• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 17.10.2019Meniny má Hedviga
Bratislava

3 veci, ktoré vám nesmú chýbať v strave, ak chcete schudnúť

  • 18:54 04.10.2019
  • Bratislava
3 veci, ktoré vám nesmú chýbať v strave, ak chcete schudnúť

Len málo doplnkov má preukázateľné účinky na chudnutie.

Ak chcete schudnúť, nemusíte sa spoliehať na tabletky, pretože ich účinok väčšinou nie je overený. Ako potvrdila štúdia zverejnená v odbornom časopise International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, zelený čaj, viac vlákniny a nízkotučné mliečne výrobky sú najlepšími doplnkami vášho jedálnička, ktoré naozaj fungujú pri chudnutí.

Flavonoidy a kofeín v zelenom čaji zrýchľujú metabolizmus, ktorý telu umožňuje rýchlejšie spracovať tuk. Vláknina, ktorá sa nachádza v ovocí, zelenine, strukovinách a celozrnných produktoch vás dokáže zasýtiť, potláča chuť do jedla, znižuje brušný tuk a zrýchľuje chudnutie.

Mliečne výrobky obsahujú vitamín D aj vápnik, čo sú látky spojené s chudnutím. Tieto závery vychádzajú zo štúdie, ktorá skúmala účinky stovky rôznych doplnkov na chudnutie. Medzi ne patrili stimulanty ako kofeín, látky znižujúce chuť do jedla a ďalšie doplnky určené na chudnutie.

Výsledky ukázali, že iba zelený čaj, vláknina a mliečne výrobky dokážu preukázateľne podporiť chudnutie.

Cvičenie je však pre chudnutie rozhodujúce, uviedla autorka štúdie Melinda Manore. „Pokiaľ nezmeníte stravu a nezačnete cvičiť, u väčšiny ľudí nebude mať žiadny doplnok väčší vplyv,” uvádza Manore, pričom dodáva, že cvičenie je rozhodujúce nielen pre chudnutie ale aj na zachovanie svalovej hmoty.

Tabletky a iné doplnky stravy môžu byť nebezpečné

Strava by mala obsahovať viac ovocia, zeleniny, chudého mäsa a celozrnných výrobkov. Pre niektorých ľudí môže byť prospešné zvýšenie bielkovín.

Ako dodáva Manore:

„Pridanie vlákniny, vápnika, bielkovín a pitie zeleného čaju môže pomôcť. Ale nič z toho nebude mať veľký účinok, pokiaľ nebudete cvičiť a jesť ovocie a zeleninu.“

Mnoho doplnkov má málo alebo žiadne dôkazy, ktoré by podporovali ich účinky a podľa Manore môžu byť dokonca nebezpečné:

„To, po čom ľudia túžia, je schudnúť a udržiavať alebo zvyšovať svalovú hmotu. Neexistujú dôkazy o tom, že by to dokázal nejaký doplnok. A niektoré majú vedľajšie účinky, od nepríjemných, ako je napríklad nadúvanie a plynatosť, až po veľmi závažné problémy, ako sú napríklad srdcové problémy a mŕtvica.“

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, ncbi.nlm.nih.gov, webmd.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Zlý spánok: Na vine je nedostatok vitamínu

Zlý spánok: Na vine je nedostatok vitamínu

VČERA - 19:26Zdravie

Tento vitamín chýba až štvrtine obyvateľstva.

Takáto zmena stravovacích návykov môže signalizovať rakovinu žalúdka

Takáto zmena stravovacích návykov môže signalizovať rakovinu žalúdka

VČERA - 8:35Zdravie

Niektoré náhle zmeny v stravovacích návykoch môžu byť prvotným príznakom smrteľnej diagnózy.

Pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín dokáže ovplyvniť vaše oči

Pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín dokáže ovplyvniť vaše oči

19:08 15.10.2019Zdravie

Ak vo vašej strave zabezpečíte správne typy a pomer esenciálnych mastných kyselín, môžete zabrániť nepriaznivému zdravotnému stavu.

Aký je rozdiel medzi fajčením pár cigariet denne a fajčením celého balíčka?

Aký je rozdiel medzi fajčením pár cigariet denne a fajčením celého balíčka?

20:01 14.10.2019Zdravie

Vyfajčiť denne pár cigariet je z finančného hľadiska prijateľnejšia voľba. Dá sa to povedať aj o zdraví?

Trápia vás zažívacie problémy? Na vine sú jedlá s FODMAP

Trápia vás zažívacie problémy? Na vine sú jedlá s FODMAP

18:43 12.10.2019Zdravie

Ak pociťujete kŕče a nadúvanie, dokonca aj pri cvičení, môže vám pomôcť, keď zmeníte stravu.