VW chce zredukovať európsku distribučnú sieť, zaviesť online predaje
Nemecká automobilka Volkswagen (VW) plánuje zredukovať svoju európsku sieť distribútorov a zaviesť online predaje.
Ako uviedla, správanie zákazníkov sa mení a spoločnosť na to musí reagovať.
Volkswagen sa snaží stlačiť náklady v rámci všetkých značiek, ktoré pod koncern patria, k čomu firmu tlačia vysoké náklady spojené s riešením emisného škandálu. Ten spoločnosť zasiahol pred dvomi rokmi, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) zverejnila, že VW do svojich dieselových áut v USA nainštaloval softvér, ktorý počas testovania umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka.
Ako uviedol šéf odbytu značky VW Jürgen Stackmann, najnovším krokom plánuje firma zvýšiť ziskovosť a efektivitu svojej európskej distribučnej siete, ktorú tvorí okolo 3000 distribútorov. Cieľom je zvýšiť priemernú návratnosť na distribútora z 1 % na 2 %. Podrobnosti o rozsahu znižovania nákladov a redukcie distribučnej siete v rámci nového modelu predaja však Stackmann nezverejnil.
Xiaomi začne s dodávkami svojho prvého elektromobilu koncom marca
Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi oznámil, že s dodávkami svojho prvého elektromobilu začne koncom tohto mesiaca.
Elektrifikácia vozidiel potrvá desaťročia, tvrdí riaditeľ Bosch
Najväčší výrobca automobilových komponentov je presvedčený, že vozidlá so spaľovacími motormi budú jazdiť po cestách ešte najmenej 35 rokov.
Zrušený projekt vlastného elektromobilu stál Apple 10 miliárd USD
Zrušený projekt vývoja vlastného elektrického auta stál americkú spoločnosť Apple viac ako 10 miliárd dolárov (9,25 miliardy eur).
Toyota zvýšila začiatkom roka výrobu o 7 %, firmu podporil dopyt v zahraničí
Japonská automobilka Toyota vyrobila v januári 740.332 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje rast o 7 %.
Spoločnosť Apple zastavila práce na vývoji svojho elektromobilu
Rozhodnutie zasiahne približne 2000 zamestnancov.