• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 23.3.2019Meniny má Adrián
19°Bratislava

5 vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste za týždeň vyzerali a cítili sa lepšie

  • 20:53 07.03.2019
  • Bratislava
5 vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste za týždeň vyzerali a cítili sa lepšie

Dietológ a výživový poradca ponúka 5 spôsobov, ktoré z vás za týždeň vyčarujú vaše lepšie ja. Okrem toho prezrádza 5 vecí, ktorým by ste sa mali vyhnúť.

Leto sa blíži závratnou rýchlosťou, a vy stále nemáte postavu, ktorou by ste sa mohli chváliť v plavkách? Alebo len túžite niečo so sebou konečne urobiť, a začať žiť zdravšie?

Certifikovaný dietológ a výživový poradca Andy Bellatti pozná 5 rýchlych spôsobov, vďaka ktorým dosiahnete svoj cieľ za menej ako týždeň. Tiež vám poradí 5 vecí, ktoré by ste na svojej ceste za úspechom robiť nemali.

1. Pite veľa vody

Voda je nevyhnutnou silou, ktorá tvaruje každú bunku tela. Ak jej nemáme dostatok, bunky sa začnú scvrkávať. Ak nepijete dosť vody, stačí, keď ňou nahradíte sladené nápoje. Ak namiesto pohára malinovky vypijete pohár čistej vody, ušetríte si až okolo 240 kalórií.

2. Znížte príjem sodíka

Väčšina dospelých denne prijíma nadmerné množstvo sodíka získaného predovšetkým zo soli. Priveľa soli v potrave spôsobuje nafukovanie a zadržiavanie vody, ktorých sa zbavíte, ak začnete kontrolovať množstvo denne prijatého sodíka.

3. Jedzte viac vlákniny

Pozmeňte trochu to, čo bežne jete, a začleňte do stravy viac čerstvej zeleniny a ovocia. Brokolica, paprika aj ružičkový kel sú skvelým zdrojom vitamínov a živín, a ešte aj obsahujú veľa vlákniny. Vláknina vás zasýti na dlhší čas a okrem toho podporuje trávenie.

4. Voľte správnu veľkosť porcií

Za posledných 40 rokov sa základné porcie hlavných jedál a olovrantov poriadne nafúkli. Dokonca aj poháre a taniere, na ktorých ich podávame, sú dnes väčšie. Najväčšiu chybu robíme pri jedení v reštauráciách a fastfoodoch – pomôže vám preto, ak si časť jedla odnesiete domov.

5. Myslite pozitívne

Pozitívne myšlienky o jedle a zdravom životnom štýle ľudí zvyčajne samé navedú k novému spôsobu života. Čo sa týka výberu jedál, zameriavajte sa viac na tie, ktoré môžete jesť, ako na tie, ktoré sa snažíte obmedziť.

5 vecí, ktoré by ste mali prestať robiť

1. Neverte populárnym detoxovým diétam

Ak plánujete začať detox, respektíve jeden z jeho najznámejších variantov, džúsovú diétu, radšej si to dobre premyslite. Ak sa len na pár dní rozhodnete nič nejesť, a piť len vodu, džúsy alebo čokoľvek tekuté, rozhádžete si celý metabolizmus. Okrem toho vystavíte telo prudkým zmenám hladiny cukru v krvi, vďaka čomu budete mať väčší hlad a prudšie zmeny nálad.

2. Nevylučujte zo svojho života niektoré jedlá

Medzi obmedzením a úplným zákazom je rozdiel. Diéty, ktoré sa spoliehajú na vynechávanie niektorých zložiek potravy (ako je cukor alebo lepok) môžu viesť k nahradeniu týchto prísad inými prísadami (med alebo kukuričné potraviny), ktoré v tele pôsobia rovnako. Takéto nahrádzanie je nebezpečné vtedy, ak človek z nových prísad nezíska dostatok živín.

3. Nespoliehajte sa na prášky a pilulky

Problémom diétnych práškov a piluliek je to, že často akoby obsahovali jedno celé jedlo bez jednej zložky, ktorá sa v ňom bežne nachádza. Takáto náhrada je užitočná, pokiaľ ide napríklad o kakaový prášok, ale človek pritom nemá kontrolu nad tým, koľko čoho vlastne konzumuje. Pri šálke brokolice to nie je až taký problém.

4. Nezameriavajte sa príliš na kalórie

Prehnaný záujem o počítanie kalórií na obaloch potravín vedie k chybnej myšlienke, že jedna kalória v jednom jedle je taká istá ako jedna kalória v druhom. K najväčším omylom dochádza pri jedení vonku, v reštauráciách, ktoré nešetria soľou.

5. Nečakajte zázraky

Pozrime sa na to reálne: týždeň zdravého stravovania vás nespasí od rokov vyjedania chipsov a čokolády. Pozitívom je ale to, že za jediný týždeň sa viete zbaviť napríklad nafúknutého brucha a únavy vzniknutej v dôsledku kolísania hladiny cukru v krvi.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, businessinsider.com, Foto: Shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Mozgová aneuryzma: Čo to je, prečo vzniká, a ako ju liečiť?

Mozgová aneuryzma: Čo to je, prečo vzniká, a ako ju liečiť?

VČERA - 20:13Zdravie

Podľa odhadov sa aneuryzma nachádza v mozgu približne každého 20. z nás. Ako tento stav vzniká, a kedy môže ohroziť život?

Ľudia s Parkinsonovou chorobou voňajú inak. Túto vôňu by ste si mali všímať

Ľudia s Parkinsonovou chorobou voňajú inak. Túto vôňu by ste si mali všímať

VČERA - 19:49Zdravie

Parkinsonova choroba dokáže zmeniť aj ľudský pach.

Vysoký krvný tlak nie je vždy zlý. Týmto ľuďom môže dokonca prospievať

Vysoký krvný tlak nie je vždy zlý. Týmto ľuďom môže dokonca prospievať

VČERA - 19:14Zdravie

Podľa nových údajov nie je znižovanie vysokého krvného tlaku prospešné pre všetkých pacientov.

Vedci odhalili šiesty zmysel človeka. Máte ho aj vy?

Vedci odhalili šiesty zmysel človeka. Máte ho aj vy?

20:04 21.03.2019Zdravie

Niektorí z nás možno nevedomky disponujú schopnosťou, ktorá sa doteraz pripisovala len zvieratám. Ako zistiť, či ste jedným z vyvolených?

Tento minerál vám nesmie chýbať, ak chcete schudnúť

Tento minerál vám nesmie chýbať, ak chcete schudnúť

19:38 21.03.2019Zdravie

Vyššie hladiny minerálu dokážu výrazne pomôcť pri snahe schudnúť.