• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Pondelok, 20.8.2018Meniny má Anabela, Liliana
32°Bratislava

Najpopulárnejšia diéta storočia: Viete, ako na prerušovaný pôst?

  • 21:15 17.10.2017
  • Svet
Najpopulárnejšia diéta storočia: Viete, ako na prerušovaný pôst?

Prerušovaný pôst je v súčasnosti jedným z najobľúbenejších spôsobov stravovania pri chudnutí.

Prerušovaný pôst (z angličtiny intermittent fasting) je formou stravovania, ktorá si získala popularitu nielen u hollywoodskych hviezd, ale v poslednej dobe je čoraz viac zastúpená aj u bežných ľudí. Pomáha prísť o nadbytočné kilá, no dokáže tiež zlepšiť celkové zdravie, a podľa niektorých štúdií dokonca dokáže predĺžiť život.

Čo je prerušovaný pôst?

Prerušovaný pôst označuje každodennú rutinu, ktorá je rozdelená na obdobie jedenia a obdobie postenia. Na rozdiel od iných diét sa pri prerušovanom pôste nemusíte starať o to, ktoré jedlá smiete, a ktoré nesmiete konzumovať.

Medzi bežné formy tohto druhu stravovania patrí 16-hodinový pôst každý deň alebo 24-hodinový pôst dvakrát do týždňa – je len na vás, aký režim si zvolíte.

Ako na prerušovaný pôst

Medzi najpopulárnejšie metódy prerušovaného pôstu patria:

  • Metóda 16/8: Podľa tohto spôsobu by ste mali vynechávať raňajky a obmedziť čas na jedlo počas dňa na nepretržitých 8 hodín. Ďalších 16 hodín z dňa by ste mali venovať pôstu – mali by ste piť najmä vodu a jesť len veľmi málo alebo vôbec.
  • Jedlo-Pauza-Jedlo: Táto metóda zahrňuje 24-hodinový pôst raz alebo dvakrát do týždňa. Postiť sa môžete od rána alebo od večera – dôležité je, aby ste 24 hodín nejedli.
  • Metóda 5:2: Počas dvoch dní z týždňa, ktoré po sebe nenasledujú, by ste nemali zjesť viac ako 500-600 kalórií. Ostatných 5 dní v týždni môžete jesť ako sa vám páči.

Rady na záver

Tým, že počas niektorých dní prijmete menej kalórií, by malo dôjsť k úbytku hmotnosti. V nepôstnom období však nesmiete podľahnúť pokušeniu jesť nadmerné množstvo potravín – jedzte len toľko, koľko ste boli zvyknutí doteraz.

Najobľúbenejšou metódou je metóda 16/8. Mnohým ľuďom vyhovuje vďaka tomu, že počas osemhodinovej pracovnej doby nemusia myslieť na jedlo, ktoré si doprajú až po príchode domov z práce.

Zdieľať tento článok na Facebooku
Zdroj: Info.sk, DP, healthline.com, ncbi.nlm.nih.gov, sciencedirect.com, Foto: Shutters
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Čaj, ktorý dostať aj u nás, dokáže vyvolať zážitok blízky smrti

Čaj, ktorý dostať aj u nás, dokáže vyvolať zážitok blízky smrti

20:22 17.08.2018Zdravie

Vedci najnovšie preskúmali mýtus o tom, že čaj z Južnej Ameriky dokáže navodiť stav podobný tomu, čo ľudia prežívajú pri umieraní. Ich výskum by mohol poodhaliť to, čo sa s človekom deje v jeho posledných chvíľkach.

Ako správne skladovať ryžu? Môžeme ju prihrievať?

Ako správne skladovať ryžu? Môžeme ju prihrievať?

20:02 16.08.2018Zdravie

Na tieto aj ďalšie otázky ohľadom varenia a úschovy ryže vám odpovieme v článku.

V obľúbenej zelenine sa našli látky, ktoré pomáhajú chrániť pred rakovinou čriev

V obľúbenej zelenine sa našli látky, ktoré pomáhajú chrániť pred rakovinou čriev

19:29 15.08.2018Zdravie

Pokusy na myšiach dokázali, že konzumácia veľkého množstva tohto druhu zeleniny dokáže spoľahlivo ochrániť pred niektorými druhmi rakoviny tráviaceho traktu.

Zelený zákal môže byť autoimunitné ochorenie

Zelený zákal môže byť autoimunitné ochorenie

19:20 15.08.2018Zdravie

Stratu videnia pri glaukóme poháňa autoimunitná odpoveď.

Keto diéta môže zvyšovať riziko cukrovky

Keto diéta môže zvyšovať riziko cukrovky

18:52 15.08.2018Zdravie

Populárna diéta môže prispieť k riziku cukrovky 2. typu.

TV program