• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 17.7.2019Meniny má Bohuslav
13°Bratislava

Symptómy a následky nedostatku vitamínu B12 u detí

  • 19:32 10.05.2019
  • Bratislava
Symptómy a následky nedostatku vitamínu B12 u detí

Takto sa prejavuje deficit vitamínu B12 u detí.

Mnohí dospelí si nechávajú robiť testy na hladiny vitamínu B12 v krvi, no často pritom zabúdajú na svoje deti, ktorým môže tento vitamín chýbať tiež, no následky pocítia až neskoršie. Podľa výskumu publikovanom v odbornom časopise The American Journal of Clinical Nutrition môžu byť problémy so základnými schopnosťami myslenia príznakom nedostatku vitamínu B12.

V štúdii sa ukázalo, že deti s nízkou hladinou vitamínu B12 mali horšie kognitívne schopnosti a ťažkosti pri interpretácii emócií ostatných ľudí. Pre deti bolo obzvlášť náročné:

  • udržať pozornosť
  • riešiť hádanky
  • naučiť sa slová a mená
  • hádať, čo si ostatní myslia

Nízke hladiny vitamínu B12 môžu zhoršiť vývoj mozgu v ranom veku. Závery pochádzajú zo štúdie 500 detí v Nepále, ktoré boli sledované od narodenia po dobu 5 rokov. Výsledky ukázali, že deti s nedostatočnými hladinami vitamínu B12 mali horšie schopnosti myslenia vo veku 5 rokov.

Podľa autorov štúdie dokázala hladina vitamína B12 ovplyvniť rôzne kognitívne funkcie, ako napríklad schopnosť interpretovať komplexné geometrické útvary a schopnosť rozpoznať emócie iných detí.

Prvá autorka štúdie Ingrid Kvestadová uviedla:

„Väčšina z nepálskych detí, ktoré sa zúčastnili štúdie, nemala výrazne nízke hladiny vitamínu B12, ale ich hladiny neboli optimálne, boli pod odporúčaniami pre najlepší možný rast a vývoj.

Je to ako skrytý nedostatok vitamínov v telách týchto detí, čím sa ich bunky dôsledne snažia signalizovať hroziace nebezpečenstvo. Naša štúdia je jedným z príspevkov k pochopeniu dôsledkov nízkych hladín B12 na kognitívny vývoj malých detí. “

Podľa ďalších štúdií môžu nízke hladiny vitamínu B12 dokonca prispieť k zmenšeniu mozgu.

Medzi ľudí, ktorí môžu mať problémy so získaním dostatočného množstva vitamínu B12, patria vegetariáni, starší ľudia a pacienti s poruchami trávenia, ako je napríklad Crohnova choroba. Dobrým zdrojom vitamínu B12 sú ryby, hydina, vajcia, mliečne výrobky a obilniny obohatené o vitamín B12.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, ncbi.nlm.nih.gov, spring.org.uk
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Ako môže obmedzenie kalórií prospievať aj chudým ľuďom

Ako môže obmedzenie kalórií prospievať aj chudým ľuďom

VČERA - 20:20Zdravie

Dokonca aj štíhlym ľuďom môže prospieť, ak obmedzia príjem kalórií.

Toto sú najlepšie miesta na chudnutie, spájajú sa s jednou farbou

Toto sú najlepšie miesta na chudnutie, spájajú sa s jednou farbou

VČERA - 19:46Zdravie

Niektoré miesta dokážu tlmiť chuť na nezdravé jedlo.

ŠÚKL sťahuje z trhu životne dôležitý liek

ŠÚKL sťahuje z trhu životne dôležitý liek

20:49 15.07.2019Zdravie

Štátny ústav pre kontrolu liečiv nariadil stiahnutie lieku, ktorý sa používa v život ohrozujúcich prípadoch.

Najdôležitejší vitamín znižuje riziko úmrtia na rakovinu

Najdôležitejší vitamín znižuje riziko úmrtia na rakovinu

19:57 14.07.2019Zdravie

Tri nezávislé štúdie potvrdili účinky vitamínu v boji s rakovinou.

5 hlavných príznakov, podľa ktorých zistíte, že máte v tele priveľa bielkovín

5 hlavných príznakov, podľa ktorých zistíte, že máte v tele priveľa bielkovín

18:16 14.07.2019Zdravie

Bielkoviny nám pomáhajú udržiavať zdravie v norme, budovať pevnosť svalstva a posilňovať činnosť mozgu. Ak ich máme v tele prebytok, ukáže sa to aj na zdraví.