• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 22.5.2019Meniny má Júlia, Juliana
13°Bratislava

5 vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste za týždeň vyzerali a cítili sa lepšie

  • 20:53 07.03.2019
  • Bratislava
5 vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste za týždeň vyzerali a cítili sa lepšie

Dietológ a výživový poradca ponúka 5 spôsobov, ktoré z vás za týždeň vyčarujú vaše lepšie ja. Okrem toho prezrádza 5 vecí, ktorým by ste sa mali vyhnúť.

Leto sa blíži závratnou rýchlosťou, a vy stále nemáte postavu, ktorou by ste sa mohli chváliť v plavkách? Alebo len túžite niečo so sebou konečne urobiť, a začať žiť zdravšie?

Certifikovaný dietológ a výživový poradca Andy Bellatti pozná 5 rýchlych spôsobov, vďaka ktorým dosiahnete svoj cieľ za menej ako týždeň. Tiež vám poradí 5 vecí, ktoré by ste na svojej ceste za úspechom robiť nemali.

1. Pite veľa vody

Voda je nevyhnutnou silou, ktorá tvaruje každú bunku tela. Ak jej nemáme dostatok, bunky sa začnú scvrkávať. Ak nepijete dosť vody, stačí, keď ňou nahradíte sladené nápoje. Ak namiesto pohára malinovky vypijete pohár čistej vody, ušetríte si až okolo 240 kalórií.

2. Znížte príjem sodíka

Väčšina dospelých denne prijíma nadmerné množstvo sodíka získaného predovšetkým zo soli. Priveľa soli v potrave spôsobuje nafukovanie a zadržiavanie vody, ktorých sa zbavíte, ak začnete kontrolovať množstvo denne prijatého sodíka.

3. Jedzte viac vlákniny

Pozmeňte trochu to, čo bežne jete, a začleňte do stravy viac čerstvej zeleniny a ovocia. Brokolica, paprika aj ružičkový kel sú skvelým zdrojom vitamínov a živín, a ešte aj obsahujú veľa vlákniny. Vláknina vás zasýti na dlhší čas a okrem toho podporuje trávenie.

4. Voľte správnu veľkosť porcií

Za posledných 40 rokov sa základné porcie hlavných jedál a olovrantov poriadne nafúkli. Dokonca aj poháre a taniere, na ktorých ich podávame, sú dnes väčšie. Najväčšiu chybu robíme pri jedení v reštauráciách a fastfoodoch – pomôže vám preto, ak si časť jedla odnesiete domov.

5. Myslite pozitívne

Pozitívne myšlienky o jedle a zdravom životnom štýle ľudí zvyčajne samé navedú k novému spôsobu života. Čo sa týka výberu jedál, zameriavajte sa viac na tie, ktoré môžete jesť, ako na tie, ktoré sa snažíte obmedziť.

5 vecí, ktoré by ste mali prestať robiť

1. Neverte populárnym detoxovým diétam

Ak plánujete začať detox, respektíve jeden z jeho najznámejších variantov, džúsovú diétu, radšej si to dobre premyslite. Ak sa len na pár dní rozhodnete nič nejesť, a piť len vodu, džúsy alebo čokoľvek tekuté, rozhádžete si celý metabolizmus. Okrem toho vystavíte telo prudkým zmenám hladiny cukru v krvi, vďaka čomu budete mať väčší hlad a prudšie zmeny nálad.

2. Nevylučujte zo svojho života niektoré jedlá

Medzi obmedzením a úplným zákazom je rozdiel. Diéty, ktoré sa spoliehajú na vynechávanie niektorých zložiek potravy (ako je cukor alebo lepok) môžu viesť k nahradeniu týchto prísad inými prísadami (med alebo kukuričné potraviny), ktoré v tele pôsobia rovnako. Takéto nahrádzanie je nebezpečné vtedy, ak človek z nových prísad nezíska dostatok živín.

3. Nespoliehajte sa na prášky a pilulky

Problémom diétnych práškov a piluliek je to, že často akoby obsahovali jedno celé jedlo bez jednej zložky, ktorá sa v ňom bežne nachádza. Takáto náhrada je užitočná, pokiaľ ide napríklad o kakaový prášok, ale človek pritom nemá kontrolu nad tým, koľko čoho vlastne konzumuje. Pri šálke brokolice to nie je až taký problém.

4. Nezameriavajte sa príliš na kalórie

Prehnaný záujem o počítanie kalórií na obaloch potravín vedie k chybnej myšlienke, že jedna kalória v jednom jedle je taká istá ako jedna kalória v druhom. K najväčším omylom dochádza pri jedení vonku, v reštauráciách, ktoré nešetria soľou.

5. Nečakajte zázraky

Pozrime sa na to reálne: týždeň zdravého stravovania vás nespasí od rokov vyjedania chipsov a čokolády. Pozitívom je ale to, že za jediný týždeň sa viete zbaviť napríklad nafúknutého brucha a únavy vzniknutej v dôsledku kolísania hladiny cukru v krvi.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, businessinsider.com, Foto: Shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Rakovina semenníkov: Príčiny vzniku, príznaky, liečba a prognóza

Rakovina semenníkov: Príčiny vzniku, príznaky, liečba a prognóza

DNES - 19:35Zdravie

Na rakovinu semenníkov ročne ochorie 200 až 220 mladých mužov. Ako vyzerajú jej príznaky a kedy treba zvážiť návštevu doktora?

Lekári varujú pred epidémiou chronickej obličkovej choroby, títo ľudia sú najviac ohrození

Lekári varujú pred epidémiou chronickej obličkovej choroby, títo ľudia sú najviac ohrození

DNES - 18:54Zdravie

Vedci zistili možné príčiny epidémie chronického ochorenia obličiek.

Varovný príznak nedostatku vitamínu B12 sa prejavuje na tvári

Varovný príznak nedostatku vitamínu B12 sa prejavuje na tvári

DNES - 18:19Zdravie

Po doplnení vitamínu B12 sa príznaky u pacientov zlepšili.

Tehotné ženy si musia dávať pozor na užívané lieky, pripomínajú odborníci

Tehotné ženy si musia dávať pozor na užívané lieky, pripomínajú odborníci

DNES - 9:13Zdravie

Lieky môžu niekedy ovplyvniť priebeh tehotenstva alebo poškodiť dieťa.

Medzi touto poruchou spánku a rakovinou existuje spojenie. V ktorých prípadoch?

Medzi touto poruchou spánku a rakovinou existuje spojenie. V ktorých prípadoch?

VČERA - 20:13Zdravie

Štúdia, ktorá analyzovala údaje tisícov účastníkov, naznačuje, že môže existovať prepojenie medzi syndrómom spánkového apnoe a pravdepodobnosťou vzniku rakoviny. Zdá sa však, že tento vzťah je silnejší u žien.