• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 19.9.2020Meniny má Konštantín
13°Bratislava

Doležal: Nechceme stavať podľa politických zadaní

  • 14:13 16.09.2020
  • Bratislava
Doležal: Nechceme stavať podľa politických zadaní

Rozvoj cestnej siete by podľa ministra dopravy nemal podliehať politickým zadaniam, alebo podľa príslušnosti kompetentných k niektorému regiónu.

Prioritou výstavby ciest pre nasledujúce roky budú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy podľa ich využitia, príslušnosti k medzinárodným koridorom, kritéria hodnoty za peniaze, a tiež podľa spoločenskej priority. Povedal to v stredu po rokovaní vlády minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).

Chceme stavať podľa jasných priorít,“ uviedol minister. Posudzovanie priorít výstavby však nie je iba o dopravnej intenzite. Metodika na rozhodovanie o prioritách výstavby ciest je podľa ministra oveľa komplexnejšia. Vláda v stredu schválila zoznam viac ako 100 investičných priorít, na základe ktorého by mal vzniknúť aj harmonogram ich výstavby.

Najdôležitejším kritériom výberu boli podľa ministra dopravné priority. Medzi prvých osem stavieb sa dostali cesty, ktorých kapacita je využívaná na viac ako 80 %. „Ak je tá cesta preplnená, tak sa dostáva medzi absolútne priority,“ povedal Doležal. Na ďalšie miesta ministerstvo zaradilo cesty, ktoré patria do medzinárodných koridorov. Od 18. miesta sú potom zoradené stavby podľa kritéria hodnoty za peniaze a podľa spoločenských priorít – vplyvu na nezamestnanosť či rozvoj regiónu. „Ak je to spoločenskou prioritou, tak sa projekt dostane vyššie,“ povedal Doležal. Stavby, ktoré už sú rozostavané, ministerstvo brzdiť podľa ministra nebude.

Nevyhnutné projekty na realizáciu pre nevyhovujúci stav a prekročenú kapacitu existujúcej cestnej siete predstavujú 4,5 miliardy eur. Z toho 78 kilometrov (km) sú nové úseky, 1323 km cesty prvej triedy, ktoré je potrebné rekonštruovať, a 20 km predstavuje rozšírenie diaľnice D1 medzi Sencom a Trnavou. Dokončenie siete TEN-T CORE vrátane severojužného prepojenia má stáť 3,4 miliardy eur, ide o 236 km. „Ďalších 1030 km úsekov za 11 miliárd eur odporúčame realizovať podľa ich spoločenskej priority a rozpočtových možností Slovenska,“ uviedol rezort v schválenom materiáli.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Protestné pochody odborárov za práva všetkých zamestnancov pokračovali v Prešove

Protestné pochody odborárov za práva všetkých zamestnancov pokračovali v Prešove

VČERA - 17:30Ekonomické

Prešovského protestu sa podľa organizátorov zúčastnilo asi 500 účastníkov.

Nahradenie gastrolístkov peniazmi prinesie problémy, upozorňuje AMOBE

Nahradenie gastrolístkov peniazmi prinesie problémy, upozorňuje AMOBE

VČERA - 15:59Ekonomické

Okrem zamestnávateľov utrpia aj reštaurácie, hovorí o novele Ministerstva práce SR asociácia, ktorá združuje spoločnosti Edenred Slovakia, UP Slovensko a Doxx-Stravné lístky.

ZSSK ruší viaceré vlakové spoje medzi Slovenskom a Českom

ZSSK ruší viaceré vlakové spoje medzi Slovenskom a Českom

VČERA - 15:37Ekonomické

Železničná spoločnosť Slovensko a České dráhy pristúpili k optimalizácii vlakových spojení po zaradení Česka do zoznamu rizikových krajín.

Trumpova administratíva od nedele zakáže v USA aplikácie WeChat a TikTok

Trumpova administratíva od nedele zakáže v USA aplikácie WeChat a TikTok

VČERA - 14:42Ekonomické

Administratíva prezidenta Donalda Trumpa od nedele (20. 9.) zakáže v USA sťahovanie aplikácií WeChat a TikTok, ktoré patria čínskym firmám.

Rezort práce navrhuje zmeny v tripartite aj pri gastrolístkoch

Rezort práce navrhuje zmeny v tripartite aj pri gastrolístkoch

VČERA - 14:13Ekonomické

Po nezhodách v prípade minimálnej mzdy sa ministerstvo rozhodlo urobiť aj zmeny v prípade tripartity.