• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 26.5.2018Meniny má Dušan
16°Bratislava

4 spôsoby, ktorými vám telo chce naznačiť, že vám chýbajú najdôležitejšie vitamíny

  • 21:06 18.04.2018
  • Bratislava
4 spôsoby, ktorými vám telo chce naznačiť, že vám chýbajú najdôležitejšie vitamíny

Vitamíny nášmu telu môžu chýbať, aj keď je zdanlivo všetko v poriadku. Ak ich máte nedostatok, telo vám to určite oznámi jedným z týchto spôsobov.

Holdujete zdravej strave, snažíte sa žiť zdravo, doprajete si dostatok spánku a pravidelne cvičíte, no aj tak s vami niečo nie je v poriadku? Nemusíte hneď žiadať o vyšetrenie krvi. Namiesto toho si na sebe všimnite niektoré z týchto príznakov, ktoré môžu naznačovať nedostatok vitamínov.

Problémy s vlasmi a pokožkou hlavy

Zdá sa vám, že na šediny je ešte priskoro? Pokiaľ ste tento príznak nezdedili a máte okolo dvadsiatky, môže to naznačovať, že vám chýba meď. Ak ste si naopak všimli, že máte krehké vlasy, v najhoršom prípade môže ísť o anémiu spôsobenú nedostatkom železa. V takomto prípade vám tiež môžu chýbať vitamíny skupiny B ako biotín alebo kyselina listová.

Ak sa vám zrazu začnú tvoriť lupiny alebo vás svrbí pokožka hlavy, môže to naznačovať nedostatok vitamínov A alebo C alebo mastných kyselín, ktoré pomáhajú hydratovať pokožku hlavy.

  • Zdroje mede: ustrice, huby
  • Zdroje železa: hovädzie mäso, fazuľa, šošovica, špenát
  • Zdroje mastných kyselín: mastné ryby, vlašské orechy, ľan

Opary

Pokiaľ sa vám v ústach začnú tvoriť opary, môže ísť o jeden z príznakov nedostatku vitamínu B12 v tele. Môže ísť tiež o príznak viacerých ďalších problémov, preto je dôležité, aby ste sa so svojimi ťažkosťami poradili s lekárom.

  • Zdroje B12: červené mäso, hydina, vajcia, sójové mlieko, cereálie, výživové kvasnice (droždie)

Malátnosť

Malátnosť môže súvsieť s niekoľkými zdravotnými problémami, vrátane nedostatku draslíka. K tejto situácii by mohlo dôjsť v dôsledku chronického ochorenia obličiek alebo vracania, hnačky alebo užívania antibiotík.

Malátnosť môže spôsobovať aj nedostatok vitamínu D. Pokiaľ ju sprevádza aj nechuť do jedla, žalúdočná nevoľnosť, zvracanie a slabosť, môže ísť o nedostatok horčíka.

  • Zdroje draslíka: banány, celozrnné pečivo, mlieko, zelenina, fazuľa, hrach
  • Zdroje vitamínu D: jogurt, mlieko, niektoré ryby
  • Zdroje horčíka: mandle, kešu oriešky, arašidy, špenát

Červené vyrážky na ramenách

Ak máte na ramenách tvrdé červené vyrážky, ide o poruchu s názvom Keratosis Pilaris. Jej prítomnosť môže indikovať nedostatok vitamínu A a zinku v tele. Podľa Centra pre kontrolu a prevenciu ochorení nedostatkom zinku trpí okolo 17,3 percenta globálnej populácie.

  • Zdroje vitamínu A: sladké zemiaky, kantalup
  • Zdroje zinku: hummus, hydina, tekvicové semiačka
Buď informovaný aj na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, curiosity.com, cdc.gov, Foto: Shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Nočné mory a ich vplyv na naše zdravie

Nočné mory a ich vplyv na naše zdravie

VČERA - 20:23Zdravie

Každý zlý sen má svoje vedecké vysvetlenie. Niekedy nám nočné mory komplikujú život natoľko, že sa necítime zle len počas noci, ale aj cez deň.

Ak takto strávite víkend, znížite si riziko predčasnej smrti

Ak takto strávite víkend, znížite si riziko predčasnej smrti

VČERA - 19:32Zdravie

Podľa novej štúdie dokážete cez víkend kompenzovať nedostatky z pracovného týždňa.

Tieto práce spôsobujú duševné ochorenia

Tieto práce spôsobujú duševné ochorenia

19:40 24.05.2018Zdravie

Pracovný tlak vo veku 45 rokov predpovedal problémy duševného zdravia o päť rokov neskôr.

Vedci prišli na to, čo spôsobuje najčastejší druh rakoviny u detí. Takto tomu zabránite

Vedci prišli na to, čo spôsobuje najčastejší druh rakoviny u detí. Takto tomu zabránite

19:21 24.05.2018Zdravie

Tento druh rakoviny sa u malých detí v posledných rokoch značne rozšíril. Vedci odhalili príčinu jeho vzniku a spôsob, ako mu zabrániť.

Stačí, keď denne zjete túto maličkosť, a riziko predčasnej smrti rapídne klesne

Stačí, keď denne zjete túto maličkosť, a riziko predčasnej smrti rapídne klesne

19:54 23.05.2018Zdravie

Hodí sa na raňajky, obed aj večeru. Dajte si však pozor na to, čo zvolíte ako prílohu.

TV program