• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 24.1.2020Meniny má Timotej
-1°Bratislava

Car-sharing v Nemecku zatiaľ nedokáže nahradiť vlastníctvo auta

  • 13:19 10.08.2019
  • Düsseldorf
Car-sharing v Nemecku zatiaľ nedokáže nahradiť vlastníctvo auta

Približne len 5 % Nemcov považuje službu zdieľania vozidla, tzv. car-sharing, ako alternatívu k vlastníctvu vozidla. Navyše, len niekoľko nemeckých miest má dostatočný počet obyvateľov na to, aby bol car-sharing hospodárny. Vyplýva to zo štúdie konzultačnej spoločnosti A.T. Kearney.

Ziskový car-sharing vyžaduje určitý minimálny počet používateľov v kombinácii s ich vysokou hustotou, čo však nespĺňajú ani mnohé nemecké veľkomestá,“ povedal pre agentúru DPA predstaviteľ A.T. Kearney Wulf Stolle. Podľa neho iba 11 miest má dostatočnú veľkosť a počet obyvateľov, aby mohlo ekonomicky úspešne ponúkať car-sharingové služby. Lukratívne marže však poskytujú iba tri z nich: Berlín, Hamburg a Mníchov.

Podľa výpočtov štúdie môžu tieto služby nahradiť najviac dva milióny súkromných vozidiel, a aj to len vtedy, ak všetci potenciálni klienti prestúpia výlučne na car-sharing. Nemeckí motoristi, vrátane tých, ktorí túto službu využívajú, si však stále cenia vlastné autá. V prvom rade preto, že sú neustále k dispozícii. Preto zatiaľ bude car-sharing iba dodatočnou možnosťou, ale nie plnohodnotnou náhradou vlastného auta.

Nemecká trhová jednotka v oblasti car-sharingu Sharenow vidí v štúdii potvrdenie jej názoru. „Štúdia A.T. Kearney podporuje náš názor, že súkromné vozidlo v Nemecku aj naďalej zohráva príliš dôležitú úlohu, aby došlo k výraznej zmene v spôsobe mobility,“ povedal šéf spoločnosti Oliver Reppert. Podľa neho to môžu zmeniť iba politici.

Autori štúdie odporúčajú lepšie integrovať car-sharing do verejnej dopravy, keďže v súčasnosti sú tieto služby skôr konkurenciou pre autobusovú a železničnú dopravu.

Pre účely štúdie A.T. Kearney oslovil viac než tisíc ľudí v Nemecku, USA a vo Veľkej Británii, z čoho polovicu tvoria klienti car-sharingovej spoločnosti. V porovnaní s obidvomi ďalšími sledovanými trhmi je car-sharing v Nemecku veľmi populárny: kým v USA a Británii využíva túto službu aspoň raz mesačne polovica respondentov, v Nemecku sú to až dve tretiny.

Klienti v Nemecku sú však oveľa spokojnejší s ponukou než vo Veľkej Británii a v USA. Podľa štúdie by si britské a americké spoločnosti mali brať príklad z nemeckého trhu z hľadiska vozového parku, dostupnosti vozidiel a cien. Štúdia okrem toho zistila, že ľudia vo veku do 30 rokov sú otvorenejší ku car-sharingu než starší respondenti.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Starnutie obyvateľstva je do budúcna pre SR jeden zo zásadných problémov

Starnutie obyvateľstva je do budúcna pre SR jeden zo zásadných problémov

DNES - 16:05Ekonomické

Očakáva sa, že počet seniorov v nasledujúcich rokoch výrazne narastie.

Scholz: Nemecko brexitom neutrpí, Británia však bude čeliť dôsledkom

Scholz: Nemecko brexitom neutrpí, Británia však bude čeliť dôsledkom

DNES - 13:45Ekonomické

Nemecký minister financií Olaf Scholz je presvedčený, že Nemecko brexitom neutrpí, naopak, Británia bude čeliť negatívnym dôsledkom svojho rozhodnutia odísť z Európskej únie.

Druhé kolo dotácií na nabíjačky pre elektromobily bude otvorené aj pre firmy

Druhé kolo dotácií na nabíjačky pre elektromobily bude otvorené aj pre firmy

DNES - 13:43Ekonomické

Ministerstvo hospodárstva (MH) SR plánuje koncom februára spustiť druhé kolo dotácií na nabíjacie stanice pre elektromobily.

Ako rozoznať falošné mince

Ako rozoznať falošné mince

DNES - 11:23Ekonomické

Podľa Národnej banky Slovenska sa najčastejšie falšujú 50-eurové bankovky. Falzifikáty sa však dajú rozpoznať.

Trump: USA zavedú clá na európske tovary, ak neuzavrú obchodnú dohodu s EÚ

Trump: USA zavedú clá na európske tovary, ak neuzavrú obchodnú dohodu s EÚ

18:44 22.01.2020Ekonomické

USA zavedú bolestivé clá na dovoz z Európskej únie (EÚ), pokiaľ sa obe strany čoskoro nedohodnú na obchodnej dohode, uviedol v stredu americký prezident Donald Trump.