• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 28.1.2021Meniny má Alfonz
-1°Bratislava

Tento jednoduchý trik dodá hubám ešte väčšiu dávku vitamínu

  • 20:57 25.06.2020
  • Bratislava
Tento jednoduchý trik dodá hubám ešte väčšiu dávku vitamínu

Naučte sa, ako „nabiť“ vaše huby vitamínom D.

Odborníčka na výživu odhalila jednoduchý spôsob, ako dodať vašim hubám ešte väčšiu dávku vitamínu D, vďaka čomu máte väčšiu šancu dostať do vášho tela viac živín. Postup je jednoduchý – stačí huby pred konzumáciou položiť na miesto, kde na ne bude dopadať slnečné svetlo.

Odborníčka na výživu Lily Soutterová tvrdí, že vďaka tomuto triku dodáte telu viac vitamínu D, ktorý je nevyhnutný na udržanie silného imunitného systému a má množstvo ďalších zdravotných výhod. Udržiava kosti zdravé, pretože reguluje príjem vápnika, horčíka a fosforu. Vitamín D tiež buduje vašu odolnosť voči určitým chorobám.

15 minút na slnku zvýši obsah vitamínu D v hubách

Soutterová vysvetlila, že trik so slnečným svetlom funguje podobne ako opaľovanie u ľudí. Ako vysvetlila:

„Huby prirodzene obsahujú provitamín D a hneď po kontakte so slnkom takmer okamžite absorbujú vitamín D a prirodzene zvyšujú jeho obsah.“

Podľa Soutterovej môžete akýmkoľvek hubám dodať prirodzene vyššiu dávku vitamínu D tak, že ich na 15 - 120 minút umiestnite na parapet v čase, kedy je slnko najsilnejšie (medzi 10:00 a 15:00 hod.).

Odborníčka odporúča kupovať lokálne huby, alebo si nazbierať čerstvé, u ktorých si môžete byť istí nízkym obsahom uhlíka. Ako uviedla:

„Pri nízkej trvanlivosti huby vydržia maximálne deväť dní, kým stratia svoj obsah vitamínov. Kupovanie najčerstvejších húb, ktoré pochádzajú z miestnych zdrojov a ktoré precestovali menej kilometrov, zabezpečí, že budete konzumovať najvýživnejšie huby, ktoré sú k dispozícii.“

Naše telo vytvára vitamín D pri vystavení pokožky priamemu slnečnému žiareniu, no počasie nám ho nie vždy dopraje. Výskumy naznačujú, že jeden z piatich ľudí trpí nedostatkom vitamínu D, preto je vhodné si ho dopĺňať vo všetkých formách. Huby sú skvelým zdrojom vitamínu D aj pre vegánov, ktorí nekonzumujú mäso ani mliečne výrobky.

Okrem húb nájdeme vitamín D v mastných rybách, ako je losos, makrela, sleď a sardinky, červené mäso a vajcia, a pridáva sa do niektorých druhov cereálií, rastlinného tuku a do rôznych druhov mlieka.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, you.co.uk, nutrition.org.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
100-ročná záhada rakoviny rozlúštená! Vedci odhalili presný mechanizmus delenia buniek

100-ročná záhada rakoviny rozlúštená! Vedci odhalili presný mechanizmus delenia buniek

19:13 26.01.2021Zdravie

Záhadný Warburgov efekt sa konečne podarilo vysvetliť. V budúcnosti by to mohlo znamenať zdokonalenie liečby zhubných ochorení.

10 nezvyčajných tipov, ktoré vám pomôžu rýchlo zaspať: Číslo 10 si zamilujete!

10 nezvyčajných tipov, ktoré vám pomôžu rýchlo zaspať: Číslo 10 si zamilujete!

21:11 24.01.2021Zdravie

Ak na vašu nespavosť nezaberajú recepty starých mám, vyskúšajte menej tradičné tipy a triky.

7 spôsobov, akými vám telo dáva vedieť, že netoleruje cukor

7 spôsobov, akými vám telo dáva vedieť, že netoleruje cukor

19:38 24.01.2021Zdravie

O intolerancii sacharidov sa dá hovoriť vtedy, keď konzumáciu jedál s ich vysokým obsahom sprevádzajú nepríjemné príznaky. Zistite, či ňou netrpíte aj vy.

Uvažujete nad vysadením kávy? Pozor, toto sa vám môže stať s pokožkou!

Uvažujete nad vysadením kávy? Pozor, toto sa vám môže stať s pokožkou!

20:12 23.01.2021Zdravie

V prípade, že sa z akéhokoľvek dôvodu rozhodnete pre vysadenie kávy z jedálnička, pripravte sa na tieto zmeny, ktorými na tento krok zareaguje pokožka.

Ako poraziť depresiu: Pomôže vám týchto 8 každodenných návykov

Ako poraziť depresiu: Pomôže vám týchto 8 každodenných návykov

18:38 23.01.2021Zdravie

Vďaka týmto tipom znovu nájdete vyrovnanosť a pokoj.