pri tomto cviku je dôležité čo najviac sťahovať brucho. Pomôžete si s tým tak, že lopatku na strane, kde vystierate nohu, zatlačíte smerom dopredu (lakeť teda smeruje dopredu k vystretej nohe).

Pri bicyklovaní precvičujete všetky svaly brucha vrátane priameho svalu brucha, ktorý vytvára povestné „tehličky“.

2. Kapitánske sedlo

Tento cvik sa dá vykonať pomocou prístroja aj bez neho. Ak ho chcete cvičiť doma, sadnite si na stoličku tak, aby ste sa chrbtom neopierali o operadlo. Dlane položte vedľa nôh a pomaly dvíhajte naraz obe kolená tak, aby sa čo najviac priblížili k hrudníku.

Týmto cvikom najlepšie precvičíte spodnú časť brušného svalstva a vonkajšie šikmé svaly. Je však nutné pritom stiahnuť brucho.

3. Sed-ľah na fitlopte

Opäť si neporadíte bez cvičebnej pomôcky, ale sed-ľah na fitlopte sa aj tak oplatí, pretože precvičuje menšie svaly brucha a posilňuje tiež cit pre rovnováhu. Pomôcť si môžete aj medicinbalom.

Ľahnite si chrbtom na loptu a ruky si založte za hlavu. Nohy pritom majte zohnuté v kolenách v pravom uhle. Pokúste sa urobiť klasický sed-ľah, ale namáhajte pritom len svaly brucha – nie nohy ani hrudník.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, independent.co.uk, acefitness.org
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Tieto príznaky koronavírusu šesťnásobne zvyšujú riziko úmrtia

Tieto príznaky koronavírusu šesťnásobne zvyšujú riziko úmrtia

DNES - 20:39Zdravie

Nový koronavírus postihuje telo tak, že následky môžu pretrvávať aj po dobu niekoľkých mesiacov. V niektorých prípadoch sa ale dá predpokladať, že budú mimoriadne rizikové.

Espresso alebo bez kofeínu? Vaše gény naznačujú, akú kávu pijete

Espresso alebo bez kofeínu? Vaše gény naznačujú, akú kávu pijete

DNES - 9:14Zdravie

Genetika hrá istú úlohu pri výbere kávy.

Ako dlho trvá imunita po očkovaní a ako zistiť, či ste imúnni voči COVID-19?

Ako dlho trvá imunita po očkovaní a ako zistiť, či ste imúnni voči COVID-19?

VČERA - 21:23Zdravie

Keďže očkovanie proti ochoreniu COVID-19 sa na celom svete spustilo len nedávno, stále ohľadom neho vyvstávajú nezodpovedané otázky. Jednou z nich je otázka imunity.

Vedci overili účinky vitamínov na COVID-19. Výsledky prekvapili

Vedci overili účinky vitamínov na COVID-19. Výsledky prekvapili

20:40 11.05.2021Zdravie

Niektoré doplnky stravy pomáhajú v boji s COVID-19. Tie, ktoré ľudia užívajú najčastejšie, však majú minimálny účinok.

Efekt uspávanky: Táto hudba pomáha aj seniorom

Efekt uspávanky: Táto hudba pomáha aj seniorom

20:41 09.05.2021Zdravie

Hudba pred spaním zlepšuje kvalitu spánku aj u ľudí starších ako 60 rokov.