• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 28.10.2020Meniny má Dobromila
14°Bratislava

Kedy vysoká teplota signalizuje nedostatok vitamínu: Na tieto príznaky treba dať pozor

  • 20:08 08.08.2020
  • Bratislava
Kedy vysoká teplota signalizuje nedostatok vitamínu: Na tieto príznaky treba dať pozor

Vysoká telesná teplota môže v niektorých prípadoch značiť nedostatok vitamínu. Ako zistiť, či si ho stačí doplniť, alebo či by ste radšej mali zájsť na vyšetrenie?

Pri horúčke či zvýšenej teplote väčšina z nás v prvom momente myslí hneď na chrípku či prechladnutie. V ojedinelých prípadoch ale tento stav môže naznačovať dlhodobý nedostatok vitamínu, ktorý je kľúčový pre tvorbu červených krviniek – B12.

Príznaky nedostatku vitamínu B12 neprichádzajú nárazovo. Často trvá aj niekoľko mesiacov, kým sa naplno prejavia, preto si ich ľudia neraz mýlia s inými poruchami.

Vysoká telesná teplota sa pri nedostatku B12 neprejavuje často, no nemožno ju úplne vylúčiť. O príznaku nedostatku vitamínu možno hovoriť najmä vtedy, keď sa horúčka dostaví náhle a bez zjavných príčin. U niektorých ľudí je horúčka nad 38 stupňov C sprevádzaná aj potením a rozhorúčenou pokožkou.

Výživová poradkyňa Helen Westová pre zahraničný portál o zdraví Healthline uviedla, že kým sa prejaví nedostatok vitamínu B12, môže prejsť aj niekoľko rokov, pričom diagnostika býva náročná.

„Veľmi zriedkavý príznak nedostatku B12 je vysoká teplota,“ vysvetľuje Westová. „Nie je jasné, prečo sa vyskytuje, ale niektorí lekári sa u pacientov stretli s vysokou teplotou, ktorú dokázali zmierniť nízkymi dávkami vitamínu B12.“

Ako rozoznať chrípku a nedostatok vitamínu B12

Keďže sa vysoká teplota pri nedostatku vitamínu dostavuje len zriedka, častejšie ju pripisujeme iným ochoreniam. Neraz sa vyskytuje pri zápale a môže byť tiež príznakom vírusových ochorení.

Na druhej strane nedostatok vitamínu B12 ľahko spoznáte aj podľa ďalších príznakov, ktoré sa vyskytujú častejšie. Ide napríklad o únavu, žltnutie pokožky, krátkosť dychu či problémy s trávením. Medzi ďalšie príznaky patrí aj nechutenstvo, sklony k násiliu, nervová labilita či znížená citlivosť prstov na rukách aj nohách.

V prípade, že máte podozrenie na nedostatok vitamínu B12, najlepším riešením je konzultácia s lekárom. B12 si môžete doplniť potravinovými doplnkami, no možno ho nájsť aj v prírodných zdrojoch, ako sú mliečne výrobky, vajcia, ryby, pečeň či hovädzie mäso.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, healthline.com, express.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Foto: Čoraz viac ľudí sa sťažuje na „smartfónový malíček“. Máte ho aj vy?

Foto: Čoraz viac ľudí sa sťažuje na „smartfónový malíček“. Máte ho aj vy?

VČERA - 21:06Zdravie

Majitelia mobilov, ktorí na týchto zariadeniach trávia čas aj aktivitou na sociálnych sieťach, sa neraz stretávajú so zvláštnymi fyzickými následkami. Spozorujete ich aj na sebe?

Kedy je bolesť hlavy príznakom rakoviny mozgu? Toto si treba všímať

Kedy je bolesť hlavy príznakom rakoviny mozgu? Toto si treba všímať

20:05 25.10.2020Zdravie

Príznaky rakoviny mozgu sa rozvíjajú v závislosti od konkrétnej časti, ktorú tumor zasiahne. Na bolesť hlavy sa pacienti sťažujú často. Ako zistiť, či ide o rakovinu?

6 najväčších mýtov o trávení: Ako vznikajú vredy a aká je pravda o vláknine?

6 najväčších mýtov o trávení: Ako vznikajú vredy a aká je pravda o vláknine?

19:37 25.10.2020Zdravie

Zdravým trávením sa mnohí z nás začínajú zaoberať až vtedy, keď chcú schudnúť alebo sa dostavia ťažkosti. V týchto chvíľach nejeden z nás uverí polopravdám. Ozrejmíme vám niektoré z nich.

4 zásady, ako zabrániť vzniku astmatických záchvatov

4 zásady, ako zabrániť vzniku astmatických záchvatov

18:28 25.10.2020Zdravie

Pri astmatickom záchvate dochádza k opuchnutiu a zápalu dýchacích ciest, čo v mnohých prípadoch ohrozuje život. Prevezmite kontrolu nad svojím ochorením pomocou týchto tipov.

5 najčastejších príčin nafukovania

5 najčastejších príčin nafukovania

8:26 25.10.2020Zdravie

Nafukovanie je prirodzená súčasť života, ktorá však mnohým komplikuje život. Našťastie sa mu dá zabrániť vhodne zvolenou stravou.