• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Streda, 15.8.2018Meniny má Marcela
24°Bratislava

4 spôsoby, ktorými vám telo chce naznačiť, že vám chýbajú najdôležitejšie vitamíny

  • 21:06 18.04.2018
  • Bratislava
4 spôsoby, ktorými vám telo chce naznačiť, že vám chýbajú najdôležitejšie vitamíny

Vitamíny nášmu telu môžu chýbať, aj keď je zdanlivo všetko v poriadku. Ak ich máte nedostatok, telo vám to určite oznámi jedným z týchto spôsobov.

Holdujete zdravej strave, snažíte sa žiť zdravo, doprajete si dostatok spánku a pravidelne cvičíte, no aj tak s vami niečo nie je v poriadku? Nemusíte hneď žiadať o vyšetrenie krvi. Namiesto toho si na sebe všimnite niektoré z týchto príznakov, ktoré môžu naznačovať nedostatok vitamínov.

Problémy s vlasmi a pokožkou hlavy

Zdá sa vám, že na šediny je ešte priskoro? Pokiaľ ste tento príznak nezdedili a máte okolo dvadsiatky, môže to naznačovať, že vám chýba meď. Ak ste si naopak všimli, že máte krehké vlasy, v najhoršom prípade môže ísť o anémiu spôsobenú nedostatkom železa. V takomto prípade vám tiež môžu chýbať vitamíny skupiny B ako biotín alebo kyselina listová.

Ak sa vám zrazu začnú tvoriť lupiny alebo vás svrbí pokožka hlavy, môže to naznačovať nedostatok vitamínov A alebo C alebo mastných kyselín, ktoré pomáhajú hydratovať pokožku hlavy.

  • Zdroje mede: ustrice, huby
  • Zdroje železa: hovädzie mäso, fazuľa, šošovica, špenát
  • Zdroje mastných kyselín: mastné ryby, vlašské orechy, ľan

Opary

Pokiaľ sa vám v ústach začnú tvoriť opary, môže ísť o jeden z príznakov nedostatku vitamínu B12 v tele. Môže ísť tiež o príznak viacerých ďalších problémov, preto je dôležité, aby ste sa so svojimi ťažkosťami poradili s lekárom.

  • Zdroje B12: červené mäso, hydina, vajcia, sójové mlieko, cereálie, výživové kvasnice (droždie)

Malátnosť

Malátnosť môže súvsieť s niekoľkými zdravotnými problémami, vrátane nedostatku draslíka. K tejto situácii by mohlo dôjsť v dôsledku chronického ochorenia obličiek alebo vracania, hnačky alebo užívania antibiotík.

Malátnosť môže spôsobovať aj nedostatok vitamínu D. Pokiaľ ju sprevádza aj nechuť do jedla, žalúdočná nevoľnosť, zvracanie a slabosť, môže ísť o nedostatok horčíka.

  • Zdroje draslíka: banány, celozrnné pečivo, mlieko, zelenina, fazuľa, hrach
  • Zdroje vitamínu D: jogurt, mlieko, niektoré ryby
  • Zdroje horčíka: mandle, kešu oriešky, arašidy, špenát

Červené vyrážky na ramenách

Ak máte na ramenách tvrdé červené vyrážky, ide o poruchu s názvom Keratosis Pilaris. Jej prítomnosť môže indikovať nedostatok vitamínu A a zinku v tele. Podľa Centra pre kontrolu a prevenciu ochorení nedostatkom zinku trpí okolo 17,3 percenta globálnej populácie.

  • Zdroje vitamínu A: sladké zemiaky, kantalup
  • Zdroje zinku: hummus, hydina, tekvicové semiačka
Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, curiosity.com, cdc.gov, Foto: Shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Po zjedení týchto bežných raňajok by ste nemuseli prejsť testom na drogy

Po zjedení týchto bežných raňajok by ste nemuseli prejsť testom na drogy

VČERA - 20:18Zdravie

Môže síce pôsobiť nevinne, ale v skutočnosti sa už toto raňajkové jedlo postaralo o nemalú škodu.

Elektronické cigarety ovplyvňujú imunitné bunky v pľúcach a zápal

Elektronické cigarety ovplyvňujú imunitné bunky v pľúcach a zápal

VČERA - 19:36Zdravie

Fajčenie elektronických cigariet dokáže zablokovať čistiace systémy pľúc, čím ovplyvňujú riziko pľúcnych ochorení.

Stres ročne zabije viac mužov ako žien – z tohto dôvodu

Stres ročne zabije viac mužov ako žien – z tohto dôvodu

VČERA - 19:28Zdravie

Ukázalo sa, že stresu ťažšie odolávajú muži ako ženy. Vedci neprišli len na to, prečo to tak je, ale aj radia, ako sa tomu brániť.

Bolia vás kolená? Môže za to táto strava

Bolia vás kolená? Môže za to táto strava

VČERA - 19:22Zdravie

Nevhodná strava zvyšuje riziko osteoartritídy bez ohľadu na váhu.

Lekári prehodnotili riziká konzumácie soli. Koľko jej môžete denne prijať?

Lekári prehodnotili riziká konzumácie soli. Koľko jej môžete denne prijať?

20:21 13.08.2018Zdravie

Nové dôkazy ukazujú, že soľ v primeraných množstvách srdcu neškodí.

TV program