• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 22.10.2019Meniny má Sergej
15°Bratislava

6 vecí, ktoré musíte urobiť pred spaním, aby ste schudli

  • 18:55 09.08.2019
  • Bratislava
6 vecí, ktoré musíte urobiť pred spaním, aby ste schudli

Naše návyky pred spaním dokážu ovplyvniť spaľovanie tuku v noci.

V noci behom spánku dokáže vaše telo spáliť 300 až 400 kalórií. Je preto dôležité si dopriať kvalitný spánok, ak chcete schudnúť. Ak chcete uspieť, je dôležité dodržiavať určité zvyky, ktoré môžu zvýšiť váš metabolizmus počas spánku. Tu je niekoľko rád, ktoré vám môžu pomôcť pri chudnutí aj pri minimálnom úsilí.

1. Zvyknite si na zimu

Odborníci odporúčajú v noci udržiavať teplotu vašej spálne okolo 18 ° C. Štúdie preukázali, že chladnejšie prostredie aktivuje béžový tuk, ktorý sú zodpovedný za termoreguláciu. Keď spíte v chladnej miestnosti alebo spíte nahí, vaše telo začne spaľovať viac energie, aby si udržalo teplo. To je dôvod, prečo sa ráno môžete cítiť ľahší.

2. Vypite trochu hroznovej šťavy

Hroznová šťava pomáha spaľovať kalórie vďaka obsahu látky zvanej resveratrol. Ten premieňa biely tuk na béžový. Keď spíte, vaše telo používa béžový tuk, aby vás udržiavalo v teple. Ak vypijete hroznovú šťavu, prinútite telo zbaviť sa prebytočného tuku namiesto jeho uloženia. Doprajte si však čerstvú šťavu, aby ste predišli zbytočnému príjmu cukru z kupovaných džúsov.

3. Choďte do postele a zobúdzajte sa každý deň v rovnakom čase

Štúdie tvrdia, že nepravidelný spánok súvisí s priberaním. Hormón melatonín nám bežne hovorí, kedy máme ísť spať. Pomáha tiež aktivovať béžové tukové bunky, ktoré pomáhajú spaľovať kalórie. Ak nemáte spánkový režim, zasahujete do produkcie melatonínu a pripravujete sa o kvalitný spánok. Výsledkom je, že sa môžete ráno cítiť unavení a túžiť po vysokokalorickom občerstvení, aby ste si doplnili energiu. Ak sa tomu chcete vyhnúť, choďte každý deň do postele a zobúdzajte sa v rovnakých časoch.

4. Odložte preč obrazovky

Nadmerné svetlo z mobilov, tabletov a počítačov je ďalším dôvodom, prečo nemôžeme dobre spať. Ukázalo sa, že modré svetlo z našich smartfónov oneskoruje produkciu melatonínu. Preto zaspávate dlhšie a cítite sa unavení. Skúste sa obrazovkám vyhýbať 2 hodiny pred spaním. Vymeňte tablet za papierovú knihu a čoskoro budete cítiť, ako vás melatonín volá spať.

5. Dajte si drobnosť s obsahom bielkovín

Pred odchodom do postele nie je vhodné sa prejedať, no môžete si dať potraviny, ktoré sú bohaté na bielkoviny, ako napríklad grécky jogurt, nízkotučný tvaroh, chudé morčacie mäso alebo arašidové maslo. Zvýšia váš metabolizmus a pomôžu vašim svalom rásť.

6. Pite bylinkový čaj

Niektoré druhy čaju vám môžu pomôcť schudnúť. Škorica bojuje proti zápalom a zabraňuje nadúvaniu ráno. Mäta redukuje chuť do jedla a vďaka tomu sa nebudete prejedať. A harmanček zlepšuje trávenie a uvoľňuje napätie.

Spolu s týmito rituálmi by ste však nemali zabudnúť cvičiť a jesť zdravo, ak chcete schudnúť čo najviac. Začnite s nimi už dnes.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, pnas.org, thesleepdoctor.com, nih.gov, news.byu.edu
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Jedna generácia má vážny problém s alkoholom. Ktorá to je, vás prekvapí

Jedna generácia má vážny problém s alkoholom. Ktorá to je, vás prekvapí

18:34 19.10.2019Zdravie

Vedci skúmali rizikové návyky pitia alkoholu a zistili, ktorá skupina obyvateľstva je najviac ohrozená.

Ako liečiť depresiu: Stačí jesť tieto jedlá po dobu 3 týždňov

Ako liečiť depresiu: Stačí jesť tieto jedlá po dobu 3 týždňov

19:18 17.10.2019Zdravie

Aj strava dokáže urobiť výrazne pomôcť psychike.

Zlý spánok: Na vine je nedostatok vitamínu

Zlý spánok: Na vine je nedostatok vitamínu

19:26 16.10.2019Zdravie

Tento vitamín chýba až štvrtine obyvateľstva.

Takáto zmena stravovacích návykov môže signalizovať rakovinu žalúdka

Takáto zmena stravovacích návykov môže signalizovať rakovinu žalúdka

8:35 16.10.2019Zdravie

Niektoré náhle zmeny v stravovacích návykoch môžu byť prvotným príznakom smrteľnej diagnózy.

Pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín dokáže ovplyvniť vaše oči

Pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín dokáže ovplyvniť vaše oči

19:08 15.10.2019Zdravie

Ak vo vašej strave zabezpečíte správne typy a pomer esenciálnych mastných kyselín, môžete zabrániť nepriaznivému zdravotnému stavu.