• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 14.12.2019Meniny má Branislava, Bronislava
Bratislava

Vypite tento nápoj 2 hodiny pred spaním a budete spať ako batoľa

  • 13:49 21.10.2016
  • Bratislava
Vypite tento nápoj 2 hodiny pred spaním a budete spať ako batoľa

V dnešnom hlučnom, uponáhľanom a stresujúcom svete trpí väčšina z nás na nedostatok spánku.

Nedostatok spánku môže zničiť vaše zdravie v mnohých ohľadoch. Zvyšuje hladinu stresu, spôsobuje priberanie na váhe a hormonálnu nerovnováhu. Väčšina liekov na nespavosť vám však v dlhodobom horizonte narobí viac škody ako úžitku. Tu je niekoľko prírodných rád, ktoré vám pomôžu lepšie spať.

Vypite čerešňový džús

Výskum ukazuje, že čerešňový džús môže prospievať ľuďom s nespavosťou. Čerešne sú prirodzeným zdrojom melatonínu, ktorý vám môže pomôcť zaspať rýchlejšie a prinesie hlboký spánok.

Môžete si kúpiť koncentrát v obchodoch so zdravou výživou a pridať ho do čaju. Jedna lyžička pridaná do šálky mätového čaju vám dá dostatok melatonínu. Čerešne sú bohaté na antioxidanty, ktoré bojujú proti zápalu, bolesti kĺbov a dne. Je možné ich pridať aj do vašich smoothies.

Najlepší nočný čaj

Niektoré druhy čaju vás môžu upokojiť a pomôžu vám lepšie spať. Najlepšie čaje pre kvalitný spánok sú mätový čaj, harmančekový čaj a čaj z citrónovej trávy. Neváhajte a zmiešajte tieto rôzne čaje v jednej šálke. Harmančekový čaj má aj ďalšie výhody, ako je regulovanie hladiny estrogénu v tele.

Zmiešajte lyžičku čerešňového koncentrátu s niektorým z týchto čajov a vypite 2 hodiny pred spaním.

Vyhnite sa kofeínu 6 hodín pred spaním

Podľa výskumu trvá asi 6 hodín, kým sa kofeín vylúči z tela. Preto sa vyhnite pitiu kávy a čajov obsahujúcich kofeín v popoludňajších hodinách.

Opatrne s doplnkami melatonínu

Ak budete užívať priveľa melatonínu, môžete tak narušiť váš spánkový režim na druhý deň. To môže spôsobiť ospalosť počas dňa a pripraví vás o spánok v noci. Odborníci odporúčajú užívať menej ako 1 mg melatonínu. Problém je, že mnoho týchto doplnkov obsahuje 3 mg až 5 mg, preto sú pre vás nevhodné a je potrebné ich užívať opatrne.

Vypnite všetky prístroje 3 hodiny pred spaním

Vypnutie telefónu, notebooku a televízie 3 hodiny pred spaním je tiež veľmi dôležité. Tieto zariadenia udržujú vašu myseľ aktívnu, čo vám môže brániť zaspať.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, ncbi.nlm.nih.gov, Foto: shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Rakovina: Bežné antibiotikum dokáže zlepšiť imunitu

Rakovina: Bežné antibiotikum dokáže zlepšiť imunitu

VČERA - 19:50Zdravie

Antibiotikum dokáže podporiť protinádorový účinok liečby.

Zvýšené tuky v krvi môžu poškodiť orgány

Zvýšené tuky v krvi môžu poškodiť orgány

VČERA - 19:23Zdravie

Lekári objavili mechanizmus, prostredníctvom ktorého zvýšené lipidy v krvi vedú k poškodeniu orgánov.

7 najčastejších baktérií a parazitov v jedle, kvôli ktorým môžete ochorieť

7 najčastejších baktérií a parazitov v jedle, kvôli ktorým môžete ochorieť

20:58 12.12.2019Zdravie

Otravu jedlom najčastejšie spôsobujú títo vinníci.

Prečo niektoré vône vyvolávajú silné spomienky

Prečo niektoré vône vyvolávajú silné spomienky

19:54 12.12.2019Zdravie

Pachy a vône môžu vyvolať staré spomienky a zážitky, najmä také, u ktorým pociťujeme silné emócie. Prečo tomu tak je?

Otravy esenciálnym olejom sú na vzostupe. Poznáte príznaky?

Otravy esenciálnym olejom sú na vzostupe. Poznáte príznaky?

19:12 12.12.2019Zdravie

Esenciálne oleje mnohým zabezpečujú liečbu menej vážnych až závažných zdravotných problémov. Vo svete sa však čoraz častejšie vyskytujú prípady nebezpečnej otravy.