• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 25.4.2024Meniny má Marek
12°Bratislava

Banky zlepšili služby, ich zákazníci sú spokojnejší

  • 15:54 31.03.2015
  • BRATISLAVA
Banky zlepšili služby, ich zákazníci sú spokojnejší

Viac ako štvrtina (26%) zákazníkov retailových bánk mala v minulom roku pozitívnejšiu skúsenosť s poskytovanými službami ako v roku 2013. Respondenti prieskumu KPMG Customer Experience Barometer by svoju banku odporučili skôr, než akéhokoľvek iného poskytovateľa služieb.

Výsledky prieskumu boli zostavené na základe hodnotení spotrebiteľov v piatich kľúčových odvetviach služieb - bankovníctvo, všeobecné poistenie, životné poistenie, e-obchod a poskytovatelia energií. Okrem iného sa merali ukazovatele ako lojalita zákazníkov; vybavovanie sťažností alebo pravdepodobnosť, že u zákazníka príde opakovane ku kúpe/ poskytnutiu služieb. Banky sa v celkovom rebríčku umiestnili na druhom mieste, prvenstvo získali e-obchodníci.

Postavenie bánk v prieskume je z veľkej časti spôsobené pokračujúcimi investíciami do nových efektívnejších prevádzkových modelov, informačných technológií a bezpečnosti. Krajinami s najvyššou spokojnosťou s bankovými službami sú Nemecko a Austrália, ktoré sa podelili o prvé miesto. Až 43% respondentov v týchto krajinách ohodnotila svoju skúsenosť s bankami na 9 alebo 10 bodov z 10.

"Zmeny v stratégiách a biznis modeloch bánk, ktoré aktívne využívajú nástroje Customer experience t.j. skúsenosti svojich zákazníkov, si nevyhnutne vyžadujú aj nové riešenia prevádzkových modelov. Ciele a aktivity v oblastiach biznisu a IT musia byť úzko previazané v celom procese, aby sa dosiahla realizovateľná a hlavne účinná stratégia," uviedol Rastislav Nemec, riaditeľ oddelenia manažérskeho poradenstva pre finančný sektor.

Atribút, ktorý vo všetkých skúmaných sektoroch prieskumu KPMG najviac ovplyvňuje zákaznícku skúsenosť, sú angažovaní a poctiví zamestnanci, ktorí dôsledne plnia svoje sľuby. V bankových službách až 74% zákazníkov považuje za kľúčové, aby za svoje peniaze dostali adekvátnu hodnotu.

Najvyššie skóre zo skúmaných odvetví dosiahli e-obchodníci. Až 59% opýtaných hodnotilo svoju skúsenosť v tomto sektore na 9 alebo 10 bodov z 10. V súlade s vysokým hodnotením od zákazníkov majú e-obchodníci aj najnižšie percento sťažností zo všetkých odvetví. A aj tieto sťažnosti boli podľa účastníkov prieskumu vyriešené veľmi promptne. Viac ako polovica respondentov z Veľkej Británie a Spojených štátov sa vyjadrila, že ich sťažnosti boli vyriešené už v mieste prvého kontaktu. V e-obchode ešte výraznejšie rezonuje atribút poskytnutá hodnota za vynaložené prostriedky, keď za kľúčovú ju považuje 76% zákazníkov.

"Skúsenosti e-obchodníkov ukazujú, že ako sa spotrebitelia viac stotožňujú s digitálnymi kanálmi, zvyšuje sa ich spokojnosť," poznamenal Willy Kruh, Globálny šéf KPMG pre oblasť spotrebiteľských trhov. "Tento spôsob predaja umožňuje poskytnúť vyššiu hodnotu za rovnaké náklady, zlepšiť starostlivosť o zákazníka a zefektívniť predaj bez masívneho zvýšenia kapitálových výdavkov."

O prieskume
KPMG Customer Experience Barometer bol zostavený na základe hĺbkového prieskumu 5000 spotrebiteľov na piatich hlavných trhoch - Austrália, Čína, Nemecko, USA a Veľká Británia a v piatich kľúčových odvetviach služieb - bankovníctvo, všeobecné poistenie, životné poistenie, e-obchod a poskytovanie energií. V týchto odvetviach bolo vybraných približne 160 popredných značiek, ktoré zákazníci bodovo hodnotili na škále 0 až 10 bodov. Okrem iného sa merali ukazovatele ako lojalita zákazníkov; vybavovanie sťažností alebo pravdepodobnosť, že u zákazníka príde opakovane ku kúpe/ poskytnutiu služieb.
Zdroj: WBN/PR
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Aká je budúcnosť fotovoltických panelov?

Aká je budúcnosť fotovoltických panelov?

VČERA - 10:44Tlačové správy

Fotovoltika je spôsob, ako meniť slnečné žiarenie priamo na elektrickú energiu. Práve tento proces sa stal kľúčovým v boji proti klimatickým zmenám a hľadaniu alternatívnych zdrojov energie.

Kúpele doma? Odpoveďou je sprchový set

Kúpele doma? Odpoveďou je sprchový set

22:33 05.03.2024Tlačové správy

Práca s energiou ľudského tela nie je len ezoterickou špecialitou.

Ako na efektívnu správu skladu: týmto chybám sa vyhnite

Ako na efektívnu správu skladu: týmto chybám sa vyhnite

12:30 02.02.2024Tlačové správy

Keď vám sklad nefunguje dobre, pripravujete sa o dosť veľa peňazí. V článku sa zameriame na typické situácie, kedy firmám peniaze unikajú, a pozrieme sa, ako sa dajú riešiť.

Správne fungovanie nervovej sústavy: Čo nepodceňovať?

Správne fungovanie nervovej sústavy: Čo nepodceňovať?

9:07 18.01.2024Tlačové správy

Nervová sústava je možno tou vôbec najdôležitejšou časťou nášho tela.

Aké typy kabeliek vám zaručene nesmú chýbať v šatníku?

Aké typy kabeliek vám zaručene nesmú chýbať v šatníku?

15:30 20.12.2023Tlačové správy

V dnešnej dobe nie je šatník kompletný bez niekoľkých štýlových kabeliek, ktoré nielen dopĺňajú váš outfit, ale tiež vám uľahčujú každodenný život.