• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 20.3.2019Meniny má Vítazoslav, Klaudius
Bratislava

Ste stále unavení? Tu je 8 potravín bohatých na vitamín B, ktoré by ste mali jesť

  • 18:37 26.09.2016
  • Bratislava
Ste stále unavení? Tu je 8 potravín bohatých na vitamín B, ktoré by ste mali jesť

Prezradíme vám, aké sú najlepšie potravinové zdroje vitamínov B skupiny.

Vitamíny skupiny B poskytujú množstvo výhod, od posilnenia zdravého metabolizmu, čím sa znižuje riziko srdcových ochorení, cez zlepšenie trávenia po prevenciu ochorenia krvi. Zároveň bojujú proti únave, stresu a ďalším zdravotným problémom.

Čítajte ďalej a dozviete sa, ktoré prírodné zdroje vitamínov B by ste mali zahrnúť do svojho jedálnička.

Vlašské orechy

Vlašské orechy sú bohaté na vitamíny B skupiny, vrátane vitamínu B1, vitamínu B5 a vitamínu B6, ktoré hrajú dôležitú úlohu pri zvyšovaní hladiny energie, zlepšovaní nálady a prevencii straty pamäte.

Čítajte: Vlašské orechy bránia rozvoju rakoviny a zabíjajú rakovinové bunky

Banány

Nielenže sú plné draslíka, vlákniny a vitamínu C, ale sú tiež dobrým zdrojom vitamínu B5 a vitamínu B6. Dajte si banán, keď máte pocit únavy. Je to dobrý zdroj prírodnej energie a tiež zlepšuje náladu.

Mandle

Tieto orechy majú mimoriadne vysoký obsah vitamínov B, vrátane vitamínu B1, vitamínu B2, vitamínu B3, vitamínu B5, vitamínu B6, vitamínu B9 a vitamínu B12. Majú tiež vysoký obsah vlákniny, bielkovín a zdravých mononenasýtených tukov.

Čítajte: Mandle – prečo ich konzumovať pravidelne

Spirulina

Pridajte lyžičku spiruliny do svojho smoothie alebo šalátu, pretože poskytuje dobré množstvo vitamínu B6 a vitamínu B12.

Ovsené vločky

Nielenže sú bohaté na vlákninu, ale sú tiež plné vitamínov B skupiny, vrátane vitamínu B1, B2, B3, B5 a B6.

Čítajte: Ovsené vločky: Prečítajte si dôvody, prečo by vo vašom jedálničku nemali chýbať

Arašidy

Arašidy sú výborným zdrojom vitamínu B1, B2, B5, B6 a B9. Vyhýbajte sa však praženým soleným arašidom.

Sladké zemiaky

Batáty chutia úžasne, a sú tiež dobrým zdrojom mnohých minerálnych látok a vitamínov, ako je vitamín C, horčík, draslík, beta-karotén a vitamín B6.

Čítajte: Sladké zemiaky: 7 prekvapivých účinkov na vaše zdravie

Špenát

Táto listová zelenina je bohatá na vitamín B2 a B9, ako aj ďalšie živiny, vrátane vitamínu C, železa, draslíka a horčíka. Jedzte ho surový alebo pripravte iba na miernej teplote, aby si zachoval všetky nutričné výhody.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, whfoods.org, healthaliciousness.com, Foto: shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Pravidelne sa vám vracia kvasinková infekcia? Čo za tým je, a ako si poradiť?

Pravidelne sa vám vracia kvasinková infekcia? Čo za tým je, a ako si poradiť?

DNES - 20:24Zdravie

Experti odpovedajú, aké sú najčastejšie dôvody opakujúcej sa kvasinkovej infekcie, a ako sa jej celkom zbaviť.

Takúto cenu musia platiť dievčatá, ktoré sa narodia ako dvojičky so svojím bratom

Takúto cenu musia platiť dievčatá, ktoré sa narodia ako dvojičky so svojím bratom

DNES - 14:40Zdravie

Dievčatá, ktoré sa narodia ako dvojča svojho brata, majú v porovnaní s tými, ktoré sa narodia ako sesterské duo o čosi horšie životné podmienky. Prečo je to tak?

Tento liek na tlak zvyšuje riziko zástavy srdca

Tento liek na tlak zvyšuje riziko zástavy srdca

VČERA - 21:17Zdravie

Bežný druh lieku, ktorý lekári predpisujú na vysoký krvný tlak, môže zvyšovať riziko náhlej zástavy srdca.

6 hormónov, ktoré spôsobujú predčasné starnutie. Majte ich hladiny pod kontrolou

6 hormónov, ktoré spôsobujú predčasné starnutie. Majte ich hladiny pod kontrolou

VČERA - 19:18Zdravie

Správna hladina hormónov je dôležitá aj pre svieži vzhľad kože a lesklé vlasy.

Nadmerné ochlpenie: Čo značia chĺpky na rôznych častiach ženského tela

Nadmerné ochlpenie: Čo značia chĺpky na rôznych častiach ženského tela

19:57 18.03.2019Zdravie

Nadmerné ochlpenie či zmena kvality chĺpkov na rôznych častiach ženského tela môže značiť menšie či väčšie problémy.