• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 25.10.2020Meniny má Aurel
11°Bratislava

Najlepšie vitamíny a potraviny, ktoré vás ochránia pred koronavírusom. Dôležité sú dávky

  • 20:10 02.08.2020
  • Svet
Najlepšie vitamíny a potraviny, ktoré vás ochránia pred koronavírusom. Dôležité sú dávky

Tieto živiny sú pri správnom dávkovaní efektívne na prevenciu pred ochorením COVID-19.

Odborníci tvrdia, že niektoré vitamíny a mikroživiny sú vo vyšších dávkach účinné pri prevencii bežných infekcií dýchacích ciest. Tieto závery vyplývajú zo štúdie publikovanej v časopise Nutrients.

Určité vitamíny, minerály a esenciálne mastné kyseliny sú dôležité pre zdravý imunitný systém. Spomedzi týchto živín sú pre náš imunitný systém rozhodujúce omega-3 mastné kyseliny, kyselina dokosahexaenová (DHA), vitamín D, vitamín C a zinok:

  • Vystavenie slnku je hlavným zdrojom vitamínu D,
  • citrusové plody, ako sú pomaranče, sú bohaté na vitamín C,
  • červené mäso, orechy a semienka sú dobrým zdrojom zinku,
  • a mastné ryby sú bohatým zdrojom DHA.

Profesor Adrian Gombart, hlavný autor štúdie, uviedol:

„Vitamín C má úlohu v niekoľkých aspektoch imunity, vrátane rastu a funkcie imunitných buniek a produkcie protilátok.

Receptory vitamínu D na imunitných bunkách tiež ovplyvňujú ich funkciu. To znamená, že vitamín D výrazne ovplyvňuje vašu reakciu na infekcie.

Problém je v tom, že ľudia jednoducho nejedia dostatok týchto výživných látok. To môže zničiť vašu odolnosť voči infekciám.“

Vedci tvrdia, že denné užívanie multivitamínov nestačí. Je dôležité prijímať správne množstva mikroživín. Dávku vitamínu C je potrebné zvýšiť na 200 mg denne. Dávka vitamínu D by mala byť 2 000 IU.

Profesor Gombart povedal:

„Bolo vyvinutých množstvo štandardných postupov v oblasti verejného zdravia, ktoré pomáhajú obmedziť šírenie a dopad respiračných vírusov: pravidelné umývanie rúk, vyhýbanie sa tým, ktorí vykazujú príznaky infekcie, a zakrývanie úst pri kašli.“

Aj napriek vývoju vakcíny proti SARS-CoV-2, nám iba očkovacia látka boj s vírusmi nevyhrá. Vplyv výživy na imunitný systém by mal byť súčasťou stratégií verejného zdravia, pretože môže znížiť mieru infekcie v populácii a zachrániť mnoho životov.

Profesor Gombart dospel k záveru:

„Súčasná situácia s COVID-19 a počet ľudí, ktorí zomreli na iné infekcie dýchacích ciest, jasne ukazujú, že toho nerobíme dosť. Dôrazne nabádame úradníkov v oblasti verejného zdravia, aby do svojho arzenálu zahrnuli výživové stratégie. “

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, mdpi.com, gutmicrobiotaforhealth.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Kedy je bolesť hlavy príznakom rakoviny mozgu? Toto si treba všímať

Kedy je bolesť hlavy príznakom rakoviny mozgu? Toto si treba všímať

DNES - 20:05Zdravie

Príznaky rakoviny mozgu sa rozvíjajú v závislosti od konkrétnej časti, ktorú tumor zasiahne. Na bolesť hlavy sa pacienti sťažujú často. Ako zistiť, či ide o rakovinu?

6 najväčších mýtov o trávení: Ako vznikajú vredy a aká je pravda o vláknine?

6 najväčších mýtov o trávení: Ako vznikajú vredy a aká je pravda o vláknine?

DNES - 19:37Zdravie

Zdravým trávením sa mnohí z nás začínajú zaoberať až vtedy, keď chcú schudnúť alebo sa dostavia ťažkosti. V týchto chvíľach nejeden z nás uverí polopravdám. Ozrejmíme vám niektoré z nich.

4 zásady, ako zabrániť vzniku astmatických záchvatov

4 zásady, ako zabrániť vzniku astmatických záchvatov

DNES - 18:28Zdravie

Pri astmatickom záchvate dochádza k opuchnutiu a zápalu dýchacích ciest, čo v mnohých prípadoch ohrozuje život. Prevezmite kontrolu nad svojím ochorením pomocou týchto tipov.

5 najčastejších príčin nafukovania

5 najčastejších príčin nafukovania

DNES - 8:26Zdravie

Nafukovanie je prirodzená súčasť života, ktorá však mnohým komplikuje život. Našťastie sa mu dá zabrániť vhodne zvolenou stravou.

Takto ovplyvňuje nepravidelný spánok váš tep

Takto ovplyvňuje nepravidelný spánok váš tep

VČERA - 8:10Zdravie

Ak nechodíte spať v pravidelnú dobu, môže to ovplyvniť srdcovú frekvenciu.