• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 20.4.2024Meniny má Marcel
Bratislava

Zmenu mýtneho systému bude podľa MDV riešiť až nová vláda, OĽaNO vyzýva Érseka

  • 15:42 22.11.2019
  • Bratislava
Zmenu mýtneho systému bude podľa MDV riešiť až nová vláda, OĽaNO vyzýva Érseka

Nová súťaž na prevádzkovateľa mýtneho systému bude až úloha novej vlády. O výhodnejšom nastavení prerozdelenia príjmov z prevádzky tohto systému bude totiž možné rozhodnúť až po skončení aktuálne platnej zmluvy. Skonštatoval to rezort dopravy.

Opozičné hnutie OĽaNO tvrdí, že novú transparentnú súťaž už mal súčasný minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) riešiť. Reagovali tak na zistenia Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ) SR.

Odbor komunikácie Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR priblížil, že aktuálne platná zmluva na prevádzku mýtneho systému bola podpísaná ešte v čase prvej vlády strany Smer-SD, nezmenil ju ani žiadny z nasledujúcich dvoch ministrov a aj súčasný minister ju zdedil aj s podmienkami prerozdelenia výnosov.

Keďže je platná do roku 2022, nemôže ju nijako meniť. O novom výhodnejšom nastavení prerozdelenia príjmov z prevádzky mýtneho systému tak bude možné rozhodnúť až po skončení aktuálne platnej zmluvy a na základe novej súťaže na prevádzkovateľa, čo bude až úloha novej vlády,“ poznamenal rezort dopravy.

Hnutie OĽaNO však tvrdí, že situáciou by sa mal minister dopravy zaoberať okamžite. To, že sa súťaž ešte nepripravuje, označil poslanec OĽaNO Ján Marosz ako zlyhanie ministra. „Štát sa už teraz mal zaoberať tým, aby takúto nevýhodnú zmluvu jednoducho buď vypovedal, a ak sa to nebude dať, aby aspoň pripravoval novú súťaž tak, aby sme našli oveľa výhodnejšieho, lacnejšieho a transparentnejšieho dodávateľa ako firmu, ktorú tam máme teraz,“ podotkol na piatkovej tlačovej konferencii Marosz.

Zároveň upozornil, že štát, ktorý zaplatil prostredníctvom NDS za vybudovanie mýtneho systému 256 miliónov eur, nevlastní nielen technické zariadenia, ale ani systém ako taký. Zistenia NKÚ sú podľa neho dôkazom, že vlády Roberta Fica aj Petra Pellegriniho (obaja Smer-SD) pri výstavbe ciest vsádzajú iba na eurofondy. „NKÚ dnešnými zisteniami konštatuje, že výber z mýta je neefektívny, nehospodárny a neprispieva k napĺňaniu hlavného zmyslu mýtneho systému, a to je to, čo som spomínal, aby sme mali dobré nové a kvalitné cesty,“ uviedol Marosz.

NKÚ upozornilo na neefektívne a nehospodárne nastavený systém výberu mýta na Slovensku. Vyplýva to z výsledkov kontroly zameranej na fungovanie mýtneho systému. Ukázala, že len desať centov z jedného eura zaplateného prostredníctvom mýta za užívanie spoplatnených úsekov ciest bolo v rokoch 2014 až 2018 použitých na výstavbu nových diaľnic.

Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Pepco sťahuje z predaja nebezpečné oblečenie a doplnky

Pepco sťahuje z predaja nebezpečné oblečenie a doplnky

VČERA - 19:31Ekonomické

Zákazníci by si mali skontrolovať, či tieto výrobky nemajú doma.

Slovenská pošta vlani vykázala najnižšiu stratu od roku 2020

Slovenská pošta vlani vykázala najnižšiu stratu od roku 2020

VČERA - 16:40Ekonomické

Slovenskej pošte (SP) sa vlani podarilo znížiť stratu na 5,48 milióna eur. Ide o najnižšiu stratu za posledné štyri roky.

Erik Tomáš: KDH som za podporu 13. dôchodku nič nesľúbil

Erik Tomáš: KDH som za podporu 13. dôchodku nič nesľúbil

VČERA - 15:13Ekonomické

Minister práce, sociálnych vecí a rodiny Erik Tomáš (Hlas-SD) odmietol tvrdenia opozičného KDH, podľa ktorých mal garantovať, že neotvorí a nezníži druhý pilier.

Premiér: Obchvaty veľkých miest by mohli byť oslobodené od diaľničných známok

Premiér: Obchvaty veľkých miest by mohli byť oslobodené od diaľničných známok

VČERA - 14:16Ekonomické

Obchvaty niektorých miest by mohli byť oslobodené od diaľničných známok.