Matka televízie Markíza je v strate, CME zdraží reklamu
- 9:38 27.02.2013
- BRATISLAVA
Mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. (CME) sa vlani dostala do červených čísiel.
"Naše výsledky odrážajú náročné trhové podmienky v roku 2012," uviedol generálny riaditeľ CME Adrian Sarbu. Skupina podľa neho bude musieť zvýšiť ceny za reklamu, prevádzkovateľom káblových a satelitných platforiem zase zvýši poplatky za distribúciu.
Výnosy CME za rok 2012 predstavovali 772,1 mil. USD v porovnaní s 864,8 mil. USD v roku 2011. Prevádzkový zisk pred odpismi (OIBDA) vlani dosiahol 125,4 mil. USD, v roku 2011 predstavoval 167 mil. USD. Za rok 2012 skupina zaúčtovala stratu zo zníženia hodnoty aktív vo výške 522,5 mil. USD.
"Do roku 2013 vstupujeme s vedúcim postavením na všetkých trhoch, s odložením splatnosti dlhov do novembra 2015 a s podporou našich hlavných akcionárov. To sú všetko predpoklady ku zvyšovaniu výnosov. Máme v pláne reštrukturalizovať náš prevádzkový model, znížiť náklady a ďalej zlepšovať dlhovú štruktúru a likviditu," uviedol na margo výsledkov Sarbu.
Central European Media Enterprises (CME) prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.
Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch poklesu začínajú rásť
Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch poklesu začínajú rásť.
Dve tretiny obyvateľov Slovenska sa stali terčom kyberpodvodníkov
Takmer dve tretiny obyvateľov Slovenska sa dostali do situácie, keď sa im niekto snažil ukradnúť peniaze z účtu alebo platobnej karty.
Španieli nie sú spokojní s nadmerným turizmom, vzniklo antituristické hnutie
V Španielsku, druhej najnavštevovanejšej krajine sveta, sa šíri "antituristické" hnutie. To núti úrady, aby sa pokúsili zosúladiť záujmy miestnych obyvateľov s lukratívnym odvetvím ekonomiky.
Pepco sťahuje z predaja nebezpečné oblečenie a doplnky
Zákazníci by si mali skontrolovať, či tieto výrobky nemajú doma.
SOI upozorňuje na nebezpečný výrobok, predstavuje zdravotné riziko pri kontakte s pokožkou či očami
Výrobok prekračuje limity nebezpečnej chemickej látky.