• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 20.10.2019Meniny má Vendelín
18°Bratislava

10 potravín, ktoré by ste na prázdny žalúdok rozhodne (ne)mali jesť

  • 19:10 12.09.2017
  • Bratislava
10 potravín, ktoré by ste na prázdny žalúdok rozhodne (ne)mali jesť

Robíte túto chybu ráno aj vy a konzumujete potraviny, ktoré by ste rozhodne nemali?

Raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa. Preto je rozhodne dobré zamyslieť sa nad tým, čo prvé pôjde do vašich úst a prázdneho žalúdka. Toto je zoznam potravín, ktoré by ste na prázdny žalúdok rozhodne (ne)mali jesť.

1. Ovocné šťavy s vysokým obsahom cukru

Nie. Takéto šťavy sú typickým príkladom toho, čomu by ste sa mali vyhnúť. Rafinový cukor v nich vedie k zvýšeniu úrovní cukru v krvi. Vysoký príjem cukru ráno vedie aj k tomu, že počas dňa budete mať väčšie chute na jedlo a rovnako sa nevyhnete výkyvom v energii.

2. Čučoriedky a melón

Áno. Pre zdravý príjem sú vhodnou alternatívou. Čučoriedky majú málo kalórií, regulujú krvný tlak a cirkuláciu krvi, podporujú pamäť a upravujú metabolizmus. Melón je vhodný na prázdny žalúdok a podporuje zdravie očí, srdca a obsahuje vysoké hodnoty lykopénu.

3. Rajčiaky

Nie. Ak vás trápi kyselina, mali by ste sa vyhnúť ich konzumácii. Aj keď obsahujú vysoké hodnoty vitamínu C, nemali by ste ich jesť ráno.

4. Vajcia

Áno. Vajcia vás nielen dobre zasýtia, ale rovnako sú aj skvelou voľbou na doplnenie kalcia a proteínov. Doprajte si ich v takej podobe, akú preferujete.

5. Citrusy

Nie. Nie sú rozhodne správnou voľbou pre raňajky. Mnohí z vás môžu trpieť zápalom v dolnom pažeráku, ak počas raňajok konzumujú grapefruity a pomaranče.

6. Papája

Áno. Obsahujú papaín, ktorý podporuje trávenie. Ten eliminuje voľné radikály a redukuje možnosť na rakovinu čreva. Má vysoký obsah vlákniny, vitamínu C, vitamínu E.

7. Káva a čaj

Nie. Ich príjem na prázdny žalúdok môže viesť k problémom s trávením a nepohodliu v podobe nafukovania, nevoľnosti a môže podporovať tvorbu kyseliny.

8. Orechy

Áno. Nie sú síce typické na raňajky, ale rozhodne by si u vás mali nájsť miesto. Konzumácia orechov podporuje zdravý tráviaci systém a normalizuje pH žalúdka.

9. Pečivo

Nie. Pečivo, sladké pečivo, croissanty nie sú dobrou voľbou na raňajky. Nielen môžu podráždiť trávenie, ale obsahujú aj vysoký obsah cukru.

10. Ovsená kaša

Áno. Obsahuje vlákninu, má málo cholesterolu a veľa minerálov, preto je vhodná na raňajky. Podporuje trávenie a rovnako chráni steny žalúdka pred poškodením od prebytočných žalúdočných štiav.

Zdravé raňajky vedú k dobre strávenému dňu. Preto nezanedbajte to, čo dáte ako prvé do úst.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: info.sk, NJ, curejoy.com Foto: Shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Jedna generácia má vážny problém s alkoholom. Ktorá to je, vás prekvapí

Jedna generácia má vážny problém s alkoholom. Ktorá to je, vás prekvapí

VČERA - 18:34Zdravie

Vedci skúmali rizikové návyky pitia alkoholu a zistili, ktorá skupina obyvateľstva je najviac ohrozená.

Ako liečiť depresiu: Stačí jesť tieto jedlá po dobu 3 týždňov

Ako liečiť depresiu: Stačí jesť tieto jedlá po dobu 3 týždňov

19:18 17.10.2019Zdravie

Aj strava dokáže urobiť výrazne pomôcť psychike.

Zlý spánok: Na vine je nedostatok vitamínu

Zlý spánok: Na vine je nedostatok vitamínu

19:26 16.10.2019Zdravie

Tento vitamín chýba až štvrtine obyvateľstva.

Takáto zmena stravovacích návykov môže signalizovať rakovinu žalúdka

Takáto zmena stravovacích návykov môže signalizovať rakovinu žalúdka

8:35 16.10.2019Zdravie

Niektoré náhle zmeny v stravovacích návykoch môžu byť prvotným príznakom smrteľnej diagnózy.

Pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín dokáže ovplyvniť vaše oči

Pomer omega-3 a omega-6 mastných kyselín dokáže ovplyvniť vaše oči

19:08 15.10.2019Zdravie

Ak vo vašej strave zabezpečíte správne typy a pomer esenciálnych mastných kyselín, môžete zabrániť nepriaznivému zdravotnému stavu.