• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Piatok, 24.1.2020Meniny má Timotej
-1°Bratislava

Tieto dve činnosti pred spaním môžu váš spánok narušiť viac ako pitie kávy

  • 21:16 07.08.2019
  • Florida
Tieto dve činnosti pred spaním môžu váš spánok narušiť viac ako pitie kávy

Milovníci kávy sa môžu radovať. Výskum zameraný na dĺžku a kvalitu spánku potvrdil, že pred spaním škodia viac tieto dve činnosti ako šálka kávy.

Dobré správy pre každého milovníka kofeínu! Ako ukázal nový výskum, šálka kávy pred spaním váš spánok vôbec nepoškodí tak, ako to dokáže napríklad fajčenie alebo pitie alkoholu.

Vedci z Florida Atlantic University sledovali spánok 785 ľudí po dobu 5.164 dní a nocí. Okrem počtu hodín, ktoré denne venovali spánku, sa bádatelia zamerali aj na sledovanie kvality spánku a množstva alkoholu, kofeínu a nikotínu, ktoré ľudia prijali najviac 4 hodiny pred uložením do postele.

Okrem zistenia, že najhoršie z trojice spomenutých faktorov na spánok vplýva alkohol a nikotín, sa tiež preukázalo, že tvrdý alkohol síce pomôže človeku zaspať, ale celkovo zhoršuje kvalitu spánku a prispieva k tomu, že sa konzument po prebudení cíti unavene.

Na prekvapenie mnohých sa práve fajčenie umiestnilo na prvej priečke najhorších spánkových ničiteľov. Pravidelná cigareta pred spaním ukrátila ľudí s chronickými spánkovými poruchami v priemere o 42 minút spánku.

Ešte zaujímavejším zistením je to, že podľa prieskumu káva vypitá do 4 hodín pred spaním nemá vôbec žiadny vplyv na kvalitu či dĺžku spánku.

Vedci však pripomínajú, že neboli schopní zmerať citlivosť na kofeín u jednotlivých účastníkov, preto nikomu neodporúčajú konzumovať kávu pred spaním. Je možné, že práve vy ste citlivejší na kofeín, a preto by vám šálka kávy vo večerných hodinách mohla uškodiť.

To, či ste citliví na kofeín, najlepšie spoznáte vy sami. Ak sa v noci po vypití kávy prehadzujete na posteli, je to dobrým indikátorom toho, že týmto neduhom trpíte.

Ak vám nepomôže ani absencia kofeínu, možno je vhodné zvážiť vynechanie cigarety alebo pohárika pred spaním.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, oup.com, metro.co.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Tieto dve chemikálie znižujú IQ, nachádzajú sa v každodenných predmetoch

Tieto dve chemikálie znižujú IQ, nachádzajú sa v každodenných predmetoch

VČERA - 20:48Zdravie

Bežné chemikálie, ktoré nájdeme v domácnosti, môžu znižovať inteligenciu detí.

Fibromyalgia: Prekvapivé príznaky, o ktorých ste ešte nepočuli

Fibromyalgia: Prekvapivé príznaky, o ktorých ste ešte nepočuli

VČERA - 20:14Zdravie

Fibromyalgia je zriedkavé ochorenie, ktoré aj lekári neraz mylne označia za odlišnú komplikáciu. Ako sa prejavuje a ktoré sú jeho menej časté príznaky?

7 skrytých znamení, že s dieťaťom treba zájsť k lekárovi

7 skrytých znamení, že s dieťaťom treba zájsť k lekárovi

VČERA - 19:10Zdravie

Ak sa u dieťaťa začne prejavovať niektorý z týchto príznakov, nenechajte veci na náhodu a vezmite ho radšej k lekárovi.

Zlyhanie obličiek: Príznaky, ktoré nesmiete ignorovať

Zlyhanie obličiek: Príznaky, ktoré nesmiete ignorovať

20:58 22.01.2020Zdravie

Obličky filtrujú krv a odstraňujú z tela prebytočnú vodu a odpad. Ak niečo spôsobuje, že obličky pracujú menej efektívne, môže to viesť k zlyhaniu obličiek.

Rozpustná a nerozpustná vláknina: Rozdiely a výhody, ktoré pomôžu vášmu tráveniu

Rozpustná a nerozpustná vláknina: Rozdiely a výhody, ktoré pomôžu vášmu tráveniu

20:28 22.01.2020Zdravie

Aký je rozdiel medzi rozpustnou a nerozpustnou vlákninou? Rozdiely aj zdroje týchto druhov vlákniny sú dôležité pre vaše zdravie.