• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 28.3.2024Meniny má Soňa
Bratislava

OĽaNO: Podporujeme liberalizáciu dopravy, ale treba najprv nastaviť pravidlá

  • 14:17 07.08.2019
  • Bratislava
OĽaNO: Podporujeme liberalizáciu dopravy, ale treba najprv nastaviť pravidlá

Opozičné hnutie OĽaNO podporuje myšlienku liberalizácie dopravy. Súčasne však tvrdí, že je potrebné najprv nastaviť pravidlá.

Reagovalo tak na informácie, že Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR spúšťa liberalizáciu železničných tratí.

Hnutie konštatuje, že chce, aby na Slovensku pôsobili súkromní dopravcovia, ktorí môžu priniesť najmä lepšie služby pre cestujúcich. Podľa poslanca OĽaNO Jána Marosza to však nejde „chaotickým rozdelením tratí do cudzích rúk na desať rokov bez toho, aby mal štát jasno, v akom režime majú na nich premávať jednotlivé spoje“.

Ministerstvo hovorí, že dopravcom určí rozsah výkonov, no už dnes je jasné, že na niektorých tratiach, vrátane úseku medzi Žilinou a Rajcom, by v dohľadnej dobe bolo treba zvýšiť počet spojov aj o 50 %. Ak tam minister dopravy 'zabetónuje' dopravcu s pevnými podmienkami, ľudia sa budú roky voziť v preplnených vlakoch,“ podotkol Marosz.

Ako riziko vidí hnutie OĽaNO aj neochotu niektorých dopravcov vstupovať do integrovaných systémov a deliť si tržby s ostatnými dopravcami. „Štát by mal najprv nastaviť pravidlá, dopravu skoordinovať a integrovať tak, aby mali ľudia zabezpečené prípoje, a potom na jednotlivé úseky súťažením získať súkromných prevádzkovateľov,“ zdôraznil poslanec.

Marosz zároveň vyjadril podozrenie, že v súťaži o dopravcu na prvú trať môže ísť o machináciu a tender môže mať už vopred víťaza. „Ministerstvo dopravy tvrdí, že prvý dopravca by mal začať jazdiť už od februára 2020. Ani po tom, čo boli informácie o tendri rok zverejnené, nie je možné nájsť dopravcu za sedem mesiacov. Normálny čas férovej súťaže sú dva až tri roky,“ myslí si Marosz.

Rezort dopravy v stredu informoval o tom, že spúšťa dlho očakávanú liberalizáciu železničných tratí. Historicky prvou traťou, o ktorú môžu dopravcovia súťažiť v transparentnej súťaži, je 21 kilometrov dlhá regionálna trať Žilina – Rajec. Úspešný uchádzač bude v zmysle zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme obsluhovať trať počas 10 rokov. MDV SR si od liberalizácie sľubuje zvýšenie konkurencieschopnosti na železniciach a predovšetkým lepšie a kvalitnejšie služby pre cestujúcich.

Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Jozef Bíreš končí v pozícii šéfa Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR

Jozef Bíreš končí v pozícii šéfa Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR

DNES - 20:46Ekonomické

Jozef Bíreš končí na pozícii ústredného riaditeľa Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR.

Z trhu sťahujú viaceré výrobky Kinder

Z trhu sťahujú viaceré výrobky Kinder

DNES - 18:22Ekonomické

Dodávateľ preventívne sťahuje z predaja vybrané produkty značky Kinder.

PS: Zmeny v novele zákona o verejnom obstarávaní vytvárajú priestor na korupciu

PS: Zmeny v novele zákona o verejnom obstarávaní vytvárajú priestor na korupciu

DNES - 15:57Ekonomické

Zmeny v tretej verzii novely zákona o verejnom obstarávaní vytvárajú priestor na korupciu a klientelizmus.

Wienerberger sa sťahuje z ruského trhu

Wienerberger sa sťahuje z ruského trhu

DNES - 14:00Ekonomické

Rakúsky stavebný koncern Wienerberger predáva svoje závody v Rusku a sťahuje z tamojšieho trhu.

Slovensko má najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ

Slovensko má najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ

DNES - 13:41Ekonomické

Ceny sú vyššie aj v porovnaní s Maďarskom a Rakúskom.