• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 9.3.2021Meniny má Františka
Bratislava

7 vecí, ktorým by ste sa pred cvičením mali vyhnúť

  • 18:33 21.02.2021
  • Bratislava
7 vecí, ktorým by ste sa pred cvičením mali vyhnúť

Aktivity pred cvičením môžu viesť buď k jeho skvalitneniu, alebo naopak ku sklamaniu. Zistite, čo rozhodne nepatrí do správneho programu pred fyzickou aktivitou.

Ak vám záleží na kvalitnom zdraví a fit postave, cvičenie vám určite nie je cudzie. Či už obľubujete kardio, posilňovanie, kolektívne športy alebo svojpomocné cviky v domácnosti, mali by ste dbať aj o to, čo robíte pred cvičením. Niektoré činnosti ho totiž môžu celkom sabotovať.

1. Prázdny žalúdok

Ak cvičíte hneď ráno po prebudení, nezabudnite sa predtým naraňajkovať. Podľa niektorých teórií by sa nemalo jesť niekoľko hodín pred intenzívnou fyzickou aktivitou, lebo telo začne rýchlejšie spaľovať tuky a cukry. Pravda je však taká, že telo ako prvé siaha po svalovej hmote, ktorá slúži ako najrýchlejší zdroj ľahko dostupnej energie. Ak teda nechcete prísť o svaly, ktoré sú tiež zdrojom rýchleho metabolizmu, necvičte na prázdny žalúdok.

2. Pitie vody

Foto: Una Shimpraga/Shutterstock.com

Samozrejme tým nechceme povedať, že by ste mali zanedbať pitný režim, no pred cvičením s vodou predsa len trochu brzdite. Ak to s pitím preženiete, krv sa bude snažiť vyrovnať hladiny soli, čo môže spôsobiť nepríjemné príznaky, ako nevoľnosť, bolesť či dokonca vracanie.

Najlepšie urobíte, keď vypijete aspoň pol litra čistej vody 1-2 hodiny pred cvičením. 15 minút pred začiatkom môžete ešte vypiť jeden pohár. Ak sa pri cvičení spotíte, pite pravidelne, ale v menších dávkach.

3. Spánok

Ak si pred cvičením trochu zdriemnete, nič tým neriskujete, práve naopak – krátke zdriemnutie dodáva telu dostatok energie na ťažký výkon. Problém nastáva až vtedy, keď to s dĺžkou spánku preženiete. Poznáte predsa ten pocit, keď ráno vstávate z postele. Organizmus vtedy potrebuje dlhší čas na prispôsobenie sa novým podmienkam a vyššiemu výdaju energie. Preto by to vaše cvičenie mohlo oslabiť.

4. Nevhodné oblečenie

Foto: BaLL LunLa/Shutterstock.com

Ani beh v zasneženej krajine by ste nemali spájať s niekoľkými vrstvami oblečenia. Pri prehriatí organizmu totiž dochádza k nadmernému poteniu. Ak sa po čase znovu ochladíte, pot sa rýchlo vyparí a hrozí vám prechladnutie.

V horúcom počasí by sme zas mali uprednostniť voľnejšie vzdušné oblečenie. Pot najlepšie absorbujú bavlnené tričká a nohavice.

5. Statický strečing

Strečing na mieste má negatívny dopad na výdrž pri cvičení a pri behaní spomaľuje rýchlosť. Ak k tomu vykonávate strečing na nezahriate telo, môžete si poškodiť svalstvo. To však neznamená, že by ste sa mu mali celkom vyhýbať. Ak sa chcete ponaťahovať, urobte tak po cvičení, vďaka čomu sa navyše vyhnete svalovici.

6. Cvičenie bez oddychu

Telo sa pri pravidelnom cvičení potrebuje aj regenerovať. Je jedno, akému športu sa venujete, v rámci týždňa by ste si vždy mali nájsť aspoň 1-2 dni na oddych. Ak ich vynecháte, riskujete preťaženie organizmu. Dni oddychu navyše dodávajú lepší spánok a výkon pri športovaní.

7. Káva

Mnohí športovci sa pred cvičením posilňujú kofeínom. Je pravda, že ten vám doplní energiu, motiváciu aj sústredenie, ale len na krátky čas. Konzumácia vyššej dávky kofeínu môže viesť ku kontrakcii čriev, čo sa prejaví ako hnačka. Káva so sebou prináša aj ďalšie neželané dlhodobé účinky, ako je nepokoj, nespavosť, zvýšený tep, úzkosť, pálenie záhy a vyšší krvný tlak. Keďže má aj množstvo benefitov, rozhodnutie o tom, či sa jej vzdáte alebo nie, už ponecháme na vás.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, brightside.me
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Riziko cukrovky sa skrýva v ruke: Takto zistíte, či vám hrozí diabetes

Riziko cukrovky sa skrýva v ruke: Takto zistíte, či vám hrozí diabetes

VČERA - 21:23Zdravie

Toto je zvláštny znak, ktorý svedčí o tom, že vám hrozí rozvoj cukrovky 2. typu.

Bezproblémové chudnutie: Tento typ stravy prirodzene zastaví prejedanie

Bezproblémové chudnutie: Tento typ stravy prirodzene zastaví prejedanie

19:35 07.03.2021Zdravie

Vďaka správnej strave je možné zabrániť nadmernému príjmu kalórií bez väčšej námahy.

6 vecí, ktoré ovplyvňujú hladinu vitamínu D v tele

6 vecí, ktoré ovplyvňujú hladinu vitamínu D v tele

7:54 07.03.2021Zdravie

Univerzálny vitamín D, ktorý ako doplnok pomáha najmä počas zimných mesiacov, nevplýva na každého rovnako. Predtým, ako po ňom siahnete, zvážte týchto 6 dôležitých faktov.

Našli ste si na vankúšoch či perinách žlté fľaky? Čím skôr ich vymeňte za nové!

Našli ste si na vankúšoch či perinách žlté fľaky? Čím skôr ich vymeňte za nové!

20:40 06.03.2021Zdravie

Ak pri prezliekaní posteľnej bielizne natrafíte na žlté fľaky na vankúšoch a perinách, neriskujte a kúpte nové.

Zvýšený zápal v tele: Dajte si pozor na tieto typy reakcií

Zvýšený zápal v tele: Dajte si pozor na tieto typy reakcií

20:09 06.03.2021Zdravie

Dôležitejšia je reakcia na stres, ako stres samotný.