Dacia Duster už len s turbom! Toto je náhrada za atmosférickú 1.6 SCe
Nový agregát bude mať nižší objem a turbo.
Bola to len otázka času a nečakali sme, že v ponuke automobilky vydrží tak dlho. Problémom totiž sú prísnejšie emisné normy, ktorým sa atmosférický motor musel niekoľkokrát prispôsobiť, čo značným spôsobom ovplyvnilo jeho dynamiku. Z kedysi zaujímavého agregátu sa v priebehu času stal lenivý základ s pomerne vysokou spotrebou. Napriek tomu sa tešil veľkej obľube zo strany konzervatívnejších zákazníkov, ktorým malé prepĺňané motory veľmi nevoňali.
Náhradou bude úplne nový trojvalec z dielne Renaultu. Pôjde o 1.0 TCe (75 kW), ktorý technicky vychádza zo štvorvalcového 1.3 TCe. Novinka však prišla o jeden valec a teraz disponuje nepriamym vstrekovaním, podobne ako pri 0.9 Tce. V porovnaní s 1.3 TCe, z ktorej nový motor vychádza, boli upravené aj piesty a niektoré mechanické časti motora. Napríklad kľuková hriadeľ v 1.0 TCe je po novom kovaná.
V porovnaní s atmosférickým agregátom má 1.0 TCe nižšiu hmotnosť a vyšší krútiaci moment až 160 Nm dostupný už od 2 750 ot./min. Táto hodnota krútiaceho momentu je pritom k dispozícii vo veľmi širokom pásme otáčok až do 4 000 ot./min, čo určite ocenia napríklad majitelia prívesov. Ale čo spoľahlivosť? Motor bol postavený nielen ako náhrada za atmosférickú 1.6 SCe, ale aj trojvalcovú jednotku 0.9 TCe. Tá sa teší veľkej obľube a napriek počiatočnej nedôvere si motor u zákazníkov vybudoval veľmi dobré meno a bez problémov vydrží aj viac ako 300 000 km. V prípade nového 1.0 TCe použil Renault rovnaký recept zameraný na spoľahlivosť a nepustil sa do experimentovania s novými technológiami. Môžeme tak očakávať podobnú spoľahlivosť ako v prípade 0.9 TCe. Benefitom rozhodne bude lepšia dynamika a o niečo kultivovanejší chod.
Zdroj: Autoviny.sk
O. Blume: Situácia značky VW je alarmujúca, škrty sú nevyhnutné
Šéf automobilky Volkswagen Oliver Blume varoval, že situácia v prípade rovnomennej značky VW je "alarmujúca" a firma sa škrtom podľa všetkého nevyhne.
V EÚ bolo vlani zaregistrovaných 1,5 milióna nových elektromobilov
V krajinách Európskej únie (EÚ) bolo v roku 2023 zaregistrovaných takmer 1,5 milióna nových elektrických áut. Vyplýva to z piatkovej správy zverejnenej štatistickým úradom EÚ Eurostat.
V tomto roku pribudlo na Slovensku 350 nabíjacích bodov pre elektromobily
Od začiatku roka pribudlo na Slovensku 350 nových nabíjacích bodov pre elektromobily, čím sa celkový počet lokalít zvýšil na 861.
Počet automobilov s elektrickým pohonom na celom svete prudko rastie
Počet automobilov s elektrickým pohonom na celom svete naďalej rýchlo rastie.
Porsche zmierňuje plány v oblasti prechodu na elektromobilitu
Nemecký výrobca luxusných automobilov Porsche očakáva, že prechod na elektromobily mu bude trvať dlhšie, než si pôvodne naplánoval.