V EÚ začala platiť nová norma zisťovania škodlivín vo výfukových plynoch
Nová metóda merania škodlivín vo výfukových plynoch osobných áut, ktorou sa presnejšie zisťuje ich skutočné množstvo, umožňuje, aby sa od soboty (1.9.) uvoľňovali do cestnej premávky v EÚ len vozidlá vyhovujúce norme WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure).
Použitím metódy sa získavajú presnejšie údaje počas testov v laboratórnych podmienkach, ale aj počas prevádzky vozidiel. Metóda je spoľahlivejšia než jej predchodkyňa NEFZ. Európska komisárka pre priemysel Elzbieta Bienkowska uviedla, že od vypuknutia škandálu Dieselgate sa normy pre obsah škodlivín vo výfukových plynoch výrazne sprísnili.
Metóda WLTP sa v mnohých bodoch odlišuje od svojej predchodkyne. Test v laboratórnych podmienkach trvá o 13 minút dlhšie než doteraz. Musí sa prekonať trasa 23,25 km, čo je raz toľko ako počas testu NEFZ. Meranie sa robí pri rýchlosti 131 km/h, kým doteraz bola rýchlosť 120 km/h.
Metóda NEFZ sa používala od začiatku 90. rokov minulého storočia.
V roku 2024 by sa malo na svete predať 17 miliónov elektrických áut
Predaj elektrických áut v roku 2024 výrazne vzrastie aj napriek zložitým podmienkam na niektorých trhoch.
Tesla znížila ceny na viacerých kľúčových trhoch
Americký výrobca elektrických áut počas uplynulého víkendu znížil ceny na viacerých dôležitých trhoch vrátane Číny a Nemecka.
Tesla zvažuje prepustenie 20 % pracovnej sily
Americký výrobca elektromobilov Tesla sa údajne pripravuje na prepustenie až 20 % pracovnej sily.
SEVA: Slovensko v elektromobilite zaostáva, rozvoju by pomohli aj daňové úľavy
Slovensko výrazne zaostáva v rebríčku podielu nových registrácií elektromobilov.
Japonským automobilkám sa v USA darilo, predaj Toyoty vzrástol o pätinu
Japonským automobilkám sa na začiatku tohto roka na americkom trhu darilo.