• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 10.8.2020Meniny má Vavrinec
21°Bratislava

Tento jednoduchý trik dodá hubám ešte väčšiu dávku vitamínu

  • 20:57 25.06.2020
  • Bratislava
Tento jednoduchý trik dodá hubám ešte väčšiu dávku vitamínu

Naučte sa, ako „nabiť“ vaše huby vitamínom D.

Odborníčka na výživu odhalila jednoduchý spôsob, ako dodať vašim hubám ešte väčšiu dávku vitamínu D, vďaka čomu máte väčšiu šancu dostať do vášho tela viac živín. Postup je jednoduchý – stačí huby pred konzumáciou položiť na miesto, kde na ne bude dopadať slnečné svetlo.

Odborníčka na výživu Lily Soutterová tvrdí, že vďaka tomuto triku dodáte telu viac vitamínu D, ktorý je nevyhnutný na udržanie silného imunitného systému a má množstvo ďalších zdravotných výhod. Udržiava kosti zdravé, pretože reguluje príjem vápnika, horčíka a fosforu. Vitamín D tiež buduje vašu odolnosť voči určitým chorobám.

15 minút na slnku zvýši obsah vitamínu D v hubách

Soutterová vysvetlila, že trik so slnečným svetlom funguje podobne ako opaľovanie u ľudí. Ako vysvetlila:

„Huby prirodzene obsahujú provitamín D a hneď po kontakte so slnkom takmer okamžite absorbujú vitamín D a prirodzene zvyšujú jeho obsah.“

Podľa Soutterovej môžete akýmkoľvek hubám dodať prirodzene vyššiu dávku vitamínu D tak, že ich na 15 - 120 minút umiestnite na parapet v čase, kedy je slnko najsilnejšie (medzi 10:00 a 15:00 hod.).

Odborníčka odporúča kupovať lokálne huby, alebo si nazbierať čerstvé, u ktorých si môžete byť istí nízkym obsahom uhlíka. Ako uviedla:

„Pri nízkej trvanlivosti huby vydržia maximálne deväť dní, kým stratia svoj obsah vitamínov. Kupovanie najčerstvejších húb, ktoré pochádzajú z miestnych zdrojov a ktoré precestovali menej kilometrov, zabezpečí, že budete konzumovať najvýživnejšie huby, ktoré sú k dispozícii.“

Naše telo vytvára vitamín D pri vystavení pokožky priamemu slnečnému žiareniu, no počasie nám ho nie vždy dopraje. Výskumy naznačujú, že jeden z piatich ľudí trpí nedostatkom vitamínu D, preto je vhodné si ho dopĺňať vo všetkých formách. Huby sú skvelým zdrojom vitamínu D aj pre vegánov, ktorí nekonzumujú mäso ani mliečne výrobky.

Okrem húb nájdeme vitamín D v mastných rybách, ako je losos, makrela, sleď a sardinky, červené mäso a vajcia, a pridáva sa do niektorých druhov cereálií, rastlinného tuku a do rôznych druhov mlieka.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, you.co.uk, nutrition.org.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Tieto lieky pri chronickej bolesti neužívajte, môžu vám skôr uškodiť

Tieto lieky pri chronickej bolesti neužívajte, môžu vám skôr uškodiť

VČERA - 20:09Zdravie

Podľa lekárov môžu niektoré lieky spôsobiť viac škody ako úžitku.

Kedy vysoká teplota signalizuje nedostatok vitamínu: Na tieto príznaky treba dať pozor

Kedy vysoká teplota signalizuje nedostatok vitamínu: Na tieto príznaky treba dať pozor

20:08 08.08.2020Zdravie

Vysoká telesná teplota môže v niektorých prípadoch značiť nedostatok vitamínu. Ako zistiť, či si ho stačí doplniť, alebo či by ste radšej mali zájsť na vyšetrenie?

Ako vplýva teplé počasie a UV svetlo na koronavírus

Ako vplýva teplé počasie a UV svetlo na koronavírus

19:37 07.08.2020Zdravie

Mnohí sa pri šírení koronavírusu spoliehajú na horúce počasie s veľkým množstvom UV žiarenia zo Slnka. Podľa odborníkov tak robia chybu.

Horúčavy majú trvať niekoľko dní, netreba zabúdať na pitný režim

Horúčavy majú trvať niekoľko dní, netreba zabúdať na pitný režim

14:25 07.08.2020Zdravie

Horúčavy, ktoré v piatok zasiahli Slovensko, by mali pretrvať aj počas nadchádzajúcich dní.

Čoraz viac pacientov po ochorení COVID-19 prichádza o vlasy

Čoraz viac pacientov po ochorení COVID-19 prichádza o vlasy

20:12 06.08.2020Zdravie

Okrem čuchu a chuti pacienti hlásia aj stratu vlasov.