Nová Mazda 3 oficiálne predstavená! Pozrite sa, v čom je revolučná
Aké novinky prinesie nová Mazda 3 a v čom sa líši s nedávno inovovanou Mazdou 6?
Vzhľad sa podľa očakávania odráža od konceptu KAI, najbližšie k nemu má práve verzia hatchback s netradične širokým c-stĺpikom a zvažujúcou sa líniou strechy. Automobilka takýmto plynulým spôsobom posunula dizajnový jazyk Kodo vpred k ďalšiemu evolučnému stupňu. Karosárska verzia sedan pôsobí o niečo menej drastickým dojmom a na prvý pohľad vidieť príbuznosť s nedávno inovovanou Mazdou 6. V porovnaní s ňou má nová trojka ostrejšie tvary prednej masky chladiča a výraznejšie zadné svetlomety.
O niečo zaujímavejší je pohľad do samotného interiéru, kde nezostal kameň na kameni. Nás zaujali novo tvarované výduchy klimatizácie obklopujúce kaplnku prístrojov. Práve tento dizajnový prvok bol typický pre automobily nedávno zaniknutej značky Saab. Stredový tunel a spôsob umiestnenia centrálneho 8,8-palcového dotykového displeja má taktiež veľmi blízko k modernizovanej vlajkovej lodi. Napriek tomu má interiér novej trojky špecifický charakter. Čiastočne za to môžu nové možnosti farebnej individualizácie vrchnej časti palubnej dosky a výplní dverí.
V poradí už štvrtá generácia Mazdy 3 využíva úplne novú podvozkovú architektúru SkyactivVehicleArchitecture, ktorá vyniká zvýšenou tuhosťou, nižšou hmotnosťou a komfortnejšie fungujúcim podvozkom. Zamrzela nás však správa, že viacprvková zadná náprava bola nahradená jednoduchším zavesením s torznou priečkou.
Presné informácie o pripravovanej ponuke motorov automobilka ešte nezverejnila. Práve v Mazde 3 by mali zažiť svoju premiéru revolučné benzínové agregáty s označením SkyActiv-X. Úsporné štvorvalce by mali vďaka vysokému kompresnému pomeru zabezpečiť naftovú spotrebu paliva pri zachovaní všetkých výhod benzínových motorov. Predpokladá sa, že Mazda 3 si polepší aj po stránke výkonu. Ten sa zvýši až nad 190 k, pričom krútiaci moment presiahne hranicu 230 Nm. Zvyšok portfólia sa bude s najväčšou pravdepodobnosťou spoliehať na už existujúce Skyactiv-Gjednotky s objemom 1,5 litra a 2,0 litra. Na naftu by sa nemalo zabudnúť a pod kapotou sa tak objaví aj 1,8-litrový dieselSkyactiv-D.
Zdroj: Autoviny.sk
Xiaomi začne s dodávkami svojho prvého elektromobilu koncom marca
Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi oznámil, že s dodávkami svojho prvého elektromobilu začne koncom tohto mesiaca.
Elektrifikácia vozidiel potrvá desaťročia, tvrdí riaditeľ Bosch
Najväčší výrobca automobilových komponentov je presvedčený, že vozidlá so spaľovacími motormi budú jazdiť po cestách ešte najmenej 35 rokov.
Zrušený projekt vlastného elektromobilu stál Apple 10 miliárd USD
Zrušený projekt vývoja vlastného elektrického auta stál americkú spoločnosť Apple viac ako 10 miliárd dolárov (9,25 miliardy eur).
Toyota zvýšila začiatkom roka výrobu o 7 %, firmu podporil dopyt v zahraničí
Japonská automobilka Toyota vyrobila v januári 740.332 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje rast o 7 %.
Spoločnosť Apple zastavila práce na vývoji svojho elektromobilu
Rozhodnutie zasiahne približne 2000 zamestnancov.