• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Utorok, 22.10.2019Meniny má Sergej
15°Bratislava

Meškanie vlaku či stratená batožina: Na toto majú cestujúci nárok

  • 9:37 11.07.2019
  • Bratislava
Meškanie vlaku či stratená batožina: Na toto majú cestujúci nárok

Ak vlak mešká minimálne hodinu, má cestujúci viacero nárokov.

Ak železničná spoločnosť oznámi cestujúcemu, že do cieľovej stanice dorazí minimálne s hodinovým meškaním, tak ten má nárok na zrušenie cesty a vrátenie ceny lístka. TASR o tom informovala Slovenská obchodná inšpekcia (SOI).

Bez ohľadu na to, či vlak mešká alebo bol zrušený, má cestujúci počas čakania nárok na primerané informácie o aktuálnej situácii, dodáva SOI.

Takisto môže cestujúcemu vzniknúť nárok na spiatočnú prepravu do východiskovej stanice, ak už cesta z dôvodu meškania nespĺňa pôvodný účel, alebo na prepravu do cieľovej stanice pri najbližšej príležitosti za porovnateľných prepravných podmienok. Ďalej má cestujúci nárok na jedlo a občerstvenie, ak je meškanie dlhšie než 60 minút, a ubytovanie, ak je v danej situácii nevyhnutné prenocovanie.

V prípade, že sa cestujúci rozhodne pokračovať v ceste podľa pôvodného plánu alebo využije náhradnú prepravu do cieľovej stanice, môže mať nárok na náhradu vo výške 25 % z ceny lístka, ak meškanie trvalo jednu až dve hodiny. Ďalej je to 50 % z ceny lístka, ak meškanie trvalo viac ako dve hodiny. „Na náhradu cestujúcemu nevzniká nárok, ak bol o meškaní informovaný pred nákupom cestovného lístka, požiadal o vrátenie ceny lístka,“ upozorňuje na to obchodná inšpekcia.

V prípade straty alebo poškodenia registrovanej cestovnej batožiny počas prepravy má cestujúci nárok na náhradu, okrem prípadov, ak batožina nedostatočne chránila obsah, nebola na prepravu vhodná alebo ak stratu či poškodenie zapríčinila jej osobitá povaha. „Ak cestujúci dokáže preukázať hodnotu stratených predmetov, má nárok na náhradu do výšky 1200 eur za každú cestovnú batožinu. Ak hodnotu stratených predmetov nedokáže preukázať, nárok na náhradu je 300 eur za každú cestovnú batožinu,“ uviedla SOI.

Ak cestujúci zomrie alebo sa zraní v dôsledku vlakového nešťastia, vznikne jemu alebo jeho pozostalým nárok na náhradu do 1400 eur za stratu alebo poškodenie príručnej batožiny bez ohľadu na to, či bola registrovaná alebo nie. Ďalej majú on alebo jeho pozostalí nárok na náhradu škody. Železničný podnik musí najneskôr do 15 dní po nehode vyplatiť zálohu na pokrytie bezprostredných finančných potrieb. V prípade usmrtenia je výška tejto zálohy najmenej 21.000 eur na osobu.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TASR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Podnikatelia si môžu pýtať naspäť DPH z neuhradených faktúr

Podnikatelia si môžu pýtať naspäť DPH z neuhradených faktúr

VČERA - 14:20Ekonomické

Podľa viacerých prieskumov je platobná disciplína slovenských firiem a zákazníkov jedna z najhorších v rámci EÚ.

Za prvé tri štvrťroky sa na Slovensku zvýšili ceny bytov o 7,7 %

Za prvé tri štvrťroky sa na Slovensku zvýšili ceny bytov o 7,7 %

9:33 20.10.2019Ekonomické

Za prvé tri kvartály roku 2019 sa na Slovensku zvýšili ceny bytov o 7,7 %.

Nemeckí spotrebitelia sa musia pripraviť na zvýšenie cien elektriny

Nemeckí spotrebitelia sa musia pripraviť na zvýšenie cien elektriny

14:57 19.10.2019Ekonomické

Nemeckí odberatelia elektrickej energie sa musia okrem vyšších príplatkov za obnoviteľné zdroje energie pripraviť aj na rastúce sieťové poplatky.

Na sedem hodín bude diaľnica D1 uzatvorená

Na sedem hodín bude diaľnica D1 uzatvorená

11:10 19.10.2019Ekonomické

Meranie geometrického tvaru diaľničných mostov bude dôvodom úplnej uzávery diaľnice D1.

ŽSR chcú do konca roka predstaviť úplne nový model stratégie

ŽSR chcú do konca roka predstaviť úplne nový model stratégie

9:32 19.10.2019Ekonomické

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) chcú do konca roka 2019 predstaviť úplne nový model stratégie.