• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 25.10.2020Meniny má Aurel
13°Bratislava

Toto sa stane s vašim mozgom, keď na 10 dní prestanete cvičiť

  • 12:11 26.09.2020
  • Svet
Toto sa stane s vašim mozgom, keď na 10 dní prestanete cvičiť

Lekári odhalili prekvapivé dôsledky absencie cvičenia nielen na telo, ale aj na mozog.

Keď prestanete cvičiť, môžete na sebe spozorovať, že vaša úroveň fyzickej zdatnosti rýchlo klesla. Ukázalo sa, že to nie je len subjektívny pocit. U ľudí, ktoré pravidelne trénujú, začne klesať schopnosť prijímať kyslík pri kardio cvičení o sedem percent len za tri týždne odpočinku. Fitness nováčikovia sa po 4-týždňovej pauze vrátia na úroveň, ako keď s cvičením začali.

Ak bude vaša prestávka v cvičení pokračovať, z dlhodobého hľadiska sa to odrazí na percente telesného tuku, úrovne vytrvalosti a citlivosti na inzulín.

Čo je však možno najviac znepokojujúce, je to, čo sa stane s vašim mozgom. Podľa štúdie zverejnenej v časopise Frontiers in Aging Neuroscience vám začne chýbať zvýšený prietok krvi do mozgu, ktoré cvičenie poskytuje.

Už po 10 dňoch sa zníži prekrvenie mozgu

Vedci z University of Maryland skúmali vytrvalostných športovcov, ktorí pred výskumom v priemere zabehli 59 km týždenne a trénovali 5 dní v týždni počas asi 30 rokov.

Súvisiaci článok: Ľudia, ktorí jedia tieto druhy zeleniny, sú inteligentnejší

Vedci športovcov požiadali, aby si zobrali celých desať dní voľna. Museli úplne prestať cvičiť alebo vykonávať inú intenzívnu fyzickú aktivitu. Vedci športovcom dokonca pravidelne volali, aby im pripomenuli, nech necvičia. Potom pomocou MRI vyšetrenia zmerali zmeny prietoku krvi do mozgu športovca pred a po prestávke.

Po 10-dňovej pauze účastníci štúdie preukázali menší prietok krvi do viacerých oblastí mozgu vrátane hipokampu, ktorý sa podieľa funkcii pamäte. Ale ani pri zníženom prietoku krvi športovci nepohoreli pri kognitívnych testoch, ktoré im vedci urobili.

Výsledky štúdie nie sú dôvodom na obavy, ak ste na dovolenke a nechcete týždeň cvičiť, uviedol pre New York Times vedúci štúdie a docent kineziológie J. Carson Smith. Mala by to byť skôr pripomienka, prečo by ste mali pokračovať s pravidelným cvičením 30 a viac minút denne.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, frontiersin.org, pubmed.ncbi.nlm.nih.gov
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Kedy je bolesť hlavy príznakom rakoviny mozgu? Toto si treba všímať

Kedy je bolesť hlavy príznakom rakoviny mozgu? Toto si treba všímať

DNES - 20:05Zdravie

Príznaky rakoviny mozgu sa rozvíjajú v závislosti od konkrétnej časti, ktorú tumor zasiahne. Na bolesť hlavy sa pacienti sťažujú často. Ako zistiť, či ide o rakovinu?

6 najväčších mýtov o trávení: Ako vznikajú vredy a aká je pravda o vláknine?

6 najväčších mýtov o trávení: Ako vznikajú vredy a aká je pravda o vláknine?

DNES - 19:37Zdravie

Zdravým trávením sa mnohí z nás začínajú zaoberať až vtedy, keď chcú schudnúť alebo sa dostavia ťažkosti. V týchto chvíľach nejeden z nás uverí polopravdám. Ozrejmíme vám niektoré z nich.

4 zásady, ako zabrániť vzniku astmatických záchvatov

4 zásady, ako zabrániť vzniku astmatických záchvatov

DNES - 18:28Zdravie

Pri astmatickom záchvate dochádza k opuchnutiu a zápalu dýchacích ciest, čo v mnohých prípadoch ohrozuje život. Prevezmite kontrolu nad svojím ochorením pomocou týchto tipov.

5 najčastejších príčin nafukovania

5 najčastejších príčin nafukovania

DNES - 8:26Zdravie

Nafukovanie je prirodzená súčasť života, ktorá však mnohým komplikuje život. Našťastie sa mu dá zabrániť vhodne zvolenou stravou.

Takto ovplyvňuje nepravidelný spánok váš tep

Takto ovplyvňuje nepravidelný spánok váš tep

VČERA - 8:10Zdravie

Ak nechodíte spať v pravidelnú dobu, môže to ovplyvniť srdcovú frekvenciu.