V strednej Európe rastie záujem o športovú obuv Nike
- 8:23 28.09.2016
- Beaverton
Korporácia eviduje za 1. kvartál súčasného obchodného roka rast zisku o 6 %, a to najmä v Japonsku a Číne. Výrazne rástli tržby spoločnosti aj v regióne strednej a východnej Európy.
Najväčší výrobca športovej obuvi a oblečenia na svete uviedol, že za 1. kvartál obchodného roka 2016/2017 (od júna do konca augusta) dosiahol zisk 1,25 miliardy USD (1,11 miliardy eur), čo na akciu predstavuje 0,73 USD. V rovnakom období minulého obchodného roka predstavoval zisk spoločnosti 1,18 miliardy USD (0,67 USD/akcia).
Tržby vzrástli o 8 % na 9,06 miliardy USD z 8,41 miliardy USD v 1. kvartáli predchádzajúceho obchodného roka. Bez započítania kurzových vplyvov sa tržby zvýšili o 10 %. Analytici s rastom počítali, očakávali však, že to bude len na 8,87 miliardy USD.
V prípade kmeňovej značky Nike sa tržby najvýraznejšie zvýšili v Japonsku, až o 37 %, a Číne, zhruba o 15 %. Výrazný rast zaznamenali aj v regióne strednej a východnej Európy, konkrétne o 10 %. V západnej Európe sa tržby z predaja značky Nike zvýšili približne o 7 % a v Severnej Amerike o 6 %. Pokles tržieb zaznamenala spoločnosť len na rozvíjajúcich sa trhoch, a to o 2 %.
Jozef Bíreš končí v pozícii šéfa Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR
Jozef Bíreš končí na pozícii ústredného riaditeľa Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR.
Z trhu sťahujú viaceré výrobky Kinder
Dodávateľ preventívne sťahuje z predaja vybrané produkty značky Kinder.
PS: Zmeny v novele zákona o verejnom obstarávaní vytvárajú priestor na korupciu
Zmeny v tretej verzii novely zákona o verejnom obstarávaní vytvárajú priestor na korupciu a klientelizmus.
Wienerberger sa sťahuje z ruského trhu
Rakúsky stavebný koncern Wienerberger predáva svoje závody v Rusku a sťahuje z tamojšieho trhu.
Slovensko má najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ
Ceny sú vyššie aj v porovnaní s Maďarskom a Rakúskom.