Miroslav Ivan: Nepodporíme návrh rozpočtu, chátrajú cesty a železnice
- 14:12 30.11.2018
- Bratislava
Na Slovensku možno podľa poslanca SaS Miroslava Ivana hovoriť a približovať sa k bezdeficitnému rozpočtu, ale chátra verejný majetok. A tým sú podľa jeho slov cesty a železnice, teda dopravná infraštruktúra.
„Toto by sme si mali pamätať, keď budeme hlasovať o rozpočte,“ zdôraznil Ivan v rozprave k návrhu rozpočtu na budúci rok. Infraštruktúra je pritom podľa jeho slov tepnou ekonomiky, bez ktorej nebudú prosperovať firmy a nebude rásť zamestnanosť a mzdy. „Aj z tohto dôvodu nepodporíme tento štátny rozpočet,“ avizoval Ivan.
Čo sa týka cestnej infraštruktúry, na cesty a diaľnice ide podľa jeho slov zo štátneho rozpočtu 348 miliónov eur. „Neustále sa spoliehame na eurofondy a myslíme si, že budú stále prichádzať,“ opísal Ivan.
Na cesty prvej triedy pritom podľa jeho slov rozpočet opäť ako po minulé roky počíta so sumou 40 miliónov eur na ich opravu a údržbu. Vyčíslil, že Slovensko má 3300 kilometrov ciest prvej triedy.
V januári 2017 bolo podľa poslanca 33 % z tejto cestnej siete v nevyhovujúcom a havarijnom stave. O rok neskôr, teda v januári 2018 to stúplo podľa jeho slov na 36,4 % a po pol roku v roku 2018 to už bolo 40,8 %.
Poukázal aj na stav mostov na cestách prvej triedy. Je ich celkovo 1787 a 374 z nich je v zlom, veľmi zlom a havarijnom stave. „Keď hovoríme o tých, čo sú v havarijnom stave, tých je 16 a do konca roka 2018 má byť z nich opravená len polovica,“ kritizoval Ivan.
Jozef Bíreš končí v pozícii šéfa Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR
Jozef Bíreš končí na pozícii ústredného riaditeľa Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR.
Z trhu sťahujú viaceré výrobky Kinder
Dodávateľ preventívne sťahuje z predaja vybrané produkty značky Kinder.
PS: Zmeny v novele zákona o verejnom obstarávaní vytvárajú priestor na korupciu
Zmeny v tretej verzii novely zákona o verejnom obstarávaní vytvárajú priestor na korupciu a klientelizmus.
Wienerberger sa sťahuje z ruského trhu
Rakúsky stavebný koncern Wienerberger predáva svoje závody v Rusku a sťahuje z tamojšieho trhu.
Slovensko má najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ
Ceny sú vyššie aj v porovnaní s Maďarskom a Rakúskom.