• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 17.11.2019Meniny má Klaudia
13°Bratislava

OBSE odsúdila útok na budovu súkromnej televízie v Kyjeve

  • 8:15 14.07.2019
  • Paríž
OBSE odsúdila útok na budovu súkromnej televízie v Kyjeve

Predstaviteľ OBSE pre slobodu médií Harlem Désir vyzval ukrajinské orgány, aby vyšetrili ostreľovanie budovy televízneho kanálu 112 Ukrajina v Kyjeve a zaistili nájdenie a potrestanie páchateľov. Vyhlásenie bolo zverejnené v sobotu na internetovej stránke OBSE, informovala v nedeľu agentúra Interfax.

Désir označil ostreľovanie budovy televízie za „neprijateľný akt zastrašovania, ktorý by mohol mať dramatické následky.“Takéto násilie a hrozby voči médiám nemožno tolerovať,“ zdôraznil.

Sídlo súkromnej spravodajskej televízie 112 Ukrajina v Kyjeve sa v noci na sobotu stalo terčom útoku z granátometu, pri ktorom nebol nikto zranený a vznikli len materiálne škody. Polícia kvalifikuje tento incident ako teroristický čin, informovala v sobotu agentúra Ukrinform. Podľa Interfaxu polícia pátra po jednej až dvoch podozrivých osobách.

Majiteľom televízneho kanála 112 Ukrajina, ako aj televízií NewsOne a ZIK je poslanec ukrajinského parlamentu Taras Kozak z klubu Opozičný blok. Kozak je pred júlovými predčasnými parlamentnými voľbami v prvej desiatke na kandidátnej listine strany Za život, v ktorej vedení je aj proruský politik Viktor Medvedčuk.

Kozak označil nočný incident za ďalšiu vyhrážku pre nezávislé médiá. Generálny riaditeľ televízie Jehor Benkendorf informoval, že ochrana jej sídla bude po tomto incidente posilnená.

Agentúra Interfax pripomenula, že na webovej stránke televízie 112 Ukrajina sa v piatok objavila výzva adresovaná vedeniu krajiny, v ktorom žiada zastaviť útoky na svoju adresu.

Televízia 112 Ukrajina vo svojom vyhlásení uviedla, že vyhrážky dostáva v súvislosti so svojimi plánmi odvysielať film V boji o Ukrajinu, v ktorom americký režisér Oliver Stone a ukrajinský dokumentarista Ihor Lopatenok analyzujú krízu v krajine.

Generálny prokurátor Jurij Lucenko pritom vedenie televízie varoval, že ak tento film zaradí do vysielania, bude čeliť trestnému stíhaniu.

Televízia 112 Ukrajina sa spomínala aj v súvislosti s medializovaným plánom usporiadať telemost medzi ukrajinskou televíziou NewsOne a ruskou stanicou Rossija 24.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Rusko v pondelok vráti Ukrajine lode zadržané pri incidente v Kerčskom prielive

Rusko v pondelok vráti Ukrajine lode zadržané pri incidente v Kerčskom prielive

DNES - 16:22Zahraničné

Rusko v pondelok vráti Ukrajine tri ukrajinské vojenské lode zadržané pred rokom počas incidentu v Kerčskom prielive.

Pápež kritizoval, že

Pápež kritizoval, že "chamtivosť niekoľkých" zhoršuje chudobu iných

DNES - 13:05Zahraničné

K prehlbovaniu núdze a biedy chudobných prispieva nemalým spôsobom aj chamtivosť niekoľkých boháčov, poukázal pápež František na pravidelnej vatikánskej nedeľnej bohoslužbe.

Pellegrini zdôraznil širší regionálny charakter revolúcie

Pellegrini zdôraznil širší regionálny charakter revolúcie

DNES - 11:37Zahraničné

Slovenský premiér Peter Pellegrini vyzdvihol v nedeľu vzájomnú prepojenosť revolučných hnutí, ktoré viedli k pádu komunistických režimov v strednej Európe.

Princ Charles s manželkou Camillou prišli na návštevu Nového Zélandu

Princ Charles s manželkou Camillou prišli na návštevu Nového Zélandu

DNES - 10:23Zahraničné

Britský princ Charles a jeho manželka Camilla pricestovali v nedeľu na Nový Zéland na svoju v poradí tretiu spoločnú návštevu tejto tichomorskej krajiny, píše agentúra DPA.

Babiš prišiel ráno na Národnú triedu; demonštranti ho vypískali

Babiš prišiel ráno na Národnú triedu; demonštranti ho vypískali

DNES - 9:14Zahraničné

Český premiér Andrej Babiš prišiel v nedeľu zavčasu ráno položiť pri príležitosti 30. výročia Nežnej revolúcie kvety na pražskú Národnú triedu.