• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 17.7.2019Meniny má Bohuslav
18°Bratislava

Tento druh cvičenia má prekvapivý vplyv na menštruáciu

  • 20:33 10.07.2019
  • Bratislava
Tento druh cvičenia má prekvapivý vplyv na menštruáciu

Cvičenie dokáže ovplyvniť bolestivú menštruáciu.

Dysmenorea alebo menštruačná bolesť podľa štúdie z roku 2012 postihuje približne 59% žien. Približne 20% žien pritom zažíva tak silné bolesti, že narúšajú ich denné aktivity. Nová štúdia, ktorá sa objavila v časopise Contemporary Clinical Trials, otestovala, či cvičenie na bežiacom páse môže zmierniť bolesť v období menštruácie.

Ako beh ovplyvňuje bolesť

Hlavná autorka štúdie Priya Kannan a jej kolegovia hodnotili účinok aeróbneho cvičenia na bežeckom páse na bolesti a symptómy primárnej dysmenorey u 70 žien vo veku od 18 do 43 rokov.

Výskumníci rozdelili účastníčky do dvoch skupín. Jedna skupina sa venovala aeróbnemu cvičeniu pod dohľadom počas 4 týždňov a pokračovala v behu bez dozoru počas 6 mesiacov.

Počas prvých 4 týždňov ženy cvičili trikrát týždenne, počnúc prvým dňom po skončení ich menštruácie. Kontrolná skupina medzitým pokračovala v obvyklej činnosti.

O 20% menej bolesti po 7 mesiacoch

Celkovo vedci dospeli k záveru, že cvičenie má výrazný vplyv na bolesť súvisiacu s menštruáciou. Konkrétne, účastníčky štúdie uviedli, že po 4 týždňoch cvičenia pociťovali o 6% menej bolesti a po ďalších 6 mesiacoch cvičenia o 22% menej bolesti.

Po sedemmesačnom sledovaní ženy hlásili aj lepšiu kvalitu života a každodenné fungovanie. Cvičenie však nemalo žiadny vplyv na kvalitu spánku.

Spoluautorka štúdie Leica Claydon-Mueller komentuje prekvapivé zistenia slovami:

„Ženy, ktoré majú bolestivú menštruáciu, sa často vyhýbajú cvičeniu - predsa len, keď máte bolesti je to často posledná vec, ktorej sa chcete zúčastniť. Táto štúdia však ukázala, že cvičenie výrazne znížilo bolesť u ľudí, ktorí sa zúčastnili programu, a tiež hlásili zníženú úroveň bolesti po 4 a 7 mesiacoch. Dôkazy podporujúce používanie aeróbneho cvičenia na zvládnutie bolesti, zlepšenie kvality života a zlepšenie každodenného fungovania boli posilnené zisteniami z tohto výskumu.”

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, ncbi.nlm.nih.gov, contemporaryclinicaltrials.com, aafp.org
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Ako môže obmedzenie kalórií prospievať aj chudým ľuďom

Ako môže obmedzenie kalórií prospievať aj chudým ľuďom

VČERA - 20:20Zdravie

Dokonca aj štíhlym ľuďom môže prospieť, ak obmedzia príjem kalórií.

Toto sú najlepšie miesta na chudnutie, spájajú sa s jednou farbou

Toto sú najlepšie miesta na chudnutie, spájajú sa s jednou farbou

VČERA - 19:46Zdravie

Niektoré miesta dokážu tlmiť chuť na nezdravé jedlo.

ŠÚKL sťahuje z trhu životne dôležitý liek

ŠÚKL sťahuje z trhu životne dôležitý liek

20:49 15.07.2019Zdravie

Štátny ústav pre kontrolu liečiv nariadil stiahnutie lieku, ktorý sa používa v život ohrozujúcich prípadoch.

Najdôležitejší vitamín znižuje riziko úmrtia na rakovinu

Najdôležitejší vitamín znižuje riziko úmrtia na rakovinu

19:57 14.07.2019Zdravie

Tri nezávislé štúdie potvrdili účinky vitamínu v boji s rakovinou.

5 hlavných príznakov, podľa ktorých zistíte, že máte v tele priveľa bielkovín

5 hlavných príznakov, podľa ktorých zistíte, že máte v tele priveľa bielkovín

18:16 14.07.2019Zdravie

Bielkoviny nám pomáhajú udržiavať zdravie v norme, budovať pevnosť svalstva a posilňovať činnosť mozgu. Ak ich máme v tele prebytok, ukáže sa to aj na zdraví.