• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 27.2.2021Meniny má Alexander
Bratislava

Ako poraziť depresiu: Pomôže vám týchto 8 každodenných návykov

  • 18:38 23.01.2021
  • Svet
Ako poraziť depresiu: Pomôže vám týchto 8 každodenných návykov

Vďaka týmto tipom znovu nájdete vyrovnanosť a pokoj.

Psychológovia, ktorí vedú ľudí k tomu, aby sa zamerali na pozitívne emócie, im dokážu výrazne pomôcť v prekonávaní stresu. Potvrdili to výsledky štúdie publikované v akademickom žurnále Health Psychology.

V štúdii sa účastníci učili klasické praktiky pozitívnej psychológie, ako napríklad vedenie denníka vďačnosti, rozpoznávanie pozitívnych každodenných udalostí a vykonávanie drobných dobrých skutkov.

Školenie počas šiestich týždňov štúdie pomohlo účastníkom znížiť úzkosť a depresiu. Vedci sa zamerali na 170 opatrovateľov ľudí s demenciou. Polovica bola zaradená do kontrolnej skupiny, zatiaľ čo zvyšok mal zaznamenávať svoje pozitívne emócie.

Ľudí naučili vykonávať 8 činností:

  1. Každý deň zaznamenajte aspoň jednu pozitívnu udalosť.
  2. Vychutnajte si pozitívnu udalosť prostredníctvom denníka, alebo sa o nej s niekým porozprávajte.
  3. Veďte si denník, v ktorom budete uvádzať, za čo ste vďační.
  4. Zapíšte si nejakú zo svojich silných stránok a spôsob, akým ste ju nedávno využili.
  5. Na každý deň si stanovte jednoduchý a dosiahnuteľný cieľ a zaznamenávajte svoj pokrok.
  6. Identifikujte relatívne malý zdroj stresu a zamyslite sa nad spôsobmi, ako ho pretvoriť na pozitívnu udalosť.
  7. Každý deň vykonajte malý prejav láskavosti a uvedomte si, ako dokáže zvýšiť pozitívne emócie.
  8. Všímajte si každodenné zážitky a vykonávajte 10-minútové dychové cvičenia.

Profesorka Judith Moskowitz, prvá autorka štúdie, povedala:

„Opatrovatelia, ktorí sa naučili tieto zručnosti, mali menšiu depresiu, hlásili lepšie fyzické zdravie, viac pocitu šťastia a iných pozitívnych emócií ako v kontrolnej skupine.“

Výsledky ukázali, že u tých, ktorí sa naučili návyky pozitívnej psychológie, došlo k 7-percentnému poklesu depresie a 9-percentnému poklesu úzkosti. To stačilo na to, aby sa ľudia dostali zo strednej depresie do „normálneho“ rozsahu.

Moskowitz si vybrala opatrovateľov ľudí s demenciou, pretože toto ochorenie je na vzostupe:

"Zaznamenávame obrovský nárast neformálnych opatrovateľov. Ľudia žijú dlhšie s demenciami, ako je Alzheimerova choroba, a ich dlhodobá starostlivosť padá na členov rodiny a priateľov. Tento zásah je jedným zo spôsobov, ako môžeme pomôcť znížiť stres a záťaž a umožniť im poskytovať lepšiu starostlivosť.“

Jeden z opatrovateľov v štúdii sa vyjadril:

"Táto štúdia mi pomohla nevnímať môj život ako veľký neónový nápis „DEMENCIA “, ale vnímať drobné veci ako: „Najeme sa s jej sestrou a bude to skvelá návšteva.“ Vidím, že stromy sú zelené a že fúka vietor. Áno, demencia tam je, ale tak trochu som odpojil neónový nápis a zmenšil veľkosť písmen.“

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, eurekalert.org, pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
Najnovšie v kategóriiViac článkov
5 nečakaných príznakov rakoviny, ktoré často ignorujeme

5 nečakaných príznakov rakoviny, ktoré často ignorujeme

DNES - 20:42Zdravie

Príznaky rakoviny sa v raných štádiách ochorenia identifikujú len ťažko. Zhubné ochorenie sa ale zozačiatku prejavuje aj nečakanými spôsobmi, ktoré hneď nemusia vyvolať podozrenie.

Stále nemáte pravidelný spánkový režim? O tomto následku sa doteraz nehovorilo

Stále nemáte pravidelný spánkový režim? O tomto následku sa doteraz nehovorilo

DNES - 20:11Zdravie

Dodržiavanie pravidelného spánkového režimu v mnohých ohľadoch pomáha udržiavať zdravie. Nové zistenie poukazuje na ďalšiu nepríjemnosť, ktorú riskujú ľudia, ktorí zdravý spánok zanedbávajú.

5 dôvodov, prečo javorový sirup nesmie chýbať vo vašich raňajkách

5 dôvodov, prečo javorový sirup nesmie chýbať vo vašich raňajkách

DNES - 8:04Zdravie

Skvelý pre srdce aj imunitu. Zistite, čo všetko získate pravidelnou konzumáciou javorového sirupu.

Ako znížiť riziko depresie: Toto musíte zahrnúť do svojej stravy

Ako znížiť riziko depresie: Toto musíte zahrnúť do svojej stravy

8:36 23.02.2021Zdravie

Zmena jedálnička pomáha znížiť riziko depresie. Istú úlohu však môže zohrávať aj vek.

Kedy nejde len o bežné pálenie záhy? Tieto príznaky prezrádzajú smrteľné nebezpečenstvo

Kedy nejde len o bežné pálenie záhy? Tieto príznaky prezrádzajú smrteľné nebezpečenstvo

20:09 22.02.2021Zdravie

S pálením záhy sa z času na čas stretne každý z nás. V prípade, že ide o pretrvávajúci problém, treba sa mať na pozore. Jeho prítomnosť totiž môže signalizovať čosi horšie.