• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Sobota, 23.6.2018Meniny má Sidónia
19°Bratislava

Najpopulárnejšia diéta storočia: Viete, ako na prerušovaný pôst?

  • 21:15 17.10.2017
  • Svet
Najpopulárnejšia diéta storočia: Viete, ako na prerušovaný pôst?

Prerušovaný pôst je v súčasnosti jedným z najobľúbenejších spôsobov stravovania pri chudnutí.

Prerušovaný pôst (z angličtiny intermittent fasting) je formou stravovania, ktorá si získala popularitu nielen u hollywoodskych hviezd, ale v poslednej dobe je čoraz viac zastúpená aj u bežných ľudí. Pomáha prísť o nadbytočné kilá, no dokáže tiež zlepšiť celkové zdravie, a podľa niektorých štúdií dokonca dokáže predĺžiť život.

Čo je prerušovaný pôst?

Prerušovaný pôst označuje každodennú rutinu, ktorá je rozdelená na obdobie jedenia a obdobie postenia. Na rozdiel od iných diét sa pri prerušovanom pôste nemusíte starať o to, ktoré jedlá smiete, a ktoré nesmiete konzumovať.

Medzi bežné formy tohto druhu stravovania patrí 16-hodinový pôst každý deň alebo 24-hodinový pôst dvakrát do týždňa – je len na vás, aký režim si zvolíte.

Ako na prerušovaný pôst

Medzi najpopulárnejšie metódy prerušovaného pôstu patria:

  • Metóda 16/8: Podľa tohto spôsobu by ste mali vynechávať raňajky a obmedziť čas na jedlo počas dňa na nepretržitých 8 hodín. Ďalších 16 hodín z dňa by ste mali venovať pôstu – mali by ste piť najmä vodu a jesť len veľmi málo alebo vôbec.
  • Jedlo-Pauza-Jedlo: Táto metóda zahrňuje 24-hodinový pôst raz alebo dvakrát do týždňa. Postiť sa môžete od rána alebo od večera – dôležité je, aby ste 24 hodín nejedli.
  • Metóda 5:2: Počas dvoch dní z týždňa, ktoré po sebe nenasledujú, by ste nemali zjesť viac ako 500-600 kalórií. Ostatných 5 dní v týždni môžete jesť ako sa vám páči.

Rady na záver

Tým, že počas niektorých dní prijmete menej kalórií, by malo dôjsť k úbytku hmotnosti. V nepôstnom období však nesmiete podľahnúť pokušeniu jesť nadmerné množstvo potravín – jedzte len toľko, koľko ste boli zvyknutí doteraz.

Najobľúbenejšou metódou je metóda 16/8. Mnohým ľuďom vyhovuje vďaka tomu, že počas osemhodinovej pracovnej doby nemusia myslieť na jedlo, ktoré si doprajú až po príchode domov z práce.

Buď informovaný aj na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, healthline.com, ncbi.nlm.nih.gov, sciencedirect.com, Foto: Shutters
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Máte problém sústrediť sa? Môže byť za tým pečivo, ktoré jete

Máte problém sústrediť sa? Môže byť za tým pečivo, ktoré jete

VČERA - 20:18Zdravie

Konzumácia chleba či iného pečiva sa môže podpísať aj na vašom duševnom výkone.

Poznáte 5 najsilnejších účinkov listovej zeleniny?

Poznáte 5 najsilnejších účinkov listovej zeleniny?

VČERA - 20:12Zdravie

Sú bežnou súčasťou šalátov, no väčšina z nás nevie, aké poklady v sebe ukrýva špenát, rímsky šalát, púpava alebo mangold. Prezradíme vám, ako chránia naše zdravie.

Kofeín chráni srdce - Koľko kávy preto musíme vypiť?

Kofeín chráni srdce - Koľko kávy preto musíme vypiť?

VČERA - 19:39Zdravie

Správna koncentrácia kofeínu podporuje zdravie srdca za pomoci mitochondrií.

Zabijaci imunity - pozor na týchto 5 chýb

Zabijaci imunity - pozor na týchto 5 chýb

20:06 21.06.2018Zdravie

Patríte k ľuďom, ktorí majú pevné zdravie, alebo vás naopak každoročne skolí aj niekoľko ochorení? Zistite, kde robíme najčastejšie chyby a ako sa im dá vyhnúť.

Takto dokážete liečiť autoimunitné ochorenia pomocou sódy bikarbóny

Takto dokážete liečiť autoimunitné ochorenia pomocou sódy bikarbóny

19:36 21.06.2018Zdravie

Jedlá sóda môže byť lacným a bezpečným liekom na potlačenie ochorení, ako je napríklad reumatoidná artritída.

TV program