• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Nedeľa, 22.1.2017Meniny má Zora
-6°Bratislava

Sedem potravín, ktoré naštartujú váš metabolizmus

  • 19:20 09.06.2015
  • Bratislava
Sedem potravín, ktoré naštartujú váš metabolizmus

Naštartujte svoj spomalený metabolizmus s týmito potravinami. Metabolizmus sa spomaľuje vekom, no niekedy mu uškodia aj nesprávne diéty. Výskumy naznačujú, že diéty v skutočnosti spomaľujú váš metabolizmus a po ich skončení vás pripravia na rýchle nabranie pôvodnej hmotnosti.

Tu je zoznam siedmich potravín, ktoré naštartujú pomalý metabolizmus a zvrátia jeho narušenie.

Olivový Olej

Zdravé mononenasýtené tuky, ako je olivový olej, môžu skutočne pomôcť telu pri spaľovaní kalórií. No aby ste získali tieto výhody, budete nimi musieť nahradiť iné druhy tukov, ako je krém alebo maslo, alebo ich konzumovať len v obmedzenom množstve.

Čítajte: Olivový olej pre krásu i domácnosť. 10 tipov na praktické použitie

Cesnak

Pridaním cesnaku do jedla bohatého na tuky a sacharidy môžete tieto látky udržať na uzde. Štúdie preukázali, že cesnak podporuje metabolizmus krvného cukru a pomáha kontrolovať hladinu lipidov v krvi. To samozrejme neznamená, že cesnakový chleba je zrazu zdravý pokrm, ale pridaním čerstvého drveného cesnaku do jedla si rozhodne nemôžete uškodiť.

Čítajte: Cesnak: Úžasný dar prírody, na ktorý zabúdame

Brokolica

Brokolica obsahuje dve základné živiny, vápnik a vitamín C, ktoré sa spoja, aby zrýchlili metabolizmus. To platí, ak máte zdravú štítnu žľazu. Brokolica tiež môže spomaliť tvorbu hormónov štítnej žľazy u ľudí s ochorením štítnej žľazy.

Čítajte: Päť dôvodov, prečo jesť brokolicu

Zázvor

Rovnako ako kapsaicín vo feferónkach môže teplo koreňa zázvoru znižovať chuť do jedla, pomáhať pri trávení, a zvýšiť rýchlosť metabolizmu po jedle. Skúste pridať nakrájaný alebo strúhaný zázvor do varenia alebo čaju, alebo ho pridajte pri pečení.

Čítajte: Zázvor, bojovník proti rakovine

Mandle

Podľa štúdie z roku 2003 môže nízkokalorická strava bohatá na mandle pomôcť zvýšiť úbytok na váhe. Výskumníci zistili, že dobré mononenasýtené tuky v mandliach majú nielen vplyv na hladiny inzulínu, ale tiež dodajú pocit sýtosti, takže celkovo menej zjete.

Čítajte: Mandle – prečo ich konzumovať pravidelne

Avokádo

Avokádo má vysoký obsah tuku a kalórií, ale tiež má veľa vlákniny, vitamínov a minerálov. Ešte dôležitejšie je, že väčšina kalórií v avokáde pochádza z mononenasýtených mastných kyselín, ktoré pomáhajú riadiť metabolizmus.

Čítajte: Ovocie, ktoré pomáha chudnúť: Avokádo

Papričky

Skúste kajenské, chili, jalapeno a habanero papričky. Vaše jedlo bude korenistejšie a tiež si nimi zrýchlite metabolizmus. Výskum ukázal, že pridanie pálivej papriky do jedla, dokonca len vo forme štipky kajenského korenia, môže zvýšiť metabolizmus až o 25 percent po dobu troch hodín po jedle.

Čítajte: Okoreňte si život! Chilli vám zlepší sex aj náladu

Buď informovaný aj na Facebooku
Zdroj: info.sk, TM, naturalnews.com, bodytransformationfitness.com, Foto: flickr.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Zázračná orechová zmes na zdravotné problémy

Zázračná orechová zmes na zdravotné problémy

20:20 20.01.2017Zdravie

Trápi vás anémia, nespavosť, bolesti hlavy a iné bežné zdravotné ťažkosti? Naučíme vás pripraviť si zmes z orechov, ktorá vám pomôže ich prekonať.

Kvalitu vášho zraku ovplyvňuje jeden podstatný faktor

Kvalitu vášho zraku ovplyvňuje jeden podstatný faktor

19:19 20.01.2017Zdravie

Krátkozrakosť je bežnejšia než by sa zdalo. U Američanov sa táto porucha zraku zvýšila od roku 1970 až o 66%! Čo spôsobilo tento nárast?

9 malých zmien na vašom tele, ktoré môžu signalizovať o mnoho väčšie problémy

9 malých zmien na vašom tele, ktoré môžu signalizovať o mnoho väčšie problémy

16:52 20.01.2017Zdravie

Je síce ťažké sledovať každú zmenu na svojom tele, niekedy vám však táto pozornosť môže pomôcť.

7 príznakov chorého srdca

7 príznakov chorého srdca

19:13 19.01.2017Zdravie

Myslíte, že kardiovaskulárne choroby sa prejavujú iba bolesťou hrude? Tu je niekoľko menej výrazných príznakov, ktoré by sme nemali podceniť.

7 potravín, ktoré vám navodia opätovný pocit hladu

7 potravín, ktoré vám navodia opätovný pocit hladu

18:48 19.01.2017Zdravie

Stalo sa to aj vám, že ste sa najedli, ale pocit hladu ste zakrátko pocítili opätovne? Možno je chyba v tom, čo ste zjedli.

TV program