• Články
  • Internet
  • Mapy
  • Recepty
Štvrtok, 29.6.2017Meniny má Peter a Pavol, Petra
19°Bratislava

10 tipov, ako poraziť svoju závislosť na cukre a sladkom

  • 18:38 19.05.2017
  • Bratislava
10 tipov, ako poraziť svoju závislosť na cukre a sladkom

Závislosť na cukre nie je príjemná. Poradíme vám, ako sa jej zbaviť.

Mierne množstvo rafinovaného cukru môže byť prijateľnou súčasťou zdravej výživy. Keď však konzumujete príliš veľa cukru, môže to mať negatívny vplyv na každú časť tela - od hlavy po päty.

V skutočnosti nadmerný príjem cukru súvisí s mnohými chorobami, vrátane obezity, cukrovky, zápalu ďasien, depresie, srdcových problémov a poškodenia pečene.

Niekedy je však veci ľahšie povedať, ako urobiť. Preto vám prinášame 10 rád, ktoré vám pomôžu prekonať závislosť na cukre:

1. Vyhnite sa umelým sladidlám

Ak chcete potlačiť závislosť od cukru, musíte sa okrem rafinovaného cukru vyhnúť aj umelým sladidlám. Umelé sladidlá neznižujú túžbu po cukre a môžu skutočne prispieť k prírastku na váhe. Umelé sladidlá sú spájané s pomalým hojením rán a cukrovkou.

2. Vyberajte si zdravé desiaty

Skvelý spôsob ako sa zbaviť chuti na sladké je, ak máte vždy po ruke zdravé občerstvenie. Hlad často vedie k chuti na nezdravé potraviny, preto sa snažte mať pri sebe zásoby zdravej desiaty. Doma teda majte dostatok zeleniny a ovocia. V kancelárii môžete mať vo svojej zásuvke niekoľko uspokojujúcich kúskov arašidov, hrozienok a celozrnných praclíkov ako aj nejakú tmavú čokoládu.

3. Proteíny

Hlad vedie k tomu, že ľudia siahajú po nezdravých potravinách. Ak chcete častému hladu zabrániť, zahrňte do svojej stravy viac bielkovín. Vyberte si zdravé bielkoviny, ako je chudé kuracie mäso, nízkotučný jogurt, vajcia, orechy, fazuľu, cícer a šošovicu.

4. Pite vodu

Hlad je často prezlečený smäd a je to skutočne tak. Ak máte konkrétne nutkanie zjesť niečo nezdravé, skúste vypiť pohár vody a niekoľko minút počkať. Voda je totiž skvelý spôsob ako svoj mozog oklamať. Mozog si totiž po jej požití myslí, že ste skutočne jedli. A túžba po cukre často naznačuje, že vaše telo je dehydratované.

6. Škorica

Škorica je ďalší skvelý prostriedok, ktorý vám pomôže kontrolovať vaše chute na sladké. Pomáha tiež regulovať cukor v krvi. Cejlónska škorica sa považuje za jej najlepšiu odrodu a rovnako si z nej môžete uvariť čaj na redukovanie chutí na sladké.

6. L-glutamín

Glutamín je prirodzene sa vyskytujúca aminokyselina v ľudskom tele, ktorá je potrebná na produkciu iných aminokyselín a na premenu cukru na glukózu. Doplnky s glutamínom vám môžu pomôcť kontrolovať túžbu po cukre, pretože nedostatok aminokyselín v tele môže byť hlavným faktorom chuti po sladkom. Môžete užívať 500 mg doplnkov glutamínu 2 krát denne, čo vám pomôže s vašou závislosťou na cukre.

7. Doprajte si spánok

Spánková deprivácia môže zvýšiť túžbu po nezdravých vysokokalorických potravinách, ktoré obsahujú veľa cukru. V skutočnosti je túžba po nezdravom jedle priamo spojená s nedostatkom spánku.

8. Žujte žuvačku bez cukru

Žuvačka bez cukru vám pomôže s obmedzením chuti na sladké. Ľudia, ktorí žuvali žuvačku bez cukru po obede hlásili znížené pocity hladu a chuti na sladké.

9. Jedzte jedlá v stanovenom čase

Hlad a nedostatok kľúčových živín sú 2 z hlavných príčin chutí na sladké. Preto je dôležité, aby ste správne druhy potravín jedli v presne stanovený čas. Skúste preto jesť každé 3-5 hodín, aby ste udržali hladinu cukru v krvi stabilnú.

10. Prechádza urobí veľa

Ďalšou vecou, ​​ktorá môže fungovať, je ísť von na rýchlu prechádzku. Prechádzka vám pomôže prestať myslieť na sladké a jedlo a rovnako cvičenie uvoľní endorfíny, ktoré môžu znížiť chuť na jedlo.

Ďalšie tipy

  • Pridajte do svojej stravy horké. To môže pomôcť kompenzovať chuť tela na cukor.
  • Konzumácia potravín, ktoré zvyšujú hladinu serotonínu, pomáha aj pri boji proti cukrovke.
  • Zbavte sa všetkých sladkostí vo vašom dome, ako aj v kancelárii.
  • Dávajte pozor na to, aby ste nejedli záludné cukry ukryté v potravinách. Prečítajte si všetky označenia potravín dôkladne, aby ste vedeli, čo jedávate.
  • Predchádzajte stresu, a tým sa vyvarujete zbytočnej chuti na sladké. Použite meditáciu a iné techniky na zníženie stresu.
Buď informovaný aj na Facebooku
Zdroj: info.sk, NJ, top10homeremedies.com Foto: shutterstock
Najnovšie v kategóriiViac článkov
Práca na zmeny môže zmeniť DNA

Práca na zmeny môže zmeniť DNA

VČERA - 20:15Zdravie

Absencia spánku počas noci môže mať nezvrátiteľné následky.

Mentálna únava: 6 znakov toho, že ste mentálne vyčerpaný

Mentálna únava: 6 znakov toho, že ste mentálne vyčerpaný

20:50 27.06.2017Zdravie

​Cítite sa stále unavený? Niekedy sa nejedná len o vaše telo, ale aj o vaše mentálne zdravie. Poznáte príznaky mentálnej únavy?

Syndróm karpálneho tunela: Príznaky, liečba, prevencia

Syndróm karpálneho tunela: Príznaky, liečba, prevencia

20:02 27.06.2017Zdravie

Pokiaľ pociťujete časté bolesti, tlak alebo slabosť v zápästí, môže ísť o syndróm, ktorý je v dnešnej spoločnosti stále viac rozšírený.

8 najčastejších dôvodov, prečo vás bolí ráno hlava

8 najčastejších dôvodov, prečo vás bolí ráno hlava

18:18 27.06.2017Zdravie

Toto je 8 nepríjemných dôvodov, prečo vás bolí ráno hlava.

S týmto skvelým trikom vždy vyberiete len zrelé broskyne

S týmto skvelým trikom vždy vyberiete len zrelé broskyne

20:00 26.06.2017Zdravie

Poradíme vám, ako vybrať správne broskyne, prezradíme, kedy zrejú a ako ich správne vykôstkovať a skladovať.

TV program