VW chce zredukovať európsku distribučnú sieť, zaviesť online predaje
Nemecká automobilka Volkswagen (VW) plánuje zredukovať svoju európsku sieť distribútorov a zaviesť online predaje.
Ako uviedla, správanie zákazníkov sa mení a spoločnosť na to musí reagovať.
Volkswagen sa snaží stlačiť náklady v rámci všetkých značiek, ktoré pod koncern patria, k čomu firmu tlačia vysoké náklady spojené s riešením emisného škandálu. Ten spoločnosť zasiahol pred dvomi rokmi, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) zverejnila, že VW do svojich dieselových áut v USA nainštaloval softvér, ktorý počas testovania umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.
Ako uviedol šéf odbytu značky VW Jürgen Stackmann, najnovším krokom plánuje firma zvýšiť ziskovosť a efektivitu svojej európskej distribučnej siete, ktorú tvorí okolo 3000 distribútorov. Cieľom je zvýšiť priemernú návratnosť na distribútora z 1 % na 2 %. Podrobnosti o rozsahu znižovania nákladov a redukcie distribučnej siete v rámci nového modelu predaja však Stackmann nezverejnil.
Tesla zvažuje prepustenie 20 % pracovnej sily
Americký výrobca elektromobilov Tesla sa údajne pripravuje na prepustenie až 20 % pracovnej sily.
SEVA: Slovensko v elektromobilite zaostáva, rozvoju by pomohli aj daňové úľavy
Slovensko výrazne zaostáva v rebríčku podielu nových registrácií elektromobilov.
Japonským automobilkám sa v USA darilo, predaj Toyoty vzrástol o pätinu
Japonským automobilkám sa na začiatku tohto roka na americkom trhu darilo.
Predaj elektromobilov Tesla vyrobených v Číne v marci stúpol len o 0,2 %
Predaj vozidiel amerického výrobcu elektromobilov Tesla vyrobených v Číne sa v marci 2024 zvýšil len veľmi mierne.
Xiaomi začne s dodávkami svojho prvého elektromobilu koncom marca
Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi oznámil, že s dodávkami svojho prvého elektromobilu začne koncom tohto mesiaca.