• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 25.4.2024Meniny má Marek
12°Bratislava

Doležal: Nechceme stavať podľa politických zadaní

  • 14:13 16.09.2020
  • Bratislava
Doležal: Nechceme stavať podľa politických zadaní

Rozvoj cestnej siete by podľa ministra dopravy nemal podliehať politickým zadaniam, alebo podľa príslušnosti kompetentných k niektorému regiónu.

Prioritou výstavby ciest pre nasledujúce roky budú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy podľa ich využitia, príslušnosti k medzinárodným koridorom, kritéria hodnoty za peniaze, a tiež podľa spoločenskej priority. Povedal to v stredu po rokovaní vlády minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina).

Chceme stavať podľa jasných priorít,“ uviedol minister. Posudzovanie priorít výstavby však nie je iba o dopravnej intenzite. Metodika na rozhodovanie o prioritách výstavby ciest je podľa ministra oveľa komplexnejšia. Vláda v stredu schválila zoznam viac ako 100 investičných priorít, na základe ktorého by mal vzniknúť aj harmonogram ich výstavby.

Najdôležitejším kritériom výberu boli podľa ministra dopravné priority. Medzi prvých osem stavieb sa dostali cesty, ktorých kapacita je využívaná na viac ako 80 %. „Ak je tá cesta preplnená, tak sa dostáva medzi absolútne priority,“ povedal Doležal. Na ďalšie miesta ministerstvo zaradilo cesty, ktoré patria do medzinárodných koridorov. Od 18. miesta sú potom zoradené stavby podľa kritéria hodnoty za peniaze a podľa spoločenských priorít – vplyvu na nezamestnanosť či rozvoj regiónu. „Ak je to spoločenskou prioritou, tak sa projekt dostane vyššie,“ povedal Doležal. Stavby, ktoré už sú rozostavané, ministerstvo brzdiť podľa ministra nebude.

Nevyhnutné projekty na realizáciu pre nevyhovujúci stav a prekročenú kapacitu existujúcej cestnej siete predstavujú 4,5 miliardy eur. Z toho 78 kilometrov (km) sú nové úseky, 1323 km cesty prvej triedy, ktoré je potrebné rekonštruovať, a 20 km predstavuje rozšírenie diaľnice D1 medzi Sencom a Trnavou. Dokončenie siete TEN-T CORE vrátane severojužného prepojenia má stáť 3,4 miliardy eur, ide o 236 km. „Ďalších 1030 km úsekov za 11 miliárd eur odporúčame realizovať podľa ich spoločenskej priority a rozpočtových možností Slovenska,“ uviedol rezort v schválenom materiáli.

Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Farmárom má rezort financií poskytnúť návratnú finančnú výpomoc

Farmárom má rezort financií poskytnúť návratnú finančnú výpomoc

DNES - 17:50Ekonomické

Na preklenutie obdobia do vyplatenia priamej podpory bude môcť Ministerstvo financií SR poskytnúť poľnohospodárovi pomoc vo forme návratnej finančnej výpomoci za zvýhodnených podmienok.

Potraviny na Slovensku sú drahšie ako v Poľsku o 39 %, upozorňuje Hnutie Slovensko

Potraviny na Slovensku sú drahšie ako v Poľsku o 39 %, upozorňuje Hnutie Slovensko

DNES - 17:13Ekonomické

Potraviny na Slovensku sú drahšie ako v Poľsku o takmer 40 %. S vysokými cenami energií a pohonných látok vládny kabinet nechce nič robiť napriek predvolebným sľubom.

Progresívne Slovensko odmieta využívanie druhého piliera na štátne investície

Progresívne Slovensko odmieta využívanie druhého piliera na štátne investície

DNES - 16:06Ekonomické

Opozičná strana Progresívne Slovensko (PS) nesúhlasí s využívaním druhého piliera na štátne investície.

Erik Tomáš: Schválením zákona o dotáciách nehrozí zánik bezpečným ženským domovom

Erik Tomáš: Schválením zákona o dotáciách nehrozí zánik bezpečným ženským domovom

DNES - 15:15Ekonomické

Novoschválený zákon o dotáciách z Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR podporil finančným príspevkom bezpečné ženské domovy, ktorým hrozil do konca roka zánik.