• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 12.7.2020Meniny má Nina
14°Bratislava

Ako prirodzene znížiť inzulín na redukciu hmotnosti

  • 21:48 17.05.2019
  • Bratislava
Ako prirodzene znížiť inzulín na redukciu hmotnosti

Hladiny inzulínu sú dôležité nielen u diabetikov, ale u všetkých ľudí. Ak sa vám nedarí schudnúť, na vine môže byť práve inzulín.

Pankreas je životne dôležitý orgán a aj keď si to mnohí neuvedomujú, má priamy vplyv na vašu hmotnosť. Okrem toho, že pomáha tráveniu, hrá pankreas dôležitú úlohu pri regulácii hladiny cukru v krvi produkciou enzýmu nazývaného inzulín. Ten umožňuje, aby sa glukóza získaná z potravy dostala do vnútra bunky a tam bola premenená na energiu. Inzulín reguluje náš metabolizmus a je priamo zodpovedný za našu chuť k jedlu a ukladanie tukov v našom tele.

Ak sa hladina cukru v našom krvnom obehu výrazne zvýši, pankreas na to reaguje nadmernou produkciou inzulínu. Vysoký inzulín je preto jedným z dôvodov neobvyklého nárastu hmotnosti a vzniku obezity.

Ak sa snažíte schudnúť a máte pocit, že vaše úsilie je zbytočné, možno by ste si mali začať kontrolovať hladiny inzulínu. Tu je niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu znížiť hladinu inzulínu a vďaka tomu úspešne schudnúť.

Cvičte aspoň 30 minút denne

Venujte sa akémukoľvek typu cvičení - vysoko intenzívnemu tréningu, behu, joge, chôdzi, atď. Pohyb svalov prebudí telo a núti ho čerpať energiu. Prirodzene využíva cukor a hladiny inzulínu klesajú. Pravidelné cvičenie pozitívne ovplyvňuje vaše celkové zdravie a pomáha v chudnutí.

Jedzte stravu s nízkym obsahom sacharidov bohatú na bielkoviny

Sacharidy sú hlavným zdrojom cukru a preto zvyšujú hladinu cukru a inzulínu najviac. Sladké a spracované potraviny majú vysoký obsah cukru a môžu spôsobiť výrazné zvýšenie hladiny inzulínu. Štúdie ukazujú, že ľudia, ktorí jedia sladké potraviny majú o 22% vyššie hladiny inzulínu.

Zníženie sacharidov a zvýšenie spotreby bielkovín môže pomôcť udržať jeho hladiny pod kontrolou a tiež poskytnúť potrebnú energiu. Potraviny s vysokým obsahom cukru by ste si mali ušetriť len na zvláštne príležitosti. Vo vašom jedálničku by sa malo nachádzať chudé mäso, vajcia, ryby a tvaroh.

Vyhnite sa rafinovaných sacharidom

Rafinované sacharidy, ako je kola, cukríky a sušienky, telo trávi veľmi rýchlo, čo vedie k nárastu cukru v krvi. Namiesto toho zvoľte potraviny s komplexnými sacharidmi, ako je napríklad hnedá ryža, quinoa, jačmeň, strukoviny, atď. Vyberajte si celozrnné výrobke, ktoré majú vyšší podiel vitamínov, vlákniny a minerálov.

Jedzte potraviny, ktoré udržujú hladinu cukru na nízkej úrovni

Potraviny, ktoré majú nízky obsah cukru a tiež pomáhajú udržiavať hladinu inzulínu pod kontrolou sú:

  • Orechy a semienka (mandle, pistácie, semená chia a ľanové semená)
  • Celozrnné výrobky (jačmeň, hnedá ryža, pohánka, ovos a quinoa)
  • Ovocie s vysokým obsahom vlákniny (jablká, kokosové orechy, bobuľové ovocie, pomaranče a hrušky)
  • Listová zelenina (špenát, kapusta, šalát, kel)
  • Batáty
  • Mäso (losos a tuniak)
  • Nesladený jogurt
  • Avokádo
  • Cesnak

Jedzte viac menších jedál

Namiesto toho, aby ste jedli 3 veľké jedlá denne, si stravu rozdeľte na 5-6 porcií denne. Jedzte častejšie, ale menšie porcie pestrej stravy. Podľa štúdie pravidelná konzumácia menšieho množstva kalórií znižuje hladiny inzulínu. Jedzte vyváženú stravu s primeraným pomerom sacharidov, bielkovín a tukov.

Zvýšte príjem rozpustnej vlákniny

Rozpustná vláknina sa pomaly posúva tráviacim traktom a po dlhšiu dobu vám dáva pocit sýtosti. Vďaka tomu budete mať menšiu chuť na sladké a nebude dochádzať k náhlym nárastom inzulínu po jedle. Výskum ukázal, že vysoký príjem vlákniny je spojený s nižšími hladinami inzulínovej rezistencie u žien.

Užívajte jablčný ocot

Jablčný ocot výrazne znižuje inzulín v krvi. Podľa štúdie vysoký obsah kyseliny octovej zlepšuje citlivosť na inzulín v krvi o 20% -30%. Jablčný ocot vám tiež dáva väčší pocit sýtosti po jedle, čím vám pomáha menej jesť a stratiť viac váhy.

Pite vodu a zelený čaj

Vyhnite sa akýmkoľvek sladkým nápojom, ako je kola, džús a energetické nápoje a popíjajte v priebehu dňa vodu. Môžete tiež piť zelený čaj 2-3 krát denne po jedle. Štúdie ukázali, že zelený čaj pomáha v boji proti inzulínovej rezistencii.

Oddychujte a zmiernite stres

Stres dokáže spôsobiť výkyvy cukru v krvi, môže vyvolať inzulínovú rezistenciu a spôsobiť nárast telesnej hmotnosti. Skúste preto meditovať, robte dychové cvičenia, alebo si doprajte horúci kupeľ, aby ste upokojili nervy a znížili úroveň stresu. Buďte šťastní, zostaňte aktívni a zbavte sa napätia.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, niddk.nih.gov, everydayhealth.com, ncbi.nlm.nih.gov
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Zvláštna reakcia na dezinfekciu rúk: Muža hospitalizovali s príznakmi ako po opici

Zvláštna reakcia na dezinfekciu rúk: Muža hospitalizovali s príznakmi ako po opici

VČERA - 20:15Zdravie

Muž dostal neobvyklú reakciu na dezinfekčný prostriedok na ruky.

Nízkotučná verzus vysokotučná strava: Ktorá z nich je účinnejšia pri chudnutí?

Nízkotučná verzus vysokotučná strava: Ktorá z nich je účinnejšia pri chudnutí?

VČERA - 19:36Zdravie

Výskum ukázal, či obmedzenie tukov skutočne pomáha pri chudnutí.

Od alergie po absces – 11 dôvodov, prečo vám opuchla tvár

Od alergie po absces – 11 dôvodov, prečo vám opuchla tvár

VČERA - 17:55Zdravie

Za opuch v oblasti tváre niekedy môžu aj zdanlivo nesúvisiace problémy.

Stres alebo staroba? Čo sa vám snažia povedať vaše šedivejúce vlasy

Stres alebo staroba? Čo sa vám snažia povedať vaše šedivejúce vlasy

VČERA - 8:22Zdravie

Ako zistiť, či šedivenie vlasov súvisí s prirodzeným starnutím alebo stresom? Po odpoveď si zájdeme za psychológmi.

Nové zistenie: Koronavírus môže spôsobiť smrteľný zápal centrálnej nervovej sústavy

Nové zistenie: Koronavírus môže spôsobiť smrteľný zápal centrálnej nervovej sústavy

20:12 09.07.2020Zdravie

Štúdia zaznamenala vyšší počet pacientov so zriedkavým a niekedy fatálnym neurologickým ochorením nazývaným ADEM.