• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 17.10.2019Meniny má Hedviga
Bratislava

Zbavte sa migrény prírodnou cestou. Týchto 8 potravín vám pomôže najviac

  • 8:53 06.10.2019
  • Bratislava
Zbavte sa migrény prírodnou cestou. Týchto 8 potravín vám pomôže najviac

Tieto potraviny sú rýchlou cestou k uvoľneniu od bolesti, no zároveň poslúžia aj ako prevencia pred návratom migrény.

Migréna je ako nepozvaný hosť, ktorý nás navštevuje až príliš často. Na jej liečbu sa využívajú lieky, ktoré najefektívnejšie fungujú v spojení so zdravým životným štýlom.

Jednou z najrýchlejších a najúčinnejších vecí, ktorú môžete v boji proti migréne vykonať, je zmeniť jedálniček. Niektoré jedlá sú spúšťačom migrén, iné naopak posilňujú obranyschopnosť organizmu voči nim. Začnite jesť častejšie napríklad týchto 8 potravín:

1. Avokádo - je jedným z najúčinnejších druhov ovocia na boj proti migrénam. Vďaka bohatému obsahu antioxidantov luteínu a zeaxantínu navyše slúži aj ako bariéra proti návratu migrény.

2. Figy - sú bohatým zdrojom draslíka, ktorý má schopnosť zredukovať zápal a odstrániť bolesť hlavy.

3. Losos - bohatá zásoba omega-3 mastných kyselín a vitamínu B2 vám poskytne ochranu pred zrážaním krvných doštičiek, čo je častou príčinou bolestí hlavy. Konzumácia lososa tiež odstraňuje zápal a pomáha v celkovom boji proti bolestiam hlavy.

4. Sladké zemiaky - vitamín C, vitamín B1 a draslík majú spoločné dve vlastnosti – všetky sa vyskytujú v sladkých zemiakoch a úspešne bojujú proti migrénam. Tieto zložky znižujú bolesť a pôsobia upokojujúco.

5. Dyňa a mrkva - pri útoku migrény sa ako prvá pomoc odporúča dostatočný prísun tekutín. Tie môžete prijať aj vo forme potravín – napríklad dyne, mrkvy, zeleru alebo uhorky. Dehydratácia je jednou z najčastejších príčin bolestí hlavy, netreba ju preto podceniť.

6. Quinoa a kel - quinoa obsahuje riboflavín, horčík a železo, ktoré chránia telo pred vznikom migrény, a kel je zas bohatý na omega-3 mastné kyseliny a vlákninu, pomocou ktorých sa organizmus účinnejšie bráni proti už prítomnej migréne.

7. Jogurt - riboflavín je podľa viacerých štúdií najúčinnejšou látkou v boji proti migrénam. Túto látku nájdete v hojnom počte práve v jogurte.

8. Citrónová šťava - citrón, ktorý je predovšetkým zásobárňou vitamínu C, je známy aj vďaka tomu, že účinne bojuje proti migrénam. Do pohára s citrónovou vodou môžete pridať ešte 2 čajové lyžičky soli a pri bolestiach hlavy túto zmes vypiť.

Škoricová pasta na okamžitú úľavu

Pri akútnych bolestiach hlavy vám pomôže aj škoricová pasta. Rozmixujte škoricové tyčinky na jemný prášok a zmiešajte ich s trochou vody. Mala by vám vzniknúť hustá pasta, ktorú namažte na spánky a čelo vždy, keď vás bude bolieť hlava. Pastu nechajte pôsobiť aspoň 25-30 minút a potom opláchnite.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, brightside.me
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Zlý spánok: Na vine je nedostatok vitamínu

Zlý spánok: Na vine je nedostatok vitamínu

VČERA - 19:26Zdravie

Tento vitamín chýba až štvrtine obyvateľstva.

Takáto zmena stravovacích návykov môže signalizovať rakovinu žalúdka

Takáto zmena stravovacích návykov môže signalizovať rakovinu žalúdka

VČERA - 8:35Zdravie

Niektoré náhle zmeny v stravovacích návykoch môžu byť prvotným príznakom smrteľnej diagnózy.

Pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín dokáže ovplyvniť vaše oči

Pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín dokáže ovplyvniť vaše oči

19:08 15.10.2019Zdravie

Ak vo vašej strave zabezpečíte správne typy a pomer esenciálnych mastných kyselín, môžete zabrániť nepriaznivému zdravotnému stavu.

Aký je rozdiel medzi fajčením pár cigariet denne a fajčením celého balíčka?

Aký je rozdiel medzi fajčením pár cigariet denne a fajčením celého balíčka?

20:01 14.10.2019Zdravie

Vyfajčiť denne pár cigariet je z finančného hľadiska prijateľnejšia voľba. Dá sa to povedať aj o zdraví?

Trápia vás zažívacie problémy? Na vine sú jedlá s FODMAP

Trápia vás zažívacie problémy? Na vine sú jedlá s FODMAP

18:43 12.10.2019Zdravie

Ak pociťujete kŕče a nadúvanie, dokonca aj pri cvičení, môže vám pomôcť, keď zmeníte stravu.