Sobota, 27.8.2016Meniny má Silvia

Vedci priznávajú, že cesnak môže znížiť našu závislosť na antibiotikách

• 18:00 25.02.2016
  • Bratislava
Vedci priznávajú, že cesnak môže znížiť našu závislosť na antibiotikách

Naši predkovia mali celý čas pravdu. Vedci sú z účinnosti cesnaku nadšení.

Po celé stáročia sa táto rastlina používala ako prírodné antibiotikum. Dokonca aj Babylončania a Rimania ho používali ako liek. Bola to dostupná prírodná liečba počas prvej svetovej vojny, kedy zásoby antibiotík boli malé a čoskoro dostal cesnak pomenovanie "ruský penicilín." No moderná medicína dokazuje, že v boli proti chorobám sa na cesnak naozaj môže spoľahnúť.

Čítajte: Cesnak: Úžasný dar prírody, na ktorý zabúdame

Nedávne štúdie preukázali, že zlúčenina v cesnaku, diallyl disulfid, je v skutočnosti 100 krát účinnejšia proti baktériám než antibiotiká, ako je erytromycín a ciprofloxacín. A čo viac, podľa štúdie publikovanej v časopise Journal of Antimicrobial Chemotherapy je cesnak 1000 krát účinnejší pri prekonaní ochrannej vonkajšej vrstvy baktérií než naše umelo vytvorené lieky.

Čítajte: Zázračná cesnaková liečba - efektívnejšia než antibiotiká

Odborníci z Washington State University sa rozhodli otestovať cesnak v boji proti baktériám. Výsledky dopadli tak, že cesnak po konzumácii neodpudzuje iba ostatných ľudí, ale aj ochorenia. Cesnak v koncentrovanej forme je veľmi silný v prevencii rastu patogénnych baktérií s názvom Campylobacter jejuni.

Čítajte: Toto sa stane s vašim telom, ak budete pravidelne konzumovať cesnak

V ďalších dvoch štúdiách z tejto univerzity vedci z oddelenia aplikovanej a environmentálnej mikrobiológie a analytickej chémie zistili, že cesnak môže tiež zabiť potravinové patogény, ako je Escherichia coli, alebo tie, ktoré sú zodpovedné za listeriózu. Cesnak je tiež prírodná dezinfekčná a konzervačná látka.

Čítajte: Med a cesnak: Ako si pripraviť prírodný superliek

Takže dobrou správou je, že cesnak môžete použiť na boj s premnoženými baktériami v tele, rovnako ako na čistenie povrchov alebo konzervovanie živín v jedle. Na rozdiel od liekov na predpis nemá prírodná medicína tak škodlivé vedľajšie účinky. Pach cesnaku je teda malou cenou za zdravie.

Čítajte: Citrónovo-cesnakový zázrak - čistí tepny a reguluje hladinu cholesterolu v krvi