• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 19.8.2019Meniny má Lýdia
27°Bratislava

Car-sharing v Nemecku zatiaľ nedokáže nahradiť vlastníctvo auta

  • 13:19 10.08.2019
  • Düsseldorf
Car-sharing v Nemecku zatiaľ nedokáže nahradiť vlastníctvo auta

Približne len 5 % Nemcov považuje službu zdieľania vozidla, tzv. car-sharing, ako alternatívu k vlastníctvu vozidla. Navyše, len niekoľko nemeckých miest má dostatočný počet obyvateľov na to, aby bol car-sharing hospodárny. Vyplýva to zo štúdie konzultačnej spoločnosti A.T. Kearney.

Ziskový car-sharing vyžaduje určitý minimálny počet používateľov v kombinácii s ich vysokou hustotou, čo však nespĺňajú ani mnohé nemecké veľkomestá,“ povedal pre agentúru DPA predstaviteľ A.T. Kearney Wulf Stolle. Podľa neho iba 11 miest má dostatočnú veľkosť a počet obyvateľov, aby mohlo ekonomicky úspešne ponúkať car-sharingové služby. Lukratívne marže však poskytujú iba tri z nich: Berlín, Hamburg a Mníchov.

Podľa výpočtov štúdie môžu tieto služby nahradiť najviac dva milióny súkromných vozidiel, a aj to len vtedy, ak všetci potenciálni klienti prestúpia výlučne na car-sharing. Nemeckí motoristi, vrátane tých, ktorí túto službu využívajú, si však stále cenia vlastné autá. V prvom rade preto, že sú neustále k dispozícii. Preto zatiaľ bude car-sharing iba dodatočnou možnosťou, ale nie plnohodnotnou náhradou vlastného auta.

Nemecká trhová jednotka v oblasti car-sharingu Sharenow vidí v štúdii potvrdenie jej názoru. „Štúdia A.T. Kearney podporuje náš názor, že súkromné vozidlo v Nemecku aj naďalej zohráva príliš dôležitú úlohu, aby došlo k výraznej zmene v spôsobe mobility,“ povedal šéf spoločnosti Oliver Reppert. Podľa neho to môžu zmeniť iba politici.

Autori štúdie odporúčajú lepšie integrovať car-sharing do verejnej dopravy, keďže v súčasnosti sú tieto služby skôr konkurenciou pre autobusovú a železničnú dopravu.

Pre účely štúdie A.T. Kearney oslovil viac než tisíc ľudí v Nemecku, USA a vo Veľkej Británii, z čoho polovicu tvoria klienti car-sharingovej spoločnosti. V porovnaní s obidvomi ďalšími sledovanými trhmi je car-sharing v Nemecku veľmi populárny: kým v USA a Británii využíva túto službu aspoň raz mesačne polovica respondentov, v Nemecku sú to až dve tretiny.

Klienti v Nemecku sú však oveľa spokojnejší s ponukou než vo Veľkej Británii a v USA. Podľa štúdie by si britské a americké spoločnosti mali brať príklad z nemeckého trhu z hľadiska vozového parku, dostupnosti vozidiel a cien. Štúdia okrem toho zistila, že ľudia vo veku do 30 rokov sú otvorenejší ku car-sharingu než starší respondenti.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
V zdravotníctve má byť na budúci rok viac ako 5,47 mld. eur

V zdravotníctve má byť na budúci rok viac ako 5,47 mld. eur

DNES - 11:15Ekonomické

V zdravotníctve by na budúci rok malo byť predbežne viac ako 5,47 miliardy eur.

Čína je pripravená dospieť k dohode, Trump však „ešte nie je pripravený

Čína je pripravená dospieť k dohode, Trump však „ešte nie je pripravený"

DNES - 9:51Ekonomické

Prezident Donald Trump a ďalší vysokí predstavitelia USA v nedeľu (18. 8.) odmietli obavy, že rast americkej ekonomicky slabne.

Tripartita prerokuje minimálnu mzdu, ale aj návrhy na zníženie daní pre firmy

Tripartita prerokuje minimálnu mzdu, ale aj návrhy na zníženie daní pre firmy

DNES - 6:02Ekonomické

Minimálna mzda by mala od budúceho roka vzrásť na 580 eur zo súčasnej úrovne 520 eur.

Americké ministerstvo obchodu možno predĺži úľavy pre Huawei

Americké ministerstvo obchodu možno predĺži úľavy pre Huawei

VČERA - 17:15Ekonomické

Očakáva sa, že americké ministerstvo obchodu predĺži úľavy pre čínsky koncern Huawei Technologies.

Moody’s: Trump sa mýli, ak tvrdí, že obchodná vojna nemá vplyv na USA

Moody’s: Trump sa mýli, ak tvrdí, že obchodná vojna nemá vplyv na USA

17:34 17.08.2019Ekonomické

Americký prezident sa strašne mýli, keď tvrdí, že obchodná vojna nepoškodzuje ekonomiku USA, uviedol hlavný ekonóm Moody’s Analytics Mark Zandi.