• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 29.9.2016Meniny má Michal, Michaela
19°Bratislava

Sedem potravín, ktoré naštartujú váš metabolizmus

  • 19:20 09.06.2015
  • Bratislava
Sedem potravín, ktoré naštartujú váš metabolizmus

Naštartujte svoj spomalený metabolizmus s týmito potravinami. Metabolizmus sa spomaľuje vekom, no niekedy mu uškodia aj nesprávne diéty. Výskumy naznačujú, že diéty v skutočnosti spomaľujú váš metabolizmus a po ich skončení vás pripravia na rýchle nabranie pôvodnej hmotnosti.

Tu je zoznam siedmich potravín, ktoré naštartujú pomalý metabolizmus a zvrátia jeho narušenie.

Olivový Olej

Zdravé mononenasýtené tuky, ako je olivový olej, môžu skutočne pomôcť telu pri spaľovaní kalórií. No aby ste získali tieto výhody, budete nimi musieť nahradiť iné druhy tukov, ako je krém alebo maslo, alebo ich konzumovať len v obmedzenom množstve.

Čítajte: Olivový olej pre krásu i domácnosť. 10 tipov na praktické použitie

Cesnak

Pridaním cesnaku do jedla bohatého na tuky a sacharidy môžete tieto látky udržať na uzde. Štúdie preukázali, že cesnak podporuje metabolizmus krvného cukru a pomáha kontrolovať hladinu lipidov v krvi. To samozrejme neznamená, že cesnakový chleba je zrazu zdravý pokrm, ale pridaním čerstvého drveného cesnaku do jedla si rozhodne nemôžete uškodiť.

Čítajte: Cesnak: Úžasný dar prírody, na ktorý zabúdame

Brokolica

Brokolica obsahuje dve základné živiny, vápnik a vitamín C, ktoré sa spoja, aby zrýchlili metabolizmus. To platí, ak máte zdravú štítnu žľazu. Brokolica tiež môže spomaliť tvorbu hormónov štítnej žľazy u ľudí s ochorením štítnej žľazy.

Čítajte: Päť dôvodov, prečo jesť brokolicu

Zázvor

Rovnako ako kapsaicín vo feferónkach môže teplo koreňa zázvoru znižovať chuť do jedla, pomáhať pri trávení, a zvýšiť rýchlosť metabolizmu po jedle. Skúste pridať nakrájaný alebo strúhaný zázvor do varenia alebo čaju, alebo ho pridajte pri pečení.

Čítajte: Zázvor, bojovník proti rakovine

Mandle

Podľa štúdie z roku 2003 môže nízkokalorická strava bohatá na mandle pomôcť zvýšiť úbytok na váhe. Výskumníci zistili, že dobré mononenasýtené tuky v mandliach majú nielen vplyv na hladiny inzulínu, ale tiež dodajú pocit sýtosti, takže celkovo menej zjete.

Čítajte: Mandle – prečo ich konzumovať pravidelne

Avokádo

Avokádo má vysoký obsah tuku a kalórií, ale tiež má veľa vlákniny, vitamínov a minerálov. Ešte dôležitejšie je, že väčšina kalórií v avokáde pochádza z mononenasýtených mastných kyselín, ktoré pomáhajú riadiť metabolizmus.

Čítajte: Ovocie, ktoré pomáha chudnúť: Avokádo

Papričky

Skúste kajenské, chili, jalapeno a habanero papričky. Vaše jedlo bude korenistejšie a tiež si nimi zrýchlite metabolizmus. Výskum ukázal, že pridanie pálivej papriky do jedla, dokonca len vo forme štipky kajenského korenia, môže zvýšiť metabolizmus až o 25 percent po dobu troch hodín po jedle.

Čítajte: Okoreňte si život! Chilli vám zlepší sex aj náladu

Buď informovaný aj na Facebooku
Zdroj: info.sk, TM, naturalnews.com, bodytransformationfitness.com, Foto: flickr.com
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Rakovina prsníka: Top 10 potravín, ktoré vás pred ňou ochránia

Rakovina prsníka: Top 10 potravín, ktoré vás pred ňou ochránia

DNES - 19:32Zdravie

Aj strava môže byť dôležitým faktorom pri vzniku rakoviny prsníka. Tu je 10 najlepších potravín na prevenciu.

Čo sa stane, keď budete každý deň jesť vajíčka

Čo sa stane, keď budete každý deň jesť vajíčka

DNES - 18:33Zdravie

Povieme vám, ako vplýva každodenná konzumácia vajec na vaše zdravie.

Trápia vás vyrážky? Oproti ostatným máte obrovskú výhodu

Trápia vás vyrážky? Oproti ostatným máte obrovskú výhodu

VČERA - 18:20Zdravie

Máme dobrú správu pre všetkých ľudí s problematickou pleťou.

TV program