• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 15.7.2020Meniny má Henrich
12°Bratislava

Vypite tento nápoj 2 hodiny pred spaním a budete spať ako batoľa

  • 13:49 21.10.2016
  • Bratislava
Vypite tento nápoj 2 hodiny pred spaním a budete spať ako batoľa

V dnešnom hlučnom, uponáhľanom a stresujúcom svete trpí väčšina z nás na nedostatok spánku.

Nedostatok spánku môže zničiť vaše zdravie v mnohých ohľadoch. Zvyšuje hladinu stresu, spôsobuje priberanie na váhe a hormonálnu nerovnováhu. Väčšina liekov na nespavosť vám však v dlhodobom horizonte narobí viac škody ako úžitku. Tu je niekoľko prírodných rád, ktoré vám pomôžu lepšie spať.

Vypite čerešňový džús

Výskum ukazuje, že čerešňový džús môže prospievať ľuďom s nespavosťou. Čerešne sú prirodzeným zdrojom melatonínu, ktorý vám môže pomôcť zaspať rýchlejšie a prinesie hlboký spánok.

Môžete si kúpiť koncentrát v obchodoch so zdravou výživou a pridať ho do čaju. Jedna lyžička pridaná do šálky mätového čaju vám dá dostatok melatonínu. Čerešne sú bohaté na antioxidanty, ktoré bojujú proti zápalu, bolesti kĺbov a dne. Je možné ich pridať aj do vašich smoothies.

Najlepší nočný čaj

Niektoré druhy čaju vás môžu upokojiť a pomôžu vám lepšie spať. Najlepšie čaje pre kvalitný spánok sú mätový čaj, harmančekový čaj a čaj z citrónovej trávy. Neváhajte a zmiešajte tieto rôzne čaje v jednej šálke. Harmančekový čaj má aj ďalšie výhody, ako je regulovanie hladiny estrogénu v tele.

Zmiešajte lyžičku čerešňového koncentrátu s niektorým z týchto čajov a vypite 2 hodiny pred spaním.

Vyhnite sa kofeínu 6 hodín pred spaním

Podľa výskumu trvá asi 6 hodín, kým sa kofeín vylúči z tela. Preto sa vyhnite pitiu kávy a čajov obsahujúcich kofeín v popoludňajších hodinách.

Opatrne s doplnkami melatonínu

Ak budete užívať priveľa melatonínu, môžete tak narušiť váš spánkový režim na druhý deň. To môže spôsobiť ospalosť počas dňa a pripraví vás o spánok v noci. Odborníci odporúčajú užívať menej ako 1 mg melatonínu. Problém je, že mnoho týchto doplnkov obsahuje 3 mg až 5 mg, preto sú pre vás nevhodné a je potrebné ich užívať opatrne.

Vypnite všetky prístroje 3 hodiny pred spaním

Vypnutie telefónu, notebooku a televízie 3 hodiny pred spaním je tiež veľmi dôležité. Tieto zariadenia udržujú vašu myseľ aktívnu, čo vám môže brániť zaspať.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, ncbi.nlm.nih.gov, Foto: shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Zdravotníci radia, ako sa chrániť pred komármi: Za premnoženie si neraz môžeme sami

Zdravotníci radia, ako sa chrániť pred komármi: Za premnoženie si neraz môžeme sami

VČERA - 7:28Zdravie

Na ochranu pred komármi a zabránenie ich kalamitnému premnoženiu by mali realizovať opatrenia občania, ale rovnako aj obce a štát. Upozorňuje na to Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.

5 dôvodov, prečo by ste si mali denne masírovať uši + návod ako na to

5 dôvodov, prečo by ste si mali denne masírovať uši + návod ako na to

17:04 13.07.2020Zdravie

Dokáže vyriešiť stres, úzkosť, bolesť hlavy aj nevoľnosť – ušná masáž sa oddnes stane vašou obľúbenou súčasťou dňa.

Ženy, ktoré sa stretnú s týmto príznakom menopauzy, ohrozujú srdcovo-cievne ochorenia

Ženy, ktoré sa stretnú s týmto príznakom menopauzy, ohrozujú srdcovo-cievne ochorenia

20:13 12.07.2020Zdravie

U žien, ktoré sa často stretávajú s týmto príznakom menopauzy, hrozí až o 70 percent vyššie riziko srdcovo-cievnych ochorení.

6 prírodných olejov, ktoré najúčinnejšie bojujú proti vráskam

6 prírodných olejov, ktoré najúčinnejšie bojujú proti vráskam

19:34 12.07.2020Zdravie

Trápia vás prehlbujúce sa vrásky, no nechcete míňať kopu peňazí na kozmetické prípravky, ktoré vám ponúka drogéria? Stavte na niektorý z týchto prírodných olejov!

Zvláštna reakcia na dezinfekciu rúk: Muža hospitalizovali s príznakmi ako po opici

Zvláštna reakcia na dezinfekciu rúk: Muža hospitalizovali s príznakmi ako po opici

20:15 11.07.2020Zdravie

Muž dostal neobvyklú reakciu na dezinfekčný prostriedok na ruky.