• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 26.2.2020Meniny má Viktor
Bratislava

4 jedlá, ktorým by ste sa počas menštruácie mali vyhnúť + 6 takých, ktoré by ste mali jesť

  • 19:47 18.01.2020
  • Bratislava
4 jedlá, ktorým by ste sa počas menštruácie mali vyhnúť + 6 takých, ktoré by ste mali jesť

Niektoré jedlá vám vedia počas menštruácie priťažiť. Iné zas pomôžu uvoľniť bolesť a potlačiť ďalšie nepríjemné príznaky. Ktoré to sú?

Nutričné potreby žien sa v priebehu menštruačného cyklu menia, a na vine nie sú len hormóny. Krvácaním sa z tela vyplavujú aj minerály a vitamíny, ktoré je potrebné doplniť vhodnou stravou. Niektoré potraviny sa počas menštruácie oplatí jesť viac, na iné by sa malo dočasne zabudnúť. Ktoré to sú?

Jedlá, ktorým by ste počas menštruácie mali dať prednosť

1. Brokolica

Foto: PosiNote/Shutterstock.com

Počas menštruácie dochádza k výraznému úbytku železa, ktoré môžete nájsť napríklad v brokolici. Tá je okrem železa bohatá aj na vlákninu, horčík a draslík. Tie vám pomôžu zmierniť príznaky nafukovania a zápchy a menštruačné bolesti.

2. Banány

Ak hľadáte niečo na olovrant, siahnite po banánoch. Obsahujú množstvo draslíka, horčíka a vlákniny a takisto vám pomôžu so zlým trávením, hnačkou a zaženú hlad.

3. Horká čokoláda

Menštruácia poskytuje skvelú výhovorku, prečo neodolať pokušeniu vo forme čokolády. Jej tmavá verzia obsahuje množstvo zdravých minerálov, ako je železo, horčík, antioxidanty a flavanoidov. Vďaka tomu jej konzumáciou pomôžete prúdeniu krvi a uvoľneniu ciev. Nezabúdajte tiež na to, že čokoláda vám zlepší náladu.

4. Losos

Každý typ zdravého stravovania by mal zahŕňať aj lososa. Ten totiž obsahuje omega-3 mastné kyseliny a je bohatým zdrojom bielkovín. Konzumácia lososa počas menštruácie redukuje zápal, uvoľňuje bolesť a reguluje celý cyklus.

5. Ďumbier

Foto: wavebreakmedia/Shutterstock.com

Ďumbier, alebo zázvor, takisto pomáha krotiť zápal v tele a okrem toho znižuje bolesť počas menštruácie. Ak vás bolí podbruško alebo pociťujete nepohodlie, spravte si napríklad zázvorový čaj.

6. Citrusy

Počas menštruácie by ste mali prijímať dostatok vitamínov z citrusového ovocia. Dodá vám aj množstvo vody, ktorá sa postará o správny chod tráviaceho procesu. Citrusy sa tiež často využívajú na potlačenie nevoľnosti a podobných nepríjemných príznakov, ktoré môžete počas menštruácie pociťovať. Zmierňujú aj silné krvácanie.

Jedlá, ktorým by ste sa mali vyhnúť

1. Mlieko

Ak vás trápi neprestajná bolesť brucha, počas menštruácie sa mlieku radšej vyhnite. Mlieko obsahuje laktózu, ktorá sa u niektorých ľudí trávi len ťažko. Ak aj nemáte laktózovú intoleranciu, počítajte s tým, že pitie mlieka vám môže privodiť nafukovanie, bolesti brucha a nevoľnosť.

2. Cukríky a sladkosti

Možno vám na chvíľu zlepšia náladu, ale vaše obľúbené sladkosti tiež prispejú k dlhodobým následkom – nafukovaniu, tvorbe plynov a zápalu. Rafinovaný cukor počas menštruácie nie je váš priateľ. Sladkosti preto vymeňte za ovocie.

3. Kofeín

Foto: amenic181/Shutterstock.com

Konzumácia kofeínu počas menštruácie môže predĺžiť jej trvanie a v niektorých prípadoch môže dokonca viesť k vynechaniu menštruácie. V prípade, že mávate problémy aj pred menštruáciou, káve a iným kofeínovým výrobkom sa radšej celkom vyhnite. U niektorých žien môžu zhoršiť príznaky predmenštruačného symptómu.

4. Pikantné jedlá

Pikantné jedlá môžu vo vašom bruchu vyvolať zbytočnú bolesť naviac. Existujú ale koreniny, ktoré vám počas menštruácie vedia aj pomôcť. Napríklad čerstvé čili je známe svojimi protizápalovými účinkami a šafran uzdravuje narušené trávenie.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, brightside.me
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Stredomorské stravovanie v praxi: Tipy na raňajky, obed a večeru

Stredomorské stravovanie v praxi: Tipy na raňajky, obed a večeru

VČERA - 20:30Zdravie

O stredomorskej strave sa často hovorí ako o najzdravšej. Aké benefity ponúka a ako ju uplatniť pri príprave raňajok, obeda a večere?

Obezita a diabetes spolu úzko súvisia, dôležitá je prevencia

Obezita a diabetes spolu úzko súvisia, dôležitá je prevencia

VČERA - 17:10Zdravie

Vo väčšine európskych krajín má približne polovica obyvateľov nadhmotnosť alebo obezitu a tá zodpovedá za rozvoj 80 percent prípadov diabetes mellitus 2. typu.

Predmety z Číny: Takto dlho dokáže koronavírus prežiť na povrchoch

Predmety z Číny: Takto dlho dokáže koronavírus prežiť na povrchoch

20:30 24.02.2020Zdravie

Nový koronavírus má schopnosť prežiť na povrchoch aj viac ako týždeň.

Chirurg: Liečba kmeňovými bunkami je terapeutickým prísľubom do budúcnosti

Chirurg: Liečba kmeňovými bunkami je terapeutickým prísľubom do budúcnosti

15:41 24.02.2020Zdravie

Kmeňové bunky sú terapeutickým prísľubom do budúcnosti. Myslí si to chirurg Milan Hric, ktorý sa zaoberá liečbou kmeňovými bunkami.

Cystická fibróza spôsobuje výrazné zahlienenie, odborníci približujú priebeh liečby

Cystická fibróza spôsobuje výrazné zahlienenie, odborníci približujú priebeh liečby

10:34 24.02.2020Zdravie

Liečba cystickej fibrózy je často namáhavá a zdĺhavá. Pacienti sú okrem toho v bežnom živote vystavení množstvu obmedzení.