• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 19.8.2019Meniny má Lýdia
29°Bratislava

Ste optimista alebo pesimista? Takto to vplýva na váš spánok

  • 21:04 09.08.2019
  • Springfield
Ste optimista alebo pesimista? Takto to vplýva na váš spánok

Výskum našiel značné spojenie medzi ľudskou povahou a kvalitou spánku.

Čoraz viac ľudí po celom svete rieši problémy s nespavosťou, ku ktorej patria aj spánkové poruchy. Kvalita spánku sa dá zvýšiť kúpou kvalitnejšieho matraca, obmedzením konzumácie alkoholu aj pravidelným cvičením.

Nový výskum, publikovaný v žurnále Behavioral Medicine, naznačuje, že dobrému spánku vie pomôcť aj ďalšia ingrediencia: optimizmus. Toto zistenie korešponduje so staršími štúdiami, podľa ktorých optimisti majú menej zdravotných problémov so srdcovo-cievnou sústavou.

Vedci na čele s doktorkou Rosalbou Hernandezovou z Illinoiskej univerzity pribrali do projektu 3.548 dobrovoľníkov vo veku 32 až 51 rokov pôvodom z rôznych štátov USA.

Ranné vtáča alebo nočná sova: Čo to prezrádza o vašej osobnosti?

Účastníkom zmerali mieru optimizmu tak, že im prezentovali sériu 10 výrokov, s ktorými mali súhlasiť alebo nesúhlasiť. Niektoré vyjadrenia boli pozitívne (napríklad „Svoju budúcnosť vnímam vždy optimisticky“), iné zas negatívne (napríklad „Len málokedy sa mi darí robiť veci tak, ako si zaumienim“).

Účastníci ešte predtým v priebehu 10 rokov dvakrát hodnotili kvalitu svojho spánku, pričom uviedli priemerný počet hodín, ktoré prespali, a prípadné príznaky nespavosti. Úlohou vedcov potom bolo osobitne zhodnotiť kvalitu spánku pesimistov aj optimistov.

Optimistom sa spáva lepšie

Výskum zistil, že účastníci, ktorí vykazovali najviac známok optimizmu, mali o 74 percent nižšie riziko vzniku nespavosti a častejšie spávali 6-9 hodín za noc.

Výsledky výskumu možno v tomto štádiu zatiaľ označiť len za predbežné. Vedci však už teraz uvažujú nad rôznymi mechanizmami, ktoré by ich mohli spôsobovať.

Jedným z nich by mohla byť schopnosť optimistov aktívne sa vyrovnávať s problémami a interpretovať stresujúce udalosti pozitívnejšie. Tým dokážu zahnať nepríjemné myšlienky pri zaspávaní a neprerušiť tak svoj spánkový cyklus.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, tandfonline.com, medicalnewstoday.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Mladý lekár skúma svoje neznáme a nebezpečné ochorenie

Mladý lekár skúma svoje neznáme a nebezpečné ochorenie

VČERA - 8:42Zdravie

Na Slovensku postihne podľa odhadov za jeden rok raritné ochorenie idiopatická multicentrická Castlemanova choroba asi 25 ľudí.

Čo sa stane s vaším telom a mozgom, ak ostanete hore celú noc?

Čo sa stane s vaším telom a mozgom, ak ostanete hore celú noc?

21:01 16.08.2019Zdravie

Ako sa ponocovanie podpíše na zdraví tela a mozgu?

Takto ovplyvňuje zlý zhryz vaše zdravie a vzhľad

Takto ovplyvňuje zlý zhryz vaše zdravie a vzhľad

19:48 16.08.2019Zdravie

Ak vaše zuby nemajú správny zhryz, môže to mať vplyv nielen na váš vzhľad, ale aj na vaše zdravie.

Známy minerál dokáže poškodiť zdravie mozgu mladých ľudí

Známy minerál dokáže poškodiť zdravie mozgu mladých ľudí

19:37 15.08.2019Zdravie

Malý minerál dokáže v mozgu tínedžerov narobiť veľké škody.

Obézni ľudia vnímajú jedlo inak. Toto je dôvod, prečo nevedia prestať jesť

Obézni ľudia vnímajú jedlo inak. Toto je dôvod, prečo nevedia prestať jesť

10:57 15.08.2019Zdravie

Uvedomenie si tejto bariéry môže pomôcť zlepšiť stratégie chudnutia.