• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 20.4.2021Meniny má Marcel
Bratislava

Ako poraziť depresiu: Pomôže vám týchto 8 každodenných návykov

  • 18:38 23.01.2021
  • Svet
Ako poraziť depresiu: Pomôže vám týchto 8 každodenných návykov

Vďaka týmto tipom znovu nájdete vyrovnanosť a pokoj.

Psychológovia, ktorí vedú ľudí k tomu, aby sa zamerali na pozitívne emócie, im dokážu výrazne pomôcť v prekonávaní stresu. Potvrdili to výsledky štúdie publikované v akademickom žurnále Health Psychology.

V štúdii sa účastníci učili klasické praktiky pozitívnej psychológie, ako napríklad vedenie denníka vďačnosti, rozpoznávanie pozitívnych každodenných udalostí a vykonávanie drobných dobrých skutkov.

Školenie počas šiestich týždňov štúdie pomohlo účastníkom znížiť úzkosť a depresiu. Vedci sa zamerali na 170 opatrovateľov ľudí s demenciou. Polovica bola zaradená do kontrolnej skupiny, zatiaľ čo zvyšok mal zaznamenávať svoje pozitívne emócie.

Ľudí naučili vykonávať 8 činností:

  1. Každý deň zaznamenajte aspoň jednu pozitívnu udalosť.
  2. Vychutnajte si pozitívnu udalosť prostredníctvom denníka, alebo sa o nej s niekým porozprávajte.
  3. Veďte si denník, v ktorom budete uvádzať, za čo ste vďační.
  4. Zapíšte si nejakú zo svojich silných stránok a spôsob, akým ste ju nedávno využili.
  5. Na každý deň si stanovte jednoduchý a dosiahnuteľný cieľ a zaznamenávajte svoj pokrok.
  6. Identifikujte relatívne malý zdroj stresu a zamyslite sa nad spôsobmi, ako ho pretvoriť na pozitívnu udalosť.
  7. Každý deň vykonajte malý prejav láskavosti a uvedomte si, ako dokáže zvýšiť pozitívne emócie.
  8. Všímajte si každodenné zážitky a vykonávajte 10-minútové dychové cvičenia.

Profesorka Judith Moskowitz, prvá autorka štúdie, povedala:

„Opatrovatelia, ktorí sa naučili tieto zručnosti, mali menšiu depresiu, hlásili lepšie fyzické zdravie, viac pocitu šťastia a iných pozitívnych emócií ako v kontrolnej skupine.“

Výsledky ukázali, že u tých, ktorí sa naučili návyky pozitívnej psychológie, došlo k 7-percentnému poklesu depresie a 9-percentnému poklesu úzkosti. To stačilo na to, aby sa ľudia dostali zo strednej depresie do „normálneho“ rozsahu.

Moskowitz si vybrala opatrovateľov ľudí s demenciou, pretože toto ochorenie je na vzostupe:

"Zaznamenávame obrovský nárast neformálnych opatrovateľov. Ľudia žijú dlhšie s demenciami, ako je Alzheimerova choroba, a ich dlhodobá starostlivosť padá na členov rodiny a priateľov. Tento zásah je jedným zo spôsobov, ako môžeme pomôcť znížiť stres a záťaž a umožniť im poskytovať lepšiu starostlivosť.“

Jeden z opatrovateľov v štúdii sa vyjadril:

"Táto štúdia mi pomohla nevnímať môj život ako veľký neónový nápis „DEMENCIA “, ale vnímať drobné veci ako: „Najeme sa s jej sestrou a bude to skvelá návšteva.“ Vidím, že stromy sú zelené a že fúka vietor. Áno, demencia tam je, ale tak trochu som odpojil neónový nápis a zmenšil veľkosť písmen.“

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, eurekalert.org, pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Stres pred tehotenstvom ovplyvňuje pohlavie dieťaťa

Stres pred tehotenstvom ovplyvňuje pohlavie dieťaťa

19:05 18.04.2021Zdravie

Ženy, ktoré v čase počatia zažívajú stres, majú až dvojnásobne vyššiu šancu, že sa im narodí dieťa s týmto pohlavím.

Správny zvuk budíka dokáže zabrániť pocitu únavy a zlepšiť sústredenosť

Správny zvuk budíka dokáže zabrániť pocitu únavy a zlepšiť sústredenosť

8:22 18.04.2021Zdravie

Melódia budíka dokáže ovplyvniť vašu energiu a zmierniť pocit únavy.

Spánok bez vankúša: 6 následkov, ktoré spozorujete na svojej pokožke

Spánok bez vankúša: 6 následkov, ktoré spozorujete na svojej pokožke

21:14 17.04.2021Zdravie

Možno ste už počuli o tom, že spánok bez vankúša je prospešný pre chrbticu, ale viete, ako vplýva na zdravie vašej pokožky?

Koľkí sedíte pri večeri za stolom? Tento návyk zvyšuje riziko obezity

Koľkí sedíte pri večeri za stolom? Tento návyk zvyšuje riziko obezity

19:33 17.04.2021Zdravie

V boji proti poruchám príjmu potravy vrátane obezity môžu pomôcť správne návyky pri jedení.

3 potraviny, ktoré zabíjajú prospešné baktérie v črevách

3 potraviny, ktoré zabíjajú prospešné baktérie v črevách

8:37 17.04.2021Zdravie

Od zdravia čriev sa odvíja aj zdravie celého tráviaceho traktu, či dokonca psychická pohoda. Pri nevhodne zvolenej strave ho ale viete oslabiť. Tieto jedlá preto treba obmedziť.