• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 22.5.2019Meniny má Júlia, Juliana
13°Bratislava

Ste stále unavení? Tu je 8 potravín bohatých na vitamín B, ktoré by ste mali jesť

  • 18:37 26.09.2016
  • Bratislava
Ste stále unavení? Tu je 8 potravín bohatých na vitamín B, ktoré by ste mali jesť

Prezradíme vám, aké sú najlepšie potravinové zdroje vitamínov B skupiny.

Vitamíny skupiny B poskytujú množstvo výhod, od posilnenia zdravého metabolizmu, čím sa znižuje riziko srdcových ochorení, cez zlepšenie trávenia po prevenciu ochorenia krvi. Zároveň bojujú proti únave, stresu a ďalším zdravotným problémom.

Čítajte ďalej a dozviete sa, ktoré prírodné zdroje vitamínov B by ste mali zahrnúť do svojho jedálnička.

Vlašské orechy

Vlašské orechy sú bohaté na vitamíny B skupiny, vrátane vitamínu B1, vitamínu B5 a vitamínu B6, ktoré hrajú dôležitú úlohu pri zvyšovaní hladiny energie, zlepšovaní nálady a prevencii straty pamäte.

Čítajte: Vlašské orechy bránia rozvoju rakoviny a zabíjajú rakovinové bunky

Banány

Nielenže sú plné draslíka, vlákniny a vitamínu C, ale sú tiež dobrým zdrojom vitamínu B5 a vitamínu B6. Dajte si banán, keď máte pocit únavy. Je to dobrý zdroj prírodnej energie a tiež zlepšuje náladu.

Mandle

Tieto orechy majú mimoriadne vysoký obsah vitamínov B, vrátane vitamínu B1, vitamínu B2, vitamínu B3, vitamínu B5, vitamínu B6, vitamínu B9 a vitamínu B12. Majú tiež vysoký obsah vlákniny, bielkovín a zdravých mononenasýtených tukov.

Čítajte: Mandle – prečo ich konzumovať pravidelne

Spirulina

Pridajte lyžičku spiruliny do svojho smoothie alebo šalátu, pretože poskytuje dobré množstvo vitamínu B6 a vitamínu B12.

Ovsené vločky

Nielenže sú bohaté na vlákninu, ale sú tiež plné vitamínov B skupiny, vrátane vitamínu B1, B2, B3, B5 a B6.

Čítajte: Ovsené vločky: Prečítajte si dôvody, prečo by vo vašom jedálničku nemali chýbať

Arašidy

Arašidy sú výborným zdrojom vitamínu B1, B2, B5, B6 a B9. Vyhýbajte sa však praženým soleným arašidom.

Sladké zemiaky

Batáty chutia úžasne, a sú tiež dobrým zdrojom mnohých minerálnych látok a vitamínov, ako je vitamín C, horčík, draslík, beta-karotén a vitamín B6.

Čítajte: Sladké zemiaky: 7 prekvapivých účinkov na vaše zdravie

Špenát

Táto listová zelenina je bohatá na vitamín B2 a B9, ako aj ďalšie živiny, vrátane vitamínu C, železa, draslíka a horčíka. Jedzte ho surový alebo pripravte iba na miernej teplote, aby si zachoval všetky nutričné výhody.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, TM, whfoods.org, healthaliciousness.com, Foto: shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Rakovina semenníkov: Príčiny vzniku, príznaky, liečba a prognóza

Rakovina semenníkov: Príčiny vzniku, príznaky, liečba a prognóza

DNES - 19:35Zdravie

Na rakovinu semenníkov ročne ochorie 200 až 220 mladých mužov. Ako vyzerajú jej príznaky a kedy treba zvážiť návštevu doktora?

Lekári varujú pred epidémiou chronickej obličkovej choroby, títo ľudia sú najviac ohrození

Lekári varujú pred epidémiou chronickej obličkovej choroby, títo ľudia sú najviac ohrození

DNES - 18:54Zdravie

Vedci zistili možné príčiny epidémie chronického ochorenia obličiek.

Varovný príznak nedostatku vitamínu B12 sa prejavuje na tvári

Varovný príznak nedostatku vitamínu B12 sa prejavuje na tvári

DNES - 18:19Zdravie

Po doplnení vitamínu B12 sa príznaky u pacientov zlepšili.

Tehotné ženy si musia dávať pozor na užívané lieky, pripomínajú odborníci

Tehotné ženy si musia dávať pozor na užívané lieky, pripomínajú odborníci

DNES - 9:13Zdravie

Lieky môžu niekedy ovplyvniť priebeh tehotenstva alebo poškodiť dieťa.

Medzi touto poruchou spánku a rakovinou existuje spojenie. V ktorých prípadoch?

Medzi touto poruchou spánku a rakovinou existuje spojenie. V ktorých prípadoch?

VČERA - 20:13Zdravie

Štúdia, ktorá analyzovala údaje tisícov účastníkov, naznačuje, že môže existovať prepojenie medzi syndrómom spánkového apnoe a pravdepodobnosťou vzniku rakoviny. Zdá sa však, že tento vzťah je silnejší u žien.