• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 9.3.2021Meniny má Františka
Bratislava

Ako kompenzovať nedostatok spánku: 10 minút tejto aktivity funguje ako 44 minút spánku

  • 19:37 21.02.2021
  • Svet
Ako kompenzovať nedostatok spánku: 10 minút tejto aktivity funguje ako 44 minút spánku

Nedostatok spánku vedie k problémom s pamäťou, neschopnosti sústrediť sa a robiť správne rozhodnutia. 10 minút tejto aktivity vám však pomôže doplniť energiu.

Výskum publikovaný v akademickom časopise Journal of Business Venturing uvádza, že iba desať minút mindfullness meditácie pomáha mysli a telu zotaviť sa z nedostatku spánku.

Nedostatok spánku súvisí s problémami s pamäťou, sústredením a má za následok zahmlené myslenie. Mindfullness alebo všímavý stav mysle má však pozoruhodný účinok na mozog poznačený nedostatkom spánku.

Ako precvičovať tento typ meditácie sa dozviete v článku: Mindfulness: 8 spôsobov, ako precvičovať všímavý stav mysle

Desať minút precvičovania všímavosti denne stačí na kompenzáciu 44 minút strateného spánku v noci, uvádzajú autori štúdie. Charles Murnieks, prvý autor štúdie, uviedol:

"Spánok nemôžete nahradiť cvičením všímavosti, ale môže vám pomôcť ho kompenzovať a poskytnúť určitú úľavu. Už 70 minút týždenne alebo 10 minút cvičenia všímavosti denne môže mať rovnaké výhody ako ďalších 44 minút spánku v noci. “

Štúdia sledovala 105 podnikateľov, z ktorých 40% pracovalo 50 hodín týždenne alebo viac a spalo menej ako šesť hodín za noc. Výsledky ukázali, že podnikatelia, ktorí sa venovali mindfullness meditácii, boli menej vyčerpaní.

Druhá štúdia s ďalšími 329 podnikateľmi tiež zistila, že všímavosť môže vyvážiť škodlivé účinky nedostatku spánku. Mindfullness však v tejto súvislosti funguje iba vtedy, keď ľudia nemajú dostatok spánku. Niektorí ľudia sa cítia vyčerpaní, aj keď majú každý deň dostatok spánku. Murnieks povedal:

"Ak sa cítite vystresovaní a nespíte, môžete to do istej miery kompenzovať cvičením všímavosti. Ale keď netrpíte nedostatkom spánku, všímavosť tieto pocity vyčerpania nezlepší.“

Mindfullness pomáha znižovať stresové faktory skôr, ako vedú k vyčerpaniu. Pre podnikateľov a ostatných ľudí s dlhým pracovným časom môže byť tento typ meditácie mimoriadne prospešný.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, sciencedirect.com, sciencedaily.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Kľúč k šťastiu: Toto by sme sa mali naučiť od japonských seniorov

Kľúč k šťastiu: Toto by sme sa mali naučiť od japonských seniorov

DNES - 8:36Zaujímavosti

Napriek obavám z budúcnosti starší Japonci dosiahli istú „tichú nádej“.

Video: Ako rýchlo zúžiť nohavice aj bez opasku? Tento trik vás zachráni

Video: Ako rýchlo zúžiť nohavice aj bez opasku? Tento trik vás zachráni

VČERA - 22:03Zaujímavosti

Máločo je počas dňa nepríjemnejšie ako nohavice alebo rifle, ktoré sa snažia skĺznuť z bokov. Tento problém sa ale dá riešiť bez krajčírky a opasku.

Nevítaný hosť v záhrade: Ako sa nadobro zbaviť invazívnej podpňovky?

Nevítaný hosť v záhrade: Ako sa nadobro zbaviť invazívnej podpňovky?

VČERA - 20:16Zaujímavosti

Jej účinky na zdravie sú nepopierateľné, no v záhrade ju chce mať len málokto. Ako sa zbaviť huby podpňovky?

Video: Jean Reno poslal odkaz českým zdravotníkom

Video: Jean Reno poslal odkaz českým zdravotníkom

VČERA - 19:38Zaujímavosti

Francúzsky herec Jean Reno natočil video pre českých zdravotníkov a pacientov.

Helena Vondráčková sa nechala zaočkovať proti ochoreniu COVID-19

Helena Vondráčková sa nechala zaočkovať proti ochoreniu COVID-19

VČERA - 12:33Zaujímavosti

Helena Vondráčková sa nechala zaočkovať proti ochoreniu COVID-19. Prvú dávku jej lekári aplikovali v uplynulých dňoch. Česká spevácka legenda sa cíti po očkovaní dobre.