Tieto vlastnosti majú budúci milionári
- 20:14 28.11.2018
- Bratislava
Mnohé stereotypy o bohatých ľuďoch sú pravdivé, zistil výskum.
Ak by ste chceli byť jedného dňa milionári, nesmie vám chýbať odvaha, šikovnosť, odhodlanie a možno aj troška šťastia. No dokáže aj vaša osobnosť predpovedať, či budete bohatí? Nový psychologický výskum publikovaný v časopise British Journal of Psychology ukázal, že bohatí ľudia sú viac svedomití, emocionálne stabilní, narcistickí a extrovertní, ako ostatní. Potvrdil sa tiež stereotyp, že bohatí ľudia sú viac egoistickí a horšie sa s nimi vychádza.
Výsledky pochádzajú zo štúdie 130 nemeckých milionárov, ktorí mali finančný majetok vo výške aspoň jeden milión eur (bez nehnuteľností). Ich vlastnosti boli porovnané s veľkým prieskumom širokej verejnosti. Všetci dostali otázky o ich osobnosti a bohatstve.
Prvý autor štúdie Marius Leckelt povedal:
"Napriek vplyvu bohatých ľudí na spoločnosť, dôkazov o ich osobnosti je nedostatok. Doterajší výskum sa zameral na to, ako veľmi sú sociálni alebo antisociálni. Chceli sme zistiť, či sa všeobecnejšie líšia od širšej populácie a ak áno, ako. "
Bohatí ľudia sú podnikaví, no nie sú tak odlišní od ostatných
Okrem ich zistení o osobnostiach milionárov sa vedci tiež pýtali skupiny ľudí, ako vnímali bohatých. Výsledky ukázali, že ľudia preceňovali, ako veľmi sa od nich bohatí ľudia odlišovali. Uviedli však v širšom zmysle rovnaké trendy väčšej svedomitosti, emočnej stability a sebadôvery.
Mnohí z bohatých Nemcov v štúdii mali svoje vlastné podniky, ako uvádzajú autori štúdie:
"... viac ako 60% z našej vzorky milionárov naznačilo, že jeden z ich hlavných zdrojov bohatstva pochádza z vedenia vlastnej spoločnosti, čo naznačuje, že podnikateľské správanie môže hrať obzvlášť dôležitú úlohu pre týchto ľudí s veľkým bohatstvom."
To môže pravdepodobne pochádzať z "podnikateľskej osobnosti", čo je črta, ktorú mali bohatí ľudia spoločnú. Ľudia s podnikateľskou osobnosťou boli extrovertní, svedomití, otvorení, no boli aj viac neurotický a nepríjemní. Tieto vlastnosti sú v podnikaní dôležité pre príležitosti, ako je získavanie nových zákazníkov, riadenie financií, vývoj inovatívnych produktov, rokovanie s dodávateľmi a zvládnutie dlhodobej fázy neistoty a rizika.
Na čo sú dobré nálepky na ovocí a zelenine? Toto ste o nich nevedeli
S nálepkami na ovocí a zelenine sa stretol už každý z nás, ale málokto pozná ich význam a aj využitie.
Video: Táto rybka robí neskutočný hluk. Zvuky jednej z najmenších rýb vedcov prekvapili
Drobná rybka dokáže vyprodukovať zvuk o hlasitosti až 140 decibelov.
Teraz je ten správny čas na vysievanie reďkoviek
Zdravú, chutnú a obľúbenú zeleninu si viete dopestovať rýchlo a jednoducho.
5 záhradných rastlín, ktoré najviac škodia alergikom
Nezhoršujte príznaky alergie vlastnou chybou pri záhradkárčení. Týchto 5 rastlín vám môže uškodiť.
Ako odšťaviť citrón bez krájania? Postačí pár sekúnd
Ak chcete využiť len šťavu z citróna, nemusíte ho vôbec krájať. Takto si uľahčíte prácu už za niekoľko sekúnd.