• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 18.9.2019Meniny má Eugénia
13°Bratislava

Ste optimista alebo pesimista? Takto to vplýva na váš spánok

  • 21:04 09.08.2019
  • Springfield
Ste optimista alebo pesimista? Takto to vplýva na váš spánok

Výskum našiel značné spojenie medzi ľudskou povahou a kvalitou spánku.

Čoraz viac ľudí po celom svete rieši problémy s nespavosťou, ku ktorej patria aj spánkové poruchy. Kvalita spánku sa dá zvýšiť kúpou kvalitnejšieho matraca, obmedzením konzumácie alkoholu aj pravidelným cvičením.

Nový výskum, publikovaný v žurnále Behavioral Medicine, naznačuje, že dobrému spánku vie pomôcť aj ďalšia ingrediencia: optimizmus. Toto zistenie korešponduje so staršími štúdiami, podľa ktorých optimisti majú menej zdravotných problémov so srdcovo-cievnou sústavou.

Vedci na čele s doktorkou Rosalbou Hernandezovou z Illinoiskej univerzity pribrali do projektu 3.548 dobrovoľníkov vo veku 32 až 51 rokov pôvodom z rôznych štátov USA.

Ranné vtáča alebo nočná sova: Čo to prezrádza o vašej osobnosti?

Účastníkom zmerali mieru optimizmu tak, že im prezentovali sériu 10 výrokov, s ktorými mali súhlasiť alebo nesúhlasiť. Niektoré vyjadrenia boli pozitívne (napríklad „Svoju budúcnosť vnímam vždy optimisticky“), iné zas negatívne (napríklad „Len málokedy sa mi darí robiť veci tak, ako si zaumienim“).

Účastníci ešte predtým v priebehu 10 rokov dvakrát hodnotili kvalitu svojho spánku, pričom uviedli priemerný počet hodín, ktoré prespali, a prípadné príznaky nespavosti. Úlohou vedcov potom bolo osobitne zhodnotiť kvalitu spánku pesimistov aj optimistov.

Optimistom sa spáva lepšie

Výskum zistil, že účastníci, ktorí vykazovali najviac známok optimizmu, mali o 74 percent nižšie riziko vzniku nespavosti a častejšie spávali 6-9 hodín za noc.

Výsledky výskumu možno v tomto štádiu zatiaľ označiť len za predbežné. Vedci však už teraz uvažujú nad rôznymi mechanizmami, ktoré by ich mohli spôsobovať.

Jedným z nich by mohla byť schopnosť optimistov aktívne sa vyrovnávať s problémami a interpretovať stresujúce udalosti pozitívnejšie. Tým dokážu zahnať nepríjemné myšlienky pri zaspávaní a neprerušiť tak svoj spánkový cyklus.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, tandfonline.com, medicalnewstoday.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Toto je dôvod, prečo novorodencom netečú slzy ani pot

Toto je dôvod, prečo novorodencom netečú slzy ani pot

VČERA - 18:39Zdravie

Na lícach novorodencov nikdy neuvidíte tiecť slzy.

Ako pitie jedinej šálky čaju denne prospieva zdraviu mozgu

Ako pitie jedinej šálky čaju denne prospieva zdraviu mozgu

18:28 16.09.2019Zdravie

Pravidelné pitie čaju má z dlhodobého hľadiska hneď niekoľko pozitív. Ukázalo sa, že jedným z nich je podporovanie zdravia mozgu.

Používate ústnu vodu? Po tejto aktivite po nej radšej nesiahajte!

Používate ústnu vodu? Po tejto aktivite po nej radšej nesiahajte!

19:45 15.09.2019Zdravie

Ústna voda nie je vždy najlepším pomocníkom dentálnej hygieny. Po tejto aktivite to s ňou radšej neriskujte.

Fytosteroly: Takto pôsobia na vaše cievy

Fytosteroly: Takto pôsobia na vaše cievy

20:20 14.09.2019Zdravie

Doplnky stravy dokážu napraviť hladiny cholesterolu.

8 jedál, ktoré na zdravie pôsobia rovnako zle ako cigarety

8 jedál, ktoré na zdravie pôsobia rovnako zle ako cigarety

19:23 13.09.2019Zdravie

S konzumáciou niektorých jedál by sme to rozhodne nemali preháňať.